Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 19621 til 19640 af 23489
-
KU vs. RUC
ForumindlægHej...Jeg går i 3.g og tænker derfor lidt på hvad jeg skal lave efter sommerferien. Jeg overvejer både studier på KU og på RUC, men jeg har hørt gode og dårlige ting om begge steder. Jeg håber, at der er nogle herinde, som kan afkræfte, eller bekræfte disse rygter.1. RUC er et discount universite... -
Hvilke tekster er interessante?
ForumindlægNu må det vist være min tur til at få hjælp.Jeg vil gerne vide, hvilke emner 8.-10. klasses elever finder interessante at læse om. Det gælder naturligvis både dansk og engelsk.Vil I helst læse om ting fra jeres (kommende) hverdag som f.eks. diskoteker, sport, hobbyer osv. eller vil I foretrække a... -
C programmering
ForumindlægJeg har lavet et program i C, men kan ikke få det til at virke. Det kompiler, men når jeg så indtaster fx "Italiensk", siger den "Lagersegmentfejl".Opgaveteksten lød på følgende:"Create a structure that can describe a restaurant. It should have members that include the na... -
gennemlæsning af dansk stil 2009
ForumindlægHej Jeg har også, som mange af Jer andre, været oppe i Dansk i dag. Nogle der vil læse min stil igennem og eventuel komme med en karakter`? Jeg skrev kronikken. Er der nogen, der ved hvornår vi får karaktererne ? På forhånd tak:) -
Andengradsfunktion
ForumindlægBrug disse ligninger til at finde de sidelængder, der gør arealet størst muligt. (Hint: Isolér y i den ene ligning og indsæt udtrykket for y i den anden ligning). hvordan kommer jeg videre -
Tysk stil
ForumindlægHey, jeg har skrevet denne tysk stil og ville være glad hvis der var nogen der gad rette den for grammatiske / sproglige fejl.Nach dem zweiten Weltkrieg hat man in Europa EU, NATO und FN gemacht. Mit diesen Organisationen will man sicher sein dass niemand noch ein mal einem großen Krieg machen ka... -
Studentereksamen Dansk 2009 - Grænseoverskridende Underholdning
ForumindlægHey Alle. Nå, det var så den aller sidste danskstil! Jeg valgte at skrive kronikken, da den var den jeg følte mig mest sikker i, men er sku ikk helt sikker på resultatet.. I kan jo lige læse den igennem og give mig lidt feedback :) -
Et par spørgsmål onkring vektorregning
ForumindlægHey alle hjælpsomme sjæle. (tak!) Står og skal til skriftlig eksamen i matematik på mandag og jeg skal bare forberede mig så godt som muligt. Matematik er klart mit dårligeste fag, dumpede i skriftlig terminsprøve, mens jeg samlet set har et gennemsnit på 7,8. Så har siddet og regnet med vektorer... -
Problemer med Google m.fl.
ForumindlægGodaften.Når jeg søger på et emne på Google, Yahoo m.fl. og trykker på et link, kommer der nogle helt andre mærkelige sider frem, som slet ikke har forbindelse til det (som fx. her: http://peecee.dk/?id=36610 ), jeg søger. Andre gange siger den: "siden kan ikke vises", som fx. her: http... -
Spørgsmål til aksiom 6
ForumindlægHejsa. Jeg læste igår noget om hvorfor -*-= + herinde, men fangede det ikke helt. Jeg spurgte min matematiklærer som gav mig svaret: De reelle tal er et såkaldt legeme. For legemer gælder visse ting, som vi kalder aksiomer. Aksiom 6 siger b.la: Ethvert element i , som ikke er et nulelem... -
Diskursanalyse og psykologiske metoder
ForumindlægHej alle. Beklager hvis jeg poster det samme indlæg to gange, har lidt tekniske problemer 1. Jeg skal lave en diskursanalyse af en af Obamas taler. Hvordan gør jeg det? Jeg har læst mig frem til, at man skal redegøre for hans verdensopfattelse og iscenesættelse af virkeligheden. Hvilke begreber k... -
Den omtrente ventetid på tilføjet opgave?
ForumindlægHej jeg har for en uges tid siden tilføjet en opgave, den var i WORD-format er det et problem?Jeg undre mig nemlig over den lange responstid på feedback vedr. opgaven.Er den stadig under behandling, eller er den aldrig blevet sendt pga. det ikke er pdf-format? -
Figur numre
ForumindlægHvordan laver man figur numre, på samme måde som LaTeX laver afsnit numre... altså:Første afsnitFigur 1.1: tekst1Figur 1.2: tekst2Andet afsnitFigur 2.1: tekstFigur 2.2: tekstosv osv :-) -
Koncertsal antal musikere udregning
ForumindlægPotensfunktion: Jeg sidder med en regneforskrift som hedder: y=0,086•x0,6657 Opgaven jeg har problemer med lyder således: hvor mange gange så stor bør en koncertsal til 45 musikere være i forhold til en sal til 30 musikere? Er der nogle der kan hjælpe ? -
LAVIENNE
ForumindlægDa jeg er ved at åbne et bageri der har været lukket i nogle år, som førhen hed LAVIENNE, vil jeg gerne høre om der er nogen der ved hvad det helt præcist betyder på dansk, nogen siger det betyder wienerbageren, men jeg ville godt finde ud af hvad det helt præcist betyder. Tak for hjælpen... -
Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)
ForumindlægHej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ... -
Background for Ireland?
ForumindlægHejsa og hjælp mig meget gerne her..Jeg står og skal bruge noget materiale om Irland.. Jeg tænker nærmer på de problemer med IRA i "Northern Ireland". Alt der kan hjælpe må gerne skrives :DMange tak på forhånd.. -
budskab i klodshans?
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der ved, hvad budskabet er i klods hans? -
Løsning til differentialligninger
ForumindlægNår man har en differentialligning givet og skal finde forskriften for løsningen til differentialligning, så kan det gøres på tre måder:1.Partiel integration2.Substitution3.Separation af de variableEksempler:1) S cosx*xdx , der gælder at f(x)=cosx og har F(x) = sinx som stamfunktion. Og g´(x) = ... -
Højde
ForumindlægEt kaninbur er bygget op ad en mur, således at burets gavl har form som en retvinklet trekant. I gavlen skal der udskæres en rektangulær åbning som vist på figuren. Rektanglets højde betegnes h, og rektanglets bredde betenges b. Alle må er i dm A) bestem højden af buret, og vis, at rektanglets h...
