Søgning på: international økonomi noter. Resultater: 19541 til 19560 af 20120
-
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej Er der nogen, som vil hjælpe mig med at oversætte digtet i nedstående link? Jeg fortår virkelig ikke hvad, der står og hvad digtet handler om.. selvom jeg har slået ord op, så giver det ingen mening for mig, Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! På forhånd tak! https://www.studieportalen.... -
1 order ikke linære D.I.F. LIG.
ForumindlægHej, Til a er integrating factor I(x)=e^(integral af 1)=e^x Integrale faktor ganges på begeg sider af vores DIF LIG. e^x*dy/dx=1+y^2* e^x Venstre siden omskrives til d/dx(I(x)*y) d/dx(e^x*y)=1+y^2* e^x --> integrere begge sider Hvordan integrere man højre siden af lighedstegnet? Og er ... -
Komplekse tal i graf
ForumindlægHejsa Jeg har regnet på følgende opgaver Betragt det komplekse tal z0=2e(iπ/6).Bestem det komplekse tal både polær form og på formen x+iy DONE Opgave 2: Bestem samtlige komplekse tal z, der løser 4.grads ligningen; z^4=ω Og skitsér løsningerne på en tegning: Opgave 2 fik jeg... -
Marathon?
ForumindlægHej Sp. Jeg er en 16 årig knægt, 1,85 m høj og slank.jeg har løftet mig et nyt mål, nemlig kunne løbe halv marathon! (22 km) Men er jeg i utrolig dårlig form, så jeg håber I kan svare på disse spørgsmål: 1 - Hvor langtid tager det, at opnå til at kunne løbe sådan et marathon? Er 6 Måneder, en re... -
Areal af cirkeludsnit
ForumindlægHejjj allle Jeg er gået lidt i stå i en opgave, som lyder på følgende: Beregn arealet af det cirkeludsnit, der ses på figuren. Cirklens radius er 8, mens korden har længden 6. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal beregen arealet uden jeg kender vinklen? Håber en vil hjælpe!! Mange tak på forhånd!! -
Ligning
ForumindlægHar en ligning Der gælder: udtrykker konstanten k for en reakton med en konstant A, aktiveringsanergien E (J/mol) for reaktionen (en konstant), gaskonstanten R=8,31 J/(K*mol) og temperaturen T (målt i Kelvin; 0 grader C = 273 K. opg 1) Vis det gælder (ln k er en lineær funkton af 1/T) og udt... -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
skæring mellem linje og cirkel
Forumindlæghvordan bestemmer man skæringen mellem linje og cirkel vha. andengradsligning? -
mat B eksamen, spørgsmål
ForumindlægHej! jeg skal til mundtlig eksamen i mat B på fredag, og er nu i gang med forberedelserne.. Jeg håber derfor i vil hjælpe mig lidt, for der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om.. 1) Jeg skal i et spørgsmål definere cosinus og sinus, derudover skal jeg lave beviset for sinusrelationerne,samt ar... -
er der ikke noget der hedder cosinusfælde?
ForumindlægJeg tænker på.. hvis man nu har en vinkel som er 180-v og 270 - v, så cos(v) vel stadig ens ? -
Hjælp pH
ForumindlægBeregn pH i en blanding af 50 ml 0,015 M HCl og 75 ml 0,020 M HI. n_((HCl) )=0,050L·0,015M=0,00075 n_((HI) )=0,075L·0,020M=0,0015 n_ialt=0,00075+0,0015=0,00225 [?OH?^- ]= 0,00225/0,125L=0,018 pOH = -log( 0,018)=1,74473 pH=14-1,74437=12,2553 gider i se om det er regnet rigtigt? -
Enheder i formler + Omskrivning af formler.
ForumindlægHej studieportalen, Har fået nogle opgaver, og jeg sidder total fast i hvordan de løses. Jeg har derfor brug for en god og grundig forklaring på hvordan jeg laver disse opgaver. Gerne også en simpel forklaring. På forhånd siger jeg tak for hjælpen. Jeg har dog prøvet mig frem med den første. Håbe... -
El
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt i forhold til at bestemme spændingsfald over hver resistor. Jeg har nemlig først beregnet strømstyrken over hver resistor, for efterfølgende har jeg kunne sætte mine værdier ind i Ohms lov for en resistor. Desuden har jeg resist... -
Tysk skriftlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg har lige været til skriftlig tysk eksamen, og er meget spændt på resultatet. Der vil jeg høre, om der er en venlig sjæl, der kunne være interesseret i at læse den igennem og bedømme den med en eventuel karakter:-) Jeg følte selv, at oversættelsen og teksten var rimelig svær. Der Übe... -
Logaritme- og antilogaritmetabel (Gangestykke)
ForumindlægEr der nogen som ved, hvordan man løser dette gangestykke 13.87*1.456 udelukkende vha. logaritme- og antilogaritmetabel. -
Spørgsmål om vand liter i beholder og parallelle linjer.
ForumindlægMine komplikationer, Jeg har to opgaver hvor jeg er rimelig lost. Opgave c1) Den første omhandler, at jeg har et vandret liggende beholder (i billede nedenunder kan man se det i snit), det er en cynlinder med en halvkugle for hver ende. Jeg har både udregnet rumfanget og det samlede overfladea... -
Sætning 1: Flere stamfunktioner til en funktion
ForumindlægHvis F(x) er en stamfunktion til f(x) , så er alle funktioner af typen F(x)+k , hvor k er en konstant, også stamfunktioner til f(x) . Jeg er dog ikke helt sikker på, hvad F(x) betyder i praksis i sætningen. Er F(x) i en vilkårlig stamfunktion til f(x), f.eks. ? Og betyder udtrykket så... -
Skadeforsikring
ForumindlægHej alle Nogen der kan hjælpe mig med at forklare, hvorfor de gule lighedstegn i den vedhæftede fil gælder? Tusinde tak på forhånd -
Oversættelse - passiv.
ForumindlægVille blive glad hvis, der var nogle som ville se på denne her oversættelse og se om den er ok, mht. passiv og sætningsopbygning Nord IrlandUrolighederne I Nordirland, som af mange karakteriseres som borgerkrig, kan kun forstås, hvis man kender noget til Irlands historie. I det 17. århundrede ble... -
Translation - Any suggestions?
ForumindlægHej.. Er der en der vil læse min oversættelse igennem, og fortælle hvad de synes..takDANSKDyrebeskyttelsesforeninger anslår, at kosmetikindustrien årligt af prøver sine produkter på 200.000 dyr. Disse oplysninger fik for nylig en række politikere i Europaparlamentet til at anbefale, at der indfør...
