Søgning på: international økonomi b. Resultater: 19601 til 19620 af 91518
-
Integrering
ForumindlægJeg har følgende udtryk som skal integreres:$200*sin(0,004028x)+2600 -
alle potentielle funktioner gennem (1,1) ?
ForumindlægGår alle potentielle funktioner igennem punktet (1,1) Også i dobbeltlogaritmisk papir? Og hvorfor bliver en potentiel funktion til en ret linie i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem? -
Vandrette tangenter til 4.gradsfunktion
ForumindlægEN familie af Funktioner har forskriften Fa(x)= x^4+ax^2 a tilhøre R beregen dr værdier af tallet a , for hvilke Fa har henholdsvis 1,2 eller 3 vandrette tangenter Jeg er virkelig gået i stå med den her... håber i kan hjælpe mig lidt -
Funktioner og logartimeregneregler!
ForumindlægHej ;) Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag, og nogle af emnerne vi kan op i, er jeg rimlig sikker på, at vi ikke gennemgik i min grundforløbsklasse, men som min nye matematiklærer åbenbart har opgivet. Derfor vil jeg gerne vide om nogle af jer har nogle gode notater omkring funktioner og m... -
Bestemmelse af Højde på trekant
ForumindlægJeg skal bestemme højden på en trekant,, Hvor Hyp er 38m og Vinkel A og C er 67 grader, Hvordan finder jeg højden? Og hvordan forklarer jeg det,, Skal jeg bruge formlen BH| = 38*sin (67°) = ? Hvis det er hvordan indtaster man så det på en lommeregner,, Bruger TI-82 På forhåndtak,, -
Bestem.....
ForumindlægJeg kan ikke forstå de her to opgaver, og er der nogen gider forklar mig hvordan man skal lave den, så jeg selv kan lave de andre... Den første er: Bestem uden brug af lommeregner: log(^5kvadretrod^7) Den anden opgave er: Om tallene v og w oplyses det, at log(v)=0,5 og log(w)=2,5. Bestem uden... -
Hældningskoef og skæringspunkt!
ForumindlægHvordan finder jeg ud af hvad skæringspunktet og hældningskoefficienten med y- aksen er for denne rette linie: 2y-14x=-3 Hjælp,tak? -
Vigtigt -
ForumindlægNogen som vil kigge denne opgave igennem - den er meget vigtig og til i morgen. Er især i tvivl om 1.d, den sidste opgave i nr. 2 og en lille smule i tvivl om opgave 4 er rigtigt, men ikke så meget som det andet. Link: Opgave 1-2: http://peecee.dk/?id=39300 Opgave 3-4: http://peecee.dk/?id=39300 -
opgave Sandsynlighedsregn. - hjælp
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med hvordan følgende opgave skal løses: Udvikling af et nyt produkt blev 10% en succes og 90% ikke-succes. Screening anvendes til tidligt at kunne indstille udviklingen for de produkter, der vurderedes til at have for lille en successandsynlighed. Screeningen kan... -
andengrads
Forumindlæger det ikke noget med at man kan finde forskriften for et andensgradspolymonium hvis man kender 3 punkter på dette? hvis, hvordan kan det så gøres ? -
funktioner
Forumindlæghi folkens hvordan bestemmer regneforskriften for en lineære funktion g(x), hvorom der gælder at g(3)=4 og g(-2)=10 og derefter skal jeg beregne funktionsværdien g(12).. hjælp mig plz;) -
HJÆLP, funktioner?
ForumindlægHej derude. Håber der er en eller nogle der kan hjælpe mig med nogle matematik opgaver, jeg er selv helt blank og vil gerne se hvordan man laver dem. OPGAVE 1: En parabel er graf for funktionen: f(x) = -2x² + 6x + 1 a) bestem koordinatsættet til parablens toppunkt. OPGAVE 2: Bestem nulpunkter ... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal snart til at vælge et emne til mit studieretninsprojekt, og jeg mangler lidt inspiration, eller gode forslag? Projektet skal indebære Bio plus et andet fag... KOm med nogle gode forslag og ideer... -
ligning for tangent - svært
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x)=x^2*ln(x) bestem en ligning for tangenten i punktet P(e,f(e)) Punktet har jeg så udregnet til P(e,e^2) Men så er det jeg kommer i tvivl - skal jeg "bare" differentiere funktionen og indsætte punkt og derved udregne hældning osv? Jeg får bare den mest un... -
Halvt rim?
ForumindlægHvad hedder et rim der ikke rimer pga stavemåden: Hand-land (engelsk) Men på udtalen: men-again (engelsk) -
Den afledede funktion
ForumindlægJeg har lidt problemer med at finde den afledede funktion til g(x)=4*ln(x)-3x. Er det g'(x)=4/x-3 ?? -
Hjælp til opgave
ForumindlægOpg 4027 i "vejledende eksempler på Eksamensopg i mat" OPgaven: Indtegn tabellens oplysninger i et passende koordinatsystem, og gør rede for at der med god tilnærmelse gælder, at vægten målt i pund, er en eksponentiel voksende funktion af diameteren, målt i tommer. Bestem forskrift f... -
Klorofyl
ForumindlægHej En solcelle er lavet af et stof som kan optage solens stråler, og man kan således lave sin egen celle, med brombær saft og nogle andre dele, men hvad med klorofyl? Det bruger planterne jo til fotosyntese? -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
areal af en trekant
ForumindlægKan man KUN bruge denne formel, hvis der er tale om en retvinklet trekant: A=(1/2)*g*h
