Søgning på: spansk noter. Resultater: 19781 til 19800 af 20423
-
Hurtig hjælp til isolering..!
ForumindlægJeg har en formel hvor jeg skal have isoleret t2..! m.is * c.is * (t2-t1) + m.is * L + m.is * c.vand * (t2-t1)+ m.vand * c.vand * (t2-t1)Og hvis det hjælper med tal: 70g * 2.1 * (t2 - (-18C)) + 70g * L + 70g * 4.2 * (t2-60C) + 250g * 4.2 * (t2-60C)Kunne være super hvis en kunne svare rigtig hurti... -
Universitet
ForumindlægHej med jer! Jeg har et spørgsmål til hvordan det hele foregår på uni? Jeg ved man ikke har så meget klasseundervisning som på gym. Og at der ofte er nogle forelæsninger. Men vil det så sige at man selv læser derhjemme (eller på skolen for den sags skyld) og ikke får diskuteret med en lærer, hva... -
Koblingskonstant
ForumindlægHvis man ønsker at finde koblingskonstanten i et spektrum, hvor er det så, at man skal måle afstanden imellem. Er det imellem linjerne, eller mellem linjerne i en linje? :) -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
repræsenter f med hensyn til basen
ForumindlægHjælp mig med a) i den vedhæftede opgave. Jeg kan godt redegøre for, at f er lineær, men jeg kan ikke finde ud af andet spørgsmål, og hvad der præcist menes. Muligvis er det fordi, jeg ikke har sat mig ind i lineære transformationer rigtigt, så jeg vil gerne have et hint i retning af den rigtig... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Historie med Darwin
ForumindlægHey . Sidder jo nok som så mange andre og skal til AT-eksamen lige om snart . MEN MEN MEN . Er helt på røven med historie-delen med hensyn til Charles Darwin . Hvad kan jeg komme ind på med hensyn til historie og hvilke metoder skal jeg bruge ? Håber virkelig at i vil hjælpe mig . -
Eksamen Samfundsfag.. C
ForumindlægHey.. jeg skal til samf eksamen næste uge, og jeg har kigget over alt (inkl. i bogen) om ideologier og velfærdsstater/samfund. Ideologier forstår jeg ikke, der må jo være noget bestemt de går ind forSocialismeKonservertismeLiberalismekan i hurtigt forklare hvad de enkelte går ind for?? og hvilken... -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
Ingeniør og løn
ForumindlægHej alleJeg kan godt lide at arbejde med matematik og fysik og tænkte så på at uddanne mig til ingeniør eller læge. Jeg kan se, at en speciallæge kan tjene omkring 65.000 kr. om året, men en ingeniør har en begyndelsesløn på 29.100.Jeg er mest til ingeniør, men jeg synes ikke det virker som om ma... -
Rigtig grammatisk set
ForumindlægHej Er disse sætninger rigtige grammatisk set??? Last year we rented a house in Wales. We had seen an advertisement in a Danish newspaper, and after we had discuses the family planes, we wrote a letter to the address. The owner answered that the house was available in July, and then we had s... -
Forslag til forbedring af SP
ForumindlægKunne det ikke være en god ide at indføre forskellige felter, hvor man skal angive, hvilket niveau man er på? Det kan være "folkeskole, 8. klasse", "stx 2.g", "htx 1g" eller "universitet, bachelor-delen." På den måde bliver det lettere for dem, der hjælper,... -
Talmængders størrelse
ForumindlægHvor stor er mængden af rationelle tal i forhold til mængden af irrationelle talt? jeg har googlet løs men kan ikke finde noget om det. mængden af hele tal må være dobbelt så stor som mængden af naturlige tal, hvad er forholdet mellem de andre talmængder? -
Acer eller Toshiba bærbar..?!?!
ForumindlægHeej!.. - Jeg skal snart til at vælge en Acer eller Toshiba computer.. Nogle som har gode erfaringer med disse 2 typer: TOSHIBA SAT A210-138 (J) PRIS: 5.999,- * AMD TURION 64 2X TL52 * 2GB DDR2 / 120 GB DISK * 15,4" TRUBRITE WIDESCREEN WXGA * ATI X1200 319MB UMA * DVD ... -
Erik morsing
ForumindlægJa! - Nu er der så mange som der har oprettet indlæg om Erik Morsing, og havde lige lyst at gøre det samme :) - Velkommen, atter, atter, atter igen :p -
Hvordan udregner jeg vinkelaccelerationen af en vægtstang?
ForumindlægJeg sidder lige og arbejder lidt med vægtstangsprincippet, og er kommet lidt i tvivl om hvordan vinkelaccelerationen (og egentlig også vinkelhastigheden) skal udregnes. Vinkelhastigheden og vinkelaccelerationen bør også være den samme, korrekt? Den idé er taget ud fra at når vinklen er f.eks. 0,... -
Hvornår er man Dansker?
ForumindlægHej, med udgangspunkt i en samtale jeg havde med min studievejleder på HHX lige inden jeg blev færdig har jeg valgt at oprette denne tråd. Vi sidder til en samtale og snakker om videreuddanelse, hvorefter hun spørger:"Hvordan er det at være indvandrer på en dansk skole"? Hvorefter jeg... -
Hvilke lyde er svære at udtale?
ForumindlægHej alle, Hvilke lyde er svære for nogle mennesker at udtale? Jeg har hørt at nogle mennesker har problemer med R, L og F, men hvilke andre er der? Jeg skal bruge det til min projektuge, hvor jeg skal udvikle et sprog, der ville være utroligt nemt at lære for alle mennesker. -
Mat A eksamen
ForumindlægHej .. Har været til eksamen i MatA i dag den 1. juni 2010.. Ville høre om nogen har en besvarelse på com de vil lægge ind eller sammenligne resultater? -
forskellen mellem folkeskole og gymnasium
Forumindlæghey alle ! jeg skal snart på stx, efter sommerferien. men ville bare vide, lidt om hele miljøet, og forskellene?? håber i svare mig :)
