Søgning på: matematik ab1. Resultater: 19741 til 19760 af 31575
-
Eksamensspørgsmål omkring cos og sin i retvinklede trekanter
ForumindlægHej alle! Jeg er som mange andre ved at forberede til eksamen, men er stødt på et spørgsmål, som jeg ikke rigtig forstår.. Det lyder på "Redegør for definitionen af sinus, cosinus og tangens ved brug af enhedscirklen. Forklar endvidere, hvordan disse andvendes på en retvinklet trekant.&qu... -
Hjælp
ForumindlægTo funktioner F og f er bestemt ved F(x)=-5(x+5) e^(-0,2x) og f(x)=xe^(-0,2x) Gør rede for, at F er en stamfunktion til f, og bestem ∫(∨0)(^30) f(x)dx. I det følgende betragtes et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser. Formen af det indre af en karaffel fremkommer ved en drejn... -
Hjælp til reducering af ligning
ForumindlægSelvom der er lockout er jeg en fligtig pige som stadig gerne vil lære noget. Så jeg er igang med noget reducer og jeg har en jeg gerne vil have hjælp til. 5*3x-2*4x+3*2x-5*2x Gerne beskriv hvordan i gør! ^^ Mange tak på forhånd! -
To funktioner er givet ved... (uden hjælpemidler)
ForumindlægTo funktioner er givet ved: f(x)= x+200 og g(x)=-3x+600 Bestem førstekordinaten til skæringspunktet mellem graferne for de to funktioner. Hvordan hulen gør jeg det uden hjælpemidler?? -
Nulpunkter for f'(x)
ForumindlægJeg har lidt problemer med at finde nulpunkter for f'(x) for denne funktion: f(x)=(2-4x^2)*e^x jeg har differentieret funktionen og fået: f'(x) = (2-4x^2 )*e^x-8x*e^x Jeg skal nu finde monotoniforhold og ekstrema, men jeg har problemer med at finde nulpunkter. Jeg håber der er nogen de... -
Bevis topunktsformlen for en potensiel udvikling
Forumindlæghej ville bare høre om der var nogle der ved hvordan man beviser topunktsformlen for en potensiel udvikling?? ved hvad topunktsformlen er men hvordan man beviser den for en potensiel udkvikling for er jeg meget i tvivl om! -
akut hjælp
ForumindlægHej jeg ville spørger om det var muligt at en sød sjæl herinde ville være hjælpende med at starte mig igang med hele opgave 1 - er nemlig gået helt i stå :/ håber jeg høre fra jer :) -
Hvordan bliver man ingeniør/hvor høj karakter gennemsnit skal man have for at blive optaget???
Forumindlægjeg har altid drømt om at blive ingeniør, men jeg ved ikke hvor høj lønnen og hvor høj karakter gennemsnit man skal have for at blive optaget. Er der ikke nogle der kan fortælle mig om det? og sidste spørgsmål: hvor er det man læser til ingeniør, er det københavns Universitit eller hvad? -
Forbedre gennemsnit ?
ForumindlægHej alle. Jeg går på HF nu .. Min drøm er at komme ind på Jura senere hen .. Så vidt jeg ved skal man i gennemsnit have 7,2 i snit for af komme ind .. Men jeg regner ikke med mit snit kommer over de 4-5 stykker .. Mit spørgsmål er så, om jeg efterfølgende kan tage de fag jeg har fået 4 osv i o... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Stx - komme ind.
ForumindlægHej alle. Jeg er lidt forvirret, for min lærer og vejleder, siger at man skal have 7 i snit, for at komme ind på Stx - og andre siger bare man skal bestå folkeskolen, hvad er jeres mening med at komme ind :) ? For jeg vil virkelig ind på det gymnasium På forhånd tak! - Marcus -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er for ung til at være på forummet, kun 13 år. Jeg skal nok forlade forummet efter. Men jeg måtte nød til at spørge om noget, fordi det er noget jeg har skændtes en lille smule med min matematiklære om. Det hander om Sandsynlighedsrening. Fx: Hvis man har 3 kugler i en kasse, de 2 af dem er ... -
Hvornår er det plagiat?
ForumindlægHej SP, jeg sidder her og skriver min srp og er faldet over en anden person som tidligere også har skrevet om præcis samme emne som jeg (specielle relativitetsteori). Jeg kan se at vi begge bruger den samme bog til en matematisk udledelse, og jeg er vild med den måde denne person fortolker mellem... -
Følge kurser på uni
ForumindlægHej, Nu har jeg læst mange steder, at der opfordres til, at man følger diverse kurser selv om man ikke har fagene, og rektor på Københavns Universitet anbefaler også, at man krydser sit studie med andre studier. Hvordan kan dette lade sig gøre? Hvordan finder jeg andre forelæsninger? Er der plads... -
Integrer e^x
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :) -
Mat
Forumindlægse billedet og hjælp plzzz -
Sociologi
ForumindlægHey! Jeg er 3.g'er som overvejer at læse sociologi. Men det bliver nok ikke på ku da mit snit ikke er højt nok... I stedet vælger jeg at søge på Auu. Ville bare gerne spørge om der var nogle f jer der studerer derude og evt kunne fortælle lidt om studiemiljøet osv osv? På forh... -
Vektorer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med nogle vektoropgaver? Jeg har de her 3 opgaver for imorgen. Forstår ikke helt hvad jeg skal gøre. Opg 1: https://imgur.com/a/wBC7GoK Opg 2: https://imgur.com/a/nEi5px1 Opg 3: https://imgur.com/a/uw7mOSv -
Faktorisering af polynomium
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til faktorisering af et polynomium. Vil helst have en grundig forklaring med tekst til hvad det rent faktisk er, og et eksempel. min opgave ser således ud. Betragt polynomiet f(x) = x2 - 5x - 6. a. Faktoriser polynomiet. I må meget gerne give mig et eksempel (med ... -
Eulers metode til numerisk løsning af differentialligning
ForumindlægHej SP Jeg sidder her og læser om eulers metode til numerisk løsning af differentialligninger, samt hvordan det bruges til at danne SIR-modeller. Er der nogen der kan forklare mig hvordan pokker man finde alfa og gamma. Er det noget man kan udregne, eller skal man finde det på nettet, ift. den e...
