Søgning på: spansk noter. Resultater: 19821 til 19840 af 20423
-
skr. 3-årigt A-niveau
ForumindlægHey...hva har i fået af resultater?mine:opg1:I=100K=0,046T½=15,06I(60)=6,32I=10 er x=50,1opg2:6x+4y+3z-12=0areal=2*kvadr(14)67,4grader(1/3, 5/2, 0)opg3:|AM|=9,85radius=7,5opg4:5000-5000e^(-0,2t)grænseværdien er 500042,54timeropg5:areal: 2 kvadr(6)Rumfang= 9*piopg6:voksende [0;pi/3[ og [2pi/3;pi]a... -
Hvorfor minus gange minus=+
ForumindlægJeg undrer mig over hvorfor minus gange minus giver plus. Jeg mener at have hørt at det kan vises ved komplekse tal hvor at negative tals argumenter lægges sammen, hvilket giver en vinkel på 0 grader, hvilket er argumentet for et positivt tal. Og da alle tal er komplekse, gælder dette altid. ... -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Skabelse vs. evolution - dialog?
ForumindlægMåske nogle vil synes det her spørgsmål er mærkeligt, men hvorfor er det at alle dem der hævder skabelsen er videnskabelig understøttet og alle dem der hævder det samme om evolutionen ikke sætter sig sammen i en stor konference og for lagt tingene på bordet? Jeg synes det er meget spredt og med n... -
Ligninger
ForumindlægHej alle. Er i gang med ligniger på Mat C. Jeg synes virkelig det er svært og jeg vil utrolig gerne forstå det rigtigt. Hvad er fremgangsmåden ved denne?: (Har prøvet mange gange!) ½x - 5 = 2x + 6 Så har jeg fået resultatet x=2 ved denne: 5x – 2(x + 1) = 4 - 3x ... -
Fransk fejl??
ForumindlægHej, er der nogen som er gode til fransk som kan strege fejlene ud i den følgende tekst? La publicité a changé tout au long de l'histoire. Elle refléter la modernité culturelle et sociale dans la époque actuelle. La publicité joue sur des aspects qui reflètent le développement... -
Hjælp med noget plangeometri
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til hvordan jeg skal gribe det an. Jeg har allerede svaret på opgave a). -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
Ellipser (andengradsligning)
ForumindlægHej alle Jeg har følgende andengradsligning x^2+16y^2-8x+32y-32=0, hvor jeg skal finde ellipsens centrum og halvakser. Jeg ved at jeg skal benytte formlen for ellipsen med centrum i punktet (p,q): (x-p)^2/a^2+((y-q)^2/a^2=1, men kan ikke løse opgaven. Er der en der kan hjælpe mig med at løse... -
Oversættelse af ord til latin
ForumindlægJeg er jornalist og forfatter og har brug for at kunne skrive ordet strandmenneske på latin. Altså homo et-eller-andet, lige som homo sapiens. Er der nogen her, som kan hjælpe? Så ville jeg blive glad. Mange tak. Svar på [email protected] -
Hvad er dit yndlingsland?
ForumindlægHvad er dit yndlingsland? Mit er Luxembourg, fordi de har den højeste BNP pr. indbygger, både målt nominelt og i forhold til købekraft. -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
skæring mellem linje og cirkel
Forumindlæghvordan bestemmer man skæringen mellem linje og cirkel vha. andengradsligning? -
er der ikke noget der hedder cosinusfælde?
ForumindlægJeg tænker på.. hvis man nu har en vinkel som er 180-v og 270 - v, så cos(v) vel stadig ens ? -
Amorosos identitet (monopolprisformlen)
ForumindlægHej med jer alle, Jeg sidder og er ved at udlede monopolprisformlen, men har lidt besværligheder med at vise en approksimation. Jeg kommer frem til at: GROMK=p*(1+e)/e og det skulle approksimativt være: GROMK=p*(e-1)/e Men hvordan viser eller argumentere jeg for denne approksimation? Symbolfork... -
Hjælp pH
ForumindlægBeregn pH i en blanding af 50 ml 0,015 M HCl og 75 ml 0,020 M HI. n_((HCl) )=0,050L·0,015M=0,00075 n_((HI) )=0,075L·0,020M=0,0015 n_ialt=0,00075+0,0015=0,00225 [?OH?^- ]= 0,00225/0,125L=0,018 pOH = -log( 0,018)=1,74473 pH=14-1,74437=12,2553 gider i se om det er regnet rigtigt? -
Ligning
ForumindlægHar en ligning Der gælder: udtrykker konstanten k for en reakton med en konstant A, aktiveringsanergien E (J/mol) for reaktionen (en konstant), gaskonstanten R=8,31 J/(K*mol) og temperaturen T (målt i Kelvin; 0 grader C = 273 K. opg 1) Vis det gælder (ln k er en lineær funkton af 1/T) og udt... -
Enheder i formler + Omskrivning af formler.
ForumindlægHej studieportalen, Har fået nogle opgaver, og jeg sidder total fast i hvordan de løses. Jeg har derfor brug for en god og grundig forklaring på hvordan jeg laver disse opgaver. Gerne også en simpel forklaring. På forhånd siger jeg tak for hjælpen. Jeg har dog prøvet mig frem med den første. Håbe... -
El
ForumindlægHej Er der nogle der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt i forhold til at bestemme spændingsfald over hver resistor. Jeg har nemlig først beregnet strømstyrken over hver resistor, for efterfølgende har jeg kunne sætte mine værdier ind i Ohms lov for en resistor. Desuden har jeg resist...
