Søgning på: naturgeografi b. Resultater: 19701 til 19720 af 87423
-
Cos, Sin & Tan - Matematik Hjælp bedes tak.
ForumindlægJaa som mit emne indikerer, vil jeg meget gerne be' om grundig hjælp til min matematik aflevering (kun 4 opgaver), vi har lige beskæftiget os med sin, cos og tangens, og har allerede fået en aflevering for :(.. - Jeg er desværre lidt på bar bund mht. alle 4 opgaver. Link til uploaded fil; ... -
Differentialligning
ForumindlægJeg forstår simpelthen ingenting af denne her opgave. Er der en, der kan forklare det step for step. Jeg har virkelig svært ved at forstå, hvordan jeg løser opgaverne! -
Funktionforskrift for parabel?
ForumindlægSkal bestemme funktionforskrift for parablen AB. Nogen der kan hjælpe? -
Blandet matematik
ForumindlægHej! Jeg sidder fast i dle af en aflevering, og især denne opgave kan jeg slet ikke gennemskue: "I NATO’s varslingkæde indgår AWACS-fly, der er flyvende radarstationer. De flyvende radarstationer har den fordel i forhold til radarstationer på jorden, at de kan iagttage flyvemaskiner, som e... -
differential ligninger.
ForumindlægHej. Håber nogen kan hjælpe´. sådan lyder opgave formuleringen: En cykelrytter kører på sin cykel på en lang, lige og flad vej. Han og hans cykel vejer tilsammen 80kg. Antag at cykelrytteren og hans cykel er et punkt med masse 80kg, at dette pkt opfylder Newtons 2.lov, og at dette punkt er påvir... -
Disp. Medicin Kvote 2
ForumindlægFor at opfylde adgangskravene til medicin, kvote 2 på SDU, mangler jeg at bestå skriftlig Matematik samt hæve kemi fra C til B. Så jeg leder rundt på SDU's hjemmeside, og bliver helt lettet da jeg læser at: "Opfylder du ikke adgangskravene anbefaler vi, [...] Uanset om du søger i ... -
Gensplejsede tomater
ForumindlægHej.Jeg sidder og sveder over en biologiafl. til i morgen og håber at en af jer kan hjælpe. Opgaven kan ses her:http://www.kennmadsen.dk/images/Biologi/Bioopgaver/1993/Opg%201%20Gensplejsede%20tomater.docOg jeg kan ikke finde ud af opgave a og b på side 2Er der nogle af jer der kan give et kort o... -
komplekse tal - Re og Im
Forumindlæghvad er Re(z) og Im(z) af nedenstående ligning ? har siddet med den længe nu, kan ikke finde frem til noget der ser rigtigt ud. (a(b+dρki)) / (e^-ig+d) jeg vil gerne have det til at stå på formen z1=a+bi, men det går helt galt når jeg prøver. nogle der kan hjælpe? -
Cosinus
ForumindlægJeg har fået en opgave, som er formuleret sådan: Lad ABC være en retvinklet trekant (hvor C er den rette vinkel). Beregn de resterende vinkler og sider og arealet når: <B = 55°, a = 5 - Hvordan regner jeg så ud hvad resten er, hvis cosinus til en spids vinkel i en retvinklet treka... -
Bevise stamfunktion til potensfunktion.
ForumindlægHej. Sidder og skal til mundtlig eksamen på torsdag og sidder fast ved et bevis. Skal bevise hvad stamfunktionen til f(x) = b*xa og kan bare ikke finde noget i mine bøger der bare er tæt på. Er på fjernstudie så møder hellere ikke lige min lærer og hun har desværre ikke svaret (skrev til hend... -
linjer og vektorer - haster!!!!!
ForumindlægA) en linje går gennem (3,4) og har hældningen -2. skriv en ligning for linjen. beregn dens skæringspunkt med x-aksen. B) en linje går igennem (-2,5) og har hældningen 0,5. skriv en ligning fir linjen på formen: ax+by+c=0 -
Opgave i matematik, please hjælp mig!
ForumindlægHej jeg har et par opgaver jeg simpelthen ikke kan finde ud af, er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at finde en løsning og beskrive hvordan man regner dem ud?? - Så i bare kanon søde :)Her kommer de:(Udregn følgende udtryk:)a. (3x + 4)(5x - 2)(6x + 2)b. x((2x + z)-(2x-3z)z-z(5x-3z))Knus Esther! -
at opstille en formel??
Forumindlæguden hjælpemidIer: I vand stiger trykket 1 atmosfære ved hver 10 m. dybde. DVS (1,0) (2,10) (3,20) eller har jeg misforstået det? Hvordan ved jeg hvad for en fomel jeg skal bruge??? Da det er uden hj.midler så går jeg ud fra at det er linier y=ax+b, men er det så? og hvordan aflæser man det????? -
Måling og tegn
ForumindlægHej jeg har en opgave som jeg ikke aner hvordan jeg skal løse, også tænkte jeg at i ville hjælpe? :-) Opgaven: en kasse har lægnden 6,5 cm, bredden 4,2 cm og højden 2,1 cm. a. hvor meget er kassens rumfang? cm2. b. hvor stort er kassens samlede overfladeareal? ... -
Kateter
ForumindlægHej Alle :) har lige 4 spørgsmål jeg håber i kan svare på.. 1) Hvor finder jeg den hosliggende katete i en retvinklet trekant? 2) og hvor er den modstående katete? 3) Nogle der kan forklare mig sammenhængen tanA = a/b for en retvinklet trekant ? 4) Og give mig eksempler på metoder til beregnin... -
faktorisering
Forumindlægfaktoriser hvert af andengradspolynomierne a) f(x)=x^2-11x+28 b)g(x)=x^2-12x+32Udnyt faktoriseringen til at forkorte brøken : x^2 -11x+28/ x^2 -12x+32For hvilke x-værdier kan brøken forkortes?Hjælp , jeg ved ikke hvordan jeg skal løse dem!! -
Underlige !!!
ForumindlægOm potensfunktion gælder, at f(8,6) = 341 samt at funktionsværdien øges med 15 %, når x-værdien øges med 6%. a.) Bestem funktionsforskriften. b.) Med hvor mange procent vokser x-vædierne, når funktionsværdierne vokser med 20 %. Er helt lost her !! tak på forhånd folkens :D -
Omskrivning af udtryk ved at sætte en faktor uden for parentes??
ForumindlægJeg har fx dette umiddelbare simple udtryk som jeg skal ordne så der er en faktor uden for parentes, men hvordan gør jeg? a) 2x+2y=2(x+y) Er dette rigtigt ? b) 4x-8 og hvad skal man så gøre her? Ja ærlig talt så er jeg ret lost lige på det her punkt så lidt hjælp ville være rart. et sidste e... -
Differentialligning
ForumindlægDifferentialligning er givet ved y'=28-7y a) Vis, at funktionen f(x)= 5e-7x +4er en løsning til differentialligningen. Med g(x) betegnes den løsning til differentialligningen, hvis graf går gennem punktet P(3,2). b) Bestem en ligning for tangenten til grafen for g(x) i P. Håber på nogle kan ... -
Vilkårlige trekant
ForumindlægHej, jeg har dette spørgsmål til en aflevering til imorgen, om jeg ikke helt kan finde ud af. Jeg her en vilkårlig trekant (ABC), vinkel C er 29 grader og stykket BC er 5,2, og arealet er 8,4. a) bestem længden af siden AC, altså side b. Håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!!
