Søgning på: international økonomi b. Resultater: 19641 til 19660 af 91518
  • kvadratsætninger

    Forumindlæg
    Benyt kvadratsætningnerne til at omskrive nedenstående udtryk. 1) x2 + y2 +2xy ? ?jeg kender godt kvadratsætningerne, men jeg skal bare lige sættes igang med den første opgave. Håber der er nogle, som kan hjælpe. :)
  • trekantsberegning

    Forumindlæg
    hej nogle der kan hjælpe med den sidste opgave c)?
  • Potensfunktioner og dobbelt logaritmisk papir

    Forumindlæg
    øhh, ja, jeg skal til årsprøve i matematik, og jeg har et spørgsmål der lyder: "Bevis at f(x) er en potensfunktion ⇔ grafen for f(x) er en ret linje på dobbeltlogaritmisk papir." er der nogen der kan hjælpe mig med det? fordi jeg forstår det ikke :S Annemette...
  • Når man forøger længdemålene med 25%

    Forumindlæg
    Jeg har denne her opgave om kufferter. Jeg skal vise udfra disse udsagn, at når man forøger længdemålene med 25% så vokser overfladearealet med over 50%. Hvordan viser jeg det? Altså jeg har forsøgt at sige overfladearealet 8448*1,25 = 2112, men jeg er ikke sikker på, at det er rigtigt eller hvor...
  • Hurtigt spørgsmål om moms

    Forumindlæg
    Jeg skal løbe noget online (stadig fra DK).. Der står: Beløb i alt:xxxx Moms:xxxx Skal jeg så lægge de kroner der står under moms, oveni "beløb i alt" ????
  • opstil en ligning

    Forumindlæg
    Om den ny dug, der er 2,0 m lang og 1,1 m bred, oplyses, at dugens areal ved første vask vil krympe med 5,0%, og at længden og bredden reduceres med x%. opstil en ligning, som x skal opfylde? har aldrig haft en opgave som denne xD håber i andre har.
  • eksponetiel forskrift??

    Forumindlæg
    opg: om en eksponentialfunktion f oplyses at f(10) = 20 og at fordoblingskonstanten er 5. a) bestem en forskrift for funktionen f? hvordan gør man det??
  • 14x^2-12x+9

    Forumindlæg
    Når jeg får et stykke der lyder således: 14x^2-12x+9 Hvad skal jeg så gøre? Hvad er hurtigst, nemmest? & hvilke fejl skal jeg passe på at gøre. Dette er uden hjælpemidler. Tak på forhånd :)
  • Kvadratsætninger reduktion

    Forumindlæg
    Hej, er lost i kvadratsætninger og kunne godt bruge noget hjælp - tak 1. (-3x + 2y)2 2. (x + 2)2 - (x + 1)(x-1)
  • Potentille udviklinger, Bevis Vha kædereglen

    Forumindlæg
    Hvordan løser jeg dette? Bevis Vha. "kædereglen", at: I beviset benyttes at:
  • andengradspolynomien

    Forumindlæg
    HJÆLP, ved ikke hvordan jeg gør....
  • Reducering af udtryk

    Forumindlæg
    Hvordan giber jeg følgende udtryk an? (X-3)^2-(X-2)^2
  • Ligning med ubekendt eksponent

    Forumindlæg
    1,09x=1,85 Hvordan isolerer jeg x? Ved hjælp af lommeregneren kan jeg naturligvis hurtigt finde frem til x=7,13857. Jeg kunne også lave en tabel og evt. sætte ind i et koordinatsystem, men jeg søger en lidt mere elegant løsning...på forhånd tak :-)
  • Sol over horisont - sinus/cos..

    Forumindlæg
    Hej! Nogle der kan hjælpe med denne opgave, et lille hint eller noget :) " Hvor mange grader står solen over horisonten, når en 13m høj flagstang kaster en skygge på 27m" ?
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hey folkens Opgaven lyder bestem en lineær funktion, der er løsning til differentialligningen: dy/dx=3x-2y nogen der kan give en hånd?
  • LINEAÆR FUNKTION - JEG ER LOOOST! HJÆÆÆÆLP PLEEEASE ;/

    Forumindlæg
    Jeg har fået denne opgave og jeg forstår NADA af den : BEstem en forskrift for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (2,10) og (-3,0) og løs ligningen f(x)=3 HJÆLP PLEEEEEEEEEEEEEEEEEEASE! ;/ jeg vil godt have nogle mellemregninger så jeg bedre kan forstå ;S
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hej allesammen, håber virkelig, at nogle kan hjælpe mig med den nedenstående opgave http://peecee.dk/upload/view/220462
  • HJÆLP med eksponentiel udvikling

    Forumindlæg
    Hej I en opgave for jeg oplyst at: grafen for en eksponentiel funktion går gennem punktet (0,12), og har en realativ tilvækst pr. enhed på -5,6%. Bestem forskriften for funktionen. Angiv a-værdien med 3 decimaler. Jeg har allerede fundet ud af, at halveringskonstanten er 12. Jeg har virkel...
  • Bevis for F(x)=a(x)^2

    Forumindlæg
    Please... er der nogen der kan hjælpe med beviset for f(x)=a(X)^2
  • "What'd I say" storform eksamen i morgen

    Forumindlæg
    HEy alesammen, Er der nogle der kan fortælle mig hvordan storformen ser ud i "What'd I say" af Ray Charles. på forhånd tak, HIlsen HasseP

Søgninger relateret til international økonomi b