Søgning på: matematik noter 9 klasse. Resultater: 19601 til 19620 af 75447
  • Omregning

    Forumindlæg
    HejsaHvad er 12,7 mm3 i m3 ??Hvordan gør man?Hilsen Xpeak
  • Kugle og xy-plan

    Forumindlæg
    Hej, Jeg håber nogen kan hjælpe mig med følgende opg. :) Find en ligning for den kugle, der går gennem P(12,4,16), og som tangerer xy-planen i begyndelsespunktet (0,0,0).
  • Sin. Cos.

    Forumindlæg
    Hjælp. Jeg kan ikke lave dette her. Findes her en venlig sjæl som kan/vil lave dette og sende til mig? Jeg har fået det tilsendt fra en ven som heller ikke kan.
  • bestem a

    Forumindlæg
    http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/vinter04/HF2004-8-1V.pdf Overstående opgave 6. Er jeg kommet meget i tvivl om. Jeg har udregnet parabelbuens højde til 1 m. Er dette rigtigt? Og jeg har udregnet spændvidden til 12 meter. Spændvidden har jeg beregnet ved afstanden mellem (-12;0)...
  • sin og e

    Forumindlæg
    e^(yi)= cosy +i*siny y=i e^(-1) = cos(i) +i*sin(i). Hvordan løser jeg ligningen?
  • differentialligning!?!

    Forumindlæg
    Hej kloge hoveder! Jeg kan simpelthen ikke løse følgende opg. dV/dt=0,1*V^2/3 hvor det oplyses at til t=10 er V=64 Der ønskes: Bestem V som funktion af t! Hvordan gør man? HJÆLP
  • En familiesituation

    Forumindlæg
    En mor var 21 år, da hun fødte sin søn, men om seks år er hun fem gange så gammel som sønnen. Kan du sige noget om, hvor barnets far er på nuværende tidspunkt? Et underligt spørgsmål... Men hvad er svaret??
  • c2=A2+b2 - ??????

    Forumindlæg
    Hej. Det siger sig selv. Hvad er c2=a2+b2???
  • Ikke klæbrige ris?

    Forumindlæg
    Hey Ved, at dette måske ikke hører hjemme på denne side.. også derfor jeg har sat den i kategorien "andre". Hvordan laver man ris uden de bliver klæbrige men stadig gode?!
  • lineær sammenhæng

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt svært ved at forstå beviset af ligningen y=ax+b og vil derefor gene have få det forklaret fra bunden af. hvis du evt har bevist sætningerne så send gerne.
  • Hurtig biologi hjæp

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg har brug for hjælp til at besvare disse to spørgsmål: A: En menneskecelle indeholder 2,9 milliarder basepar, eller som det ofte udtrykkes i kilobasepar (kb): 2.900.000 kb. Den samlede længde af disse basepar er ca 1,7 meter, dvs. at hver cellekerne indeholder 1,7 m DNA. Denne længde...
  • Brøkregning

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til min ugeregning. Jeg har glemt hvad brøkdel er, og handler om. Jeg håber i kan skrive reglerne for brøkdel for mig, og hvad det handler om, for jeg er virkelig blank som et papir! Er det det samme som dividere eller hvad? jeg skriver: __ som: / 1/3 af 1260 2/3 af...
  • Karakter

    Forumindlæg
    Jeg ville gerne vide, om der er nogen der ved, om ens årskarakter bliver regnet sammen med eksamenskarakteren, om den kommer til at stå alene på eksamensbeviset, eller om det kun er eksamenskarakteren der er gældende? På forhånd, tak.
  • STX - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg har valgt den sproglige linje, og jeg vil gerne være en sygeplejerske. Så det jeg vil vide er bare, hvis man gerne vil være en sygeplejerske, skal man så vælge den naturvidenskabelige linje?
  • omkreds af trekant

    Forumindlæg
    hej :) Jeg har en retvinklet trekant, hvor B=32,3 grader, |AB| = 10,6 og arealet er 22,9. jeg udregnede højden fra C til 4,3 Nu skal jeg altså bestemme omkredsen af trekant ABC. Hvordan er det liige jeg gør det?
  • 1. spørgsmål vedr. Problemreging!

    Forumindlæg
    SE FILEN >>>>>>>>>>
  • Hvorfor giver 2(-2)=0,25?

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan forklare hvorfor 2(-2)=0,25? på forhånd tak
  • Bestem ligning for tangent.

    Forumindlæg
    Jeg skal bestemme en ligning for f(x)=3x^3-6 i punktet P(2,18). Punktet fortæller os, at x0=2 og f(x0)=18. Jeg har lidt problemer med, at komme videre i denne opgave.. Nogle der kunne give en hjælpende hånd evt.? :)
  • Polynomiers brøk

    Forumindlæg
    Hej alle sammen :-) Jeg er igang med min emneopgaves sidste spørgsmål, hvor jeg skal finde monotoniforholdene til en funktionen: 2x+4 / 3x-9 Til at finde monotoniforholdene skal man jo som sagt finde f9;(x) af denne polynomiums brøk, hvilket jeg ikke kan finde ud af :-( Jeg håber der er noge...
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    En venlig sjæl der kunne hjælpe med hvordan den her opgave regnes ud? :)