Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19541 til 19560 af 23489
-
Nervøsitet der ødelægger eksamenfremlæggelsen - hjælp
ForumindlægHejJeg var oppe og skulle forsvare et 9 tal i bioA og endte med 7.Begrundelsen var, at fremlæggelsen havde været for ustruktureret og præet af meget nervøsitet - og derudover havde jeg flumret lidt med nogle begreber.Så karakteren var måske fair nok.Rapporten jeg skulle forsvaret havde jeg iøvrig... -
Hvad skal i læse efter sommerferien??
ForumindlægHejEr nysgerrig efter at vide hvad i skal læse efter sommerferien.. Altså dem der går i 3.g nu og dem der har søgt pr. d 15 marts... -
d/dx e^x
ForumindlægHej..Vi har en gang fået en udledning der viser at e^x differentieret giver e^x. Men den er tilsyneladende forsvundet. Nogen af jer der kan kan den, eller kan finde udledningen på nettet? -
stamfunktioner
ForumindlægHej.Jeg er i tvivl om, hvorledes jeg skal differentierer følgende: (2x+3)^7+5/14. jeg formoder,at man skal bruge differentiation af kvotient, men i tælleren synes der at være en sammensat, nemlig (2x+3)^7 og den ved jeg ik helt, hvordan jeg skal gribe an. Al hjælp er kærkommen. -
Procent og rentesregning
ForumindlægJeg står og laver notater til mundtlig eksamen og har brug for hjælp. Her er spm som jeg kan træk: Gør rede for de vigtigste problemstillinger i låntyper. Redegørelsen skal omfatte annuitetslån samt hvorledes formlen herfor kan anvendes til at svare på nogle af de spørgmål der kan stilles til an... -
Kan man sige dette?
ForumindlægHej :-) Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål. Min klasselærer, som også er min dansklærer, siger/skriver tit sætninger som denne "Det har vi gennemgået på klassen", eller "vi snakker om filmen på klassen". Det kan man da ikke sige, vel?? ville bare lige spørge herinde! -
eventyr
Forumindlæghej alle.. jeg skal skrive et eventyr om en kniv og gaffel. altså tingseventyr.. nolge gode ideer? og evt. t budskabet i den? håber virkelig I kan hjælpe /signe -
integralregning
ForumindlægSidder lige og tåger lidt over et par opgaver, og kan simpelthen ikke se hvordan de skal løses.... Så det vil være vild dejligt med lidt hjælp :)1)s((x^2+9)/(½x))dx2)s((x^2)/(kvar(3x+2))dxTak :) -
Aflevering i tysk
Forumindlæghey.. vi har læst en tekst i tysk og derefter fik vi at vide at vi skulle skrive et eller andet om den. Det har jeg så gjort og nu vil jeg bare lige høre om der er en der vil se den igennem... Mv CasperDie Geschichte spielt in einem Wintersports Gebiet in Sils Maria, wie in Deutschland liegt. Da ... -
Lidt hjælp til vores økonomi? :)
ForumindlægHej allesammen! Jeg har nogle spørgsmål der handler om DK's nuværende økonomiske situation. - Hvad synes i regeringen / Folketinget kan gøre for at 'redde' den økonomiske situation? - eller i hvert fald få den godt på vej! - Hvordan har DK's økonomiske situation betydning ... -
Molaritet og koncentration?
ForumindlægHej Er molaritet og koncentration det samme? Hvorfor bruge to forskellige ord så? Og begge har samme enhed? -
FY/KE/GEO/BIO på B
ForumindlægDet er et krav i den nye reform, at man skal tage et af fagene fysik, kemi, naturgeografi eller biologi på mindst B-niveau. Da min studieretning er samfundfaglig (samf A, mat B, EØ C), skal jeg beslutte mig for en af de fire naturvidenskabelige fag her til jul (altså efter grundforløbet). Jeg er ... -
DKs universiteter på verdensranglisten
ForumindlægJeg mener, at jeg engang har hørt, at KU hvar nummer 19 på ranglisten over verdens bedste universiteter. Selvfølgelig er det ekstremt subjektitv, men overordnet tror jeg, at det er muligt at danne et billede over de bedste universiteter. Der er vel forskel på Harvard og "University of Ghana ... -
Beinah vs beinahe (Hvad er forskellen?)
ForumindlægHej...! Jeg undrer mig over, hvad forskellen på beinah og beinahe er. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Google, er beinahe enten en ældre stavemåde, ellers benyttes ordet hvis der skal lægges "tryk" på betydningen. Kan det passe? Og i så fald hvilken af forklaringerne? Min sætning... -
Gnidningsmodstand
ForumindlægEr der nogle, der kan finde ud af denne opgave:En styrløber starter fra hvile på toppen af en bakke. Skiløberen med udrustning vejer 95 kg. Ved bakkens fod måles farten til 37 m/s. Højdeforskellen mellem toppen og foden er 200 m. og bakken stiger med 20 deg. Der er en konstant gnidningskraft neda... -
Substitution
ForumindlægJeg søger noget hjælp med et integrale, det skal substitueres, men jeg kan ikke finde ud af det, der skulle være noget skjult ved integralet!Over integraletegnet står der (pi/3) og under står der 0, funktionen hedder tan(x)dxVille blive meget glad for noget hjælp til denne, da jeg er helt på bare... -
standartafvigelse
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal bestemme standartafvigelsen... Meeen jeg kan ikke rigtig huske hvordan man bestemmer dette `? Jeg har en tabel der viser kursudviklingen for hver af de to puljer. År 2004 2005 2006 2007 2008 Pulje 1 121 156 ... -
Hjælp! Problemer med at læse!
ForumindlægTror I, at jeg kan nå at blive god til at læse, inden jeg går i 9 klasse? -Jeg læser kun 130 ord i minuttet (lix 25) Jeg kan også gå i 10 klasse, men jeg vil ikke skuffe mine forældre! -
Medicin på KU - sted?!
ForumindlægHej Jeg skal starte på medicinstudiet på KU, og til det kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor man som regel har undervisning (klasse og hold) og forelæsninger på medicinstudiet? Og er der nogle, der ved, hvor man kan tjekke og læse mere om det.. For jeg har kigget på KU's hjemmeside og SU... -
Karakterblad/bevis, hjælp!!!
ForumindlægDer er nogen, som siger at læsning ikke kommer på gymnasiekarakterbeviset. Men hvorfor står der så dette på mit? (Jeg går i 8 klasse efter sommerferie). I kan se under vedhæftede filer. Hvordan/hvorfra kan jeg vide, hvad der tæller i den obligatoriske afgangsprøve? Altså den, hvor man skal vid...
