Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19661 til 19680 af 22257
-
Funktion
ForumindlægVed rygning af hash optages det aktive stof THC (tetra-hydro-cannabinol) i kroppen. Stoffets nedbrydning i kroppen kan beskrives ved en eksponentiel model med en halveringstid på 2,5 døgn. En person indtager 25 mg THC ved at ryge en enkelt joint. Personen stopper herefter rygningen af hash. a) O... -
Udvalgte molekyler, vand
ForumindlægHar lidt et problem med disse opgaver: - Redegør for dannelsen af et vandmolekyle ud fra hydrogen og oxygen. Hvilke faktorer skal gøre sig gældende for at vand kan virke som opløsningsmiddel over for forskellige stoffer? - Opskriv reaktionsskemaet for dannelsen af vand ud fra hydrogen- og o... -
Respirationens delprocesser
ForumindlægHej! Sidder med min 24 timers biologi eksamen. Er der nogen der kan forklare glykolysen, citronsyrecyklus og elektrontransportkæden? http://www.biokemibogen.dk/pdf/5-138.pdf Her er figuren vedlagt som fil -
Metode i Engelsk - George Orwell?
ForumindlægHej! Jeg skal op i AT på mandag og er lidt i tvivl om metoden i engelsk. Jeg skriver i Engelsk og Samfundsfag, min problemformulering/problemstillinger er: I hvilket omfang er George Orwells overvågningssamfund blevet en realitet? - Hvad er et overvågningssamfund? - Hvilken kontekst er romanen sk... -
en enkeltopgave
Forumindlægjeg er gået lidt i stå ved denne her opgave og har brug for lidt vejledning til hvordan og hvorledes og gerne med henvisning til formelsamlingen, hvis muligt. -
Nulhypotese, binomial fordeling og mere
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med disse opgaver Tak på forhånd :) Se vedhæftede -
forsøg - elektricitet
Forumindlæghej! håber virkelig I kan hjælpe... Teori: I varmelegemet i kogepladen er der to modstande A og B. Hvorledes modstande er forbundet afhænger af om kogepladen er på trin 1,2 eller 3. Jeg vil afsløre, at på trin 2 ledes strømmen kun gennem modstand A opgave Bestem hvorledes strømme... -
Radioaktive kilder og målinger
ForumindlægHey, Er der nogen der har nogle målinger som de har behandlet i forbindelse med radioaktive kilder? Jeg har fx lige lavet et forsøg hvor jeg målte i en periode på 60 sek.: alfa: 800 beta: 12000 (formodenltligt, den sprang tælleren.) gamma: 1780 Så vidt jeg forstår det, så de... -
er der brint i alle atomer?
Forumindlæger der brint i alle grundstoffer, der findes i naturen? kan godt se jeg har lavet et forkert overskrift :) -
Dansk
ForumindlægHej, jeg skal på til dansk. jeg har prøve form a og der kan jeg trække et hver tekst :D jeg tænkte på om folk ikke kunne skrive deres pensum også kan jeg downloade de opgaver.. eller om de kunne skrive nogle tekser på forhånden tak -
Beregn stoffets halveringstid. HJÆLP
ForumindlægHej! Jeg har kæmpet med de her opgaver i lang tid og kan ikke finde ud af det... Spørgsmålene lyder: En prøve af et radioaktivt stof har aktiviteten 82 kBq. Præcis to døgn senere er aktiviteten af samme prøve aftaget til 35 kBq. 1. Beregn stoffets halveringstid. 2. Hvor mange radioaktive ... -
rumfang af graf
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for hjælp med opgaverne c og d i det vedhæftede billede. Kender ikke helt fremgangsmåden -
Jødedommen
ForumindlægHej ale :-)) Jeg skal op til religions eksamen på tirsdag, og har et spørgsmål.... Jeg aner ikke så meget omkring jødedommen... Er profeten ikke Moses ? Men hvem er Abraham så ? :) Har læst lidt på wiki, men forstår det simpeltehn ikk.... Eer der nogle, der ved lidt om jødedommen? :) -
Matematik problem:/
ForumindlægHej Allesammen Jeg har en lille opgave jeg ikke kan huske hvad man skal ved :/ Hjælp! :D Per og Kim har vundet 15.600 kr. i tips. De skal dele gevinsten i forholdet 2:3.¨ Hvor meget får de hver, når der først skal betales 15% i skat af gevinsten. MVH Oliver -
Cloudbaseret løsning??
ForumindlægNogle der kort kan beskrive hvad en Cloudbaseret løsning er, i et sprog som ikke kun IT-nørder forstår? Hvad er fordele og ulemper ved sådan en løsning? Har søgt en del på nettet, og syntes ikke det er muligt at finde en ordenlig hjemmeside omkring det, nogle der evt. ligger inde med en, de me... -
Statskundskab eller Politik og Administration?
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at jeg skal søge ind på en videregående uddannelse her til juli. Jeg har i det forgangne år prøvet mig ad med jura, men efter 1. semester fandt jeg ud af, at det ikke lige var mig. Det var simpelthen for ensporet og uinteressant. Jeg er nu nået frem til, at jeg ge... -
Småopgaver?
ForumindlægHar lidt småopgaver jeg ikke er helt sikre på. Den første 1) Hvis en pakke med 15 konvolutter koster 0,65kr. hvor mange kan du så købe for 3 kr. og hvor mange vil du have tilbage? Den anden 2) Længden og bredden på en mark er sat til målestoksforholdet 8:6 hvad er længden hvis bredden er ... -
Udledning af idealgasligningen - figur
ForumindlægHej, er der en der kan forklare mig denne figur der udleder idealgasligningen? Jeg forstår ikke hvordan vi kommer fra Charles lov til Boyle-Marottes lov til idealgasligningen -
Brian Kieslich, hvor har du studeret matematik?
ForumindlægHej Brian og alle læser, I en indlæg, der omhandler sandsynligheds beregninger (Matching problem), sagde Brian at den som har skrevet, den matematisk berening der vedlagt som jpg. i tråden fortjener (00) som karaktér. Og her vil jeg siger til Brian, hvorfor tager du den smuk initiativ, for at bes... -
Optagelse - hvis man får et nej
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har søgt ind på 5 uddannelser fordelt på SDU og KU. Det som gør mig rigtig nervøs er mit snit... Det er ret dårligt og på SDU's hjemmeside står der, at man kan komme ind hvis ens snit er 6.0. Betyder det så, at jeg ikke kan komme ind hvis mit snit er under 6.0? :-( Og hv...
