Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19581 til 19600 af 31486
-
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Hjælp til mat aflevering - emner fra pensum
ForumindlægHey er der nogle som kan hjælpe mig - eller forklare mig opgave 3 (uden hjælpemidler) og opgave 8 fra det vedhæftede dokument? Hvis nogle har noget til de andre opgaver tager jeg også gerne i mod det! Men det kniber mest med de to ovenstående. Tak på forhånd!! -
Højere snit?
ForumindlægHej. Jeg kunne så godt tænke mig at komme ind på psykologi i Århus, men snittet skal dog være ret højt for at være sikret en plads. Mit spørgsmål er, om man kan tage enkeltfag på f.eks. VUC for at gøre gennemsnittet fra HHX højere? -
Rente
ForumindlægHej jeg har vedhæftet opgavenindholdet. er det korrekt beregnet: 984,33*1,025^5 = 1113,079? Tak på forhånd:) -
diff. ligninger.
ForumindlægNogen der kender nogen videoer der kan hjælpe mig med det her spørgsmål, har forsøgt at lede, men ligningerne som bliver behandlet i de fleste er y'=k*y det haster da jeg snart jeg skal op. -
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
Bevis topunktsformlen for en potensiel udvikling
Forumindlæghej ville bare høre om der var nogle der ved hvordan man beviser topunktsformlen for en potensiel udvikling?? ved hvad topunktsformlen er men hvordan man beviser den for en potensiel udkvikling for er jeg meget i tvivl om! -
Faktorisering af polynomium
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til faktorisering af et polynomium. Vil helst have en grundig forklaring med tekst til hvad det rent faktisk er, og et eksempel. min opgave ser således ud. Betragt polynomiet f(x) = x2 - 5x - 6. a. Faktoriser polynomiet. I må meget gerne give mig et eksempel (med ... -
Geometrisk optik
ForumindlægHej alle.. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg kan: Diskutere hvor geometrisk optik bliver benyttet? Jeg håber at der er nogen der har en idé.. -
Rentedage
ForumindlægHej, Jeg ville spørge om denne udregning er rigtigt... 6/9 - 1/11 11-9 måneder 6-1 dage = 2*30-5 rentedage = 55 rentedage -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
Rente
ForumindlægSøren sparer penge op: Han indbetaler 800 kr. hver måned på en konto med 2,1% månedlig rente. A) Hvor stor er Sørens opsparing efter 15 indbetalinger? B) Hvor stor en del af opsparingen består af renter i kr. efter 15 indbetalinger? Håber I kan hjælpe mig med at finde ud af, hvilken formel jeg... -
200-kronesedler i omløb.
ForumindlægHar lidt svært ved denne opgave nogen der kan hjælpe? Opgave 2. Med CAS (Kilde: Omarbejdet opgave fra eksamen HFC maj 2017) I en årrække kunne antallet af 200-kronesedler i omløb med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 13,38 * 1,065x hvor f(x) er antallet af 200-kronesedler i omløb (... -
Linjen l skærer cirklen C i to punkter A og B - hvordan?
ForumindlægHejsa! Har virkelig brug for hjælp til opgave C. Nogle der ved hvordan man gør? -
Hvordan kan differentialregning anvendes til at finde tangenter?!
ForumindlægHar fået en opgave der lyder på "du forklare hvordan differentialregning kan anvendes til at finde tangenter (herunder vendetangenter)" Desuden er der også denne, hvis i også kan det: "Udled afstandsformlen mellem to punkter og forklar nogle af regnereglerne for retvinklede trekant... -
Forklaring til formel
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen som kan forklarer mig beytdningen af den vedhæftede formel? Jeg forstår godt at den store 'E' betyder sum (og det må være summen af flere m*r), men hvad betyder den 'n' der står over den, og i=1 under den? Håber nogen kan hjælpe :) -
Mundtlig forsvar srp HASTER!!
ForumindlægHej, jeg skal forsvare min srp på mandag og er gået lidt i panik, da jeg ikke forstår nogen af de spg. vi skal have besvaret. Jeg begynder at læse min problemformulering og den overordnet konklusion. Derefter står der på vejledningspapiret for, hvordan man laver et talepapir, at man skal give... -
hvem sætter huen?
Forumindlæghvornår og hvem sætter huen på ens hoved når man er færdig med den sidste eksamen? -
Hvad betyder konstant?
ForumindlægHEj hvad betyder konstant el. konstanterne ? på forhånd tak? -
HJÆLP!
ForumindlægJeg har svært ved og finde ud af hvad jeg skl gøre idenne opgave om differentialregning, vil i hjælpe? tak på forhånd(: En funktion g er givet ved forskriften g(x)=0,1*x^3 a)bestem g'(-1), g'(0) og g'(1), og giv en fortolkning af disse tal b) løs ligningen g'(x)=30. og gig en ...
