Søgning på: respiration formel. Resultater: 19901 til 19920 af 21820
-
2. gradsligninger - rettelse
ForumindlægHar om andengradsligninger, men er ikke sikker på jeg har forstået det overhovededet. Nogen der kan fortælle om nedenstående opgaver er rigtige?Reducer flg. udtryk:(x+3)^2 - (4-x)^2 (x+3)(x+3) - (4-x)(4-x)x^2+6x+9 - 16-8x+x^22x^2-2x-7(4x+1)^2 - (4x-2)(4x+2)-8x(4x+1)(4x+1) - (4x-2)(4x+)-8x16x+8x+1... -
Projekt om Homoseksuelle
ForumindlægHej :-) På min skole er vi igang med projektopgave. Jeg har valgt emnet homoseksuelle, jeg er desværre løbet ind i det problem at jeg simpelthen ikke har nogle ideer til mit produkt. Derfor tænker jeg, om der var nogle af jer der havde nogle ideer? Jeg vil ikke lave film, da det ikke er m... -
Beregning af punkmængdens areal
ForumindlægHejJeg har en opgave der lyder: Graferne for f(x) = 5 - x^2 og g(x) = 4/x afgrænser en punktmængde. Beregn denne punkmængdes areal, x > 0.For at dette kan lade sige gøre, må jeg finde grænseværdierne, der må være skæringspunkterne. Men hvordan finder jeg dem, hvis f(x) = 5 - x^2 - 4/x = 0? Håb... -
Hvordan beskriver man forskellen?
Forumindlæghvordan beskriver man forskellen på handelsskibe og krigsskibe ved at bruge forholdene? forhold: Handelsskib 1: 3,67m handelsskib 2: 4,15m Krigsskib 1: 7,74m Krigsskib 2: 7 m -
Lastbil op ad bakke
ForumindlægHej.. håber nogen kan hjælpe med flg. opgave:En lastbil der vejer 15.000 kg. kører op ad en bakke der hælder 6 grader. Lastbilens bremser er i stykker og den har hastigheden 35m/s lige ved foden af bakken. Gnidningskoefficienten mellem bilen og bakken er 0.4. Hvor langt op ad bakken kommer bilen?... -
"Ang. Omdrejningslegeme"
Forumindlægeksempel(bevis):Omdrejningskugle får rumfanget: r1. V=pi*S [Kvadratrod r^2 - x^2]^2 dx = -r r2. pi*S [(Kvadratrod r^2 - X^2)] dx = -r r3. pi*[r^2 * x - 1/3 x^3] -r4. pi((r^2*r-1/3*r^3)-(r^2*(-r)-1/3*(-r)^3)=5. 4/3*pi*r^36. rumfa... -
Omdrejningslegemer
ForumindlægNår f(x) = x^2+2 og y=4 og punktmængden Q={(x;y)|f(x)=< y =<4}, hvordan finder jeg så rumfanget af det omdrejningslegeme der forefindes, når Q drejes 360 grader om x-aksen? -
Ny linje??
ForumindlægEfter at have læst lidt i de forskellige guide etc. er jeg kommet frem til at komandoen for en ny linje er enten:\\\\ eller \ewlineJeg skrive følgende:{\\bf Formål}Denne øvelses formål er at bestemme tyngdeaccelerationen g. Dette gøres vha. 2 forsøg med et konisk pendul\\\\{\\bf Teori}Et konisk p... -
At genkende enheden
ForumindlægJeg er meget dårlig til at kunne se ud fra en brøk eller andet hvilken enhed mit svar kommer ud i og jeg vil give et eksempel om noget jeg er i tvivl om for at høre hvordan i finder enheden.Jeg skal regne T1/2 ud altså halveringstid.jeg bruger formlen A = K * Nalt er kendt undtagen T 1/2, jeg skr... -
3.gradsligning
ForumindlægHelloHvilken metode bruges der til at løse 3.gradsligninger? Jeg selv bruger Newton-Raphsons-algoritme(den kan man også løse 4. og 5. gradsligninger, den er dog upålidelig da den kun angiver den approksimative x-værdi og ikke fortæller noget om hvor mange løsninger der findes)På forhånd mange tak! -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
koordinationstal
ForumindlægHey ;)har en kemirapport og aner ikke hvad jeg skal.. big problem! håber i lige vil give mig et hint eller 2 ;)Rapporten hedder:Bestemmelse af koordinationstallet for chelate komplexer af diaminoethan og undergruppemetalionervi har fulgt en exoterm reaktion mellem diaminoethan og en masse metalio... -
Differentialligning 4.036
ForumindlægHåber lige I kan hjælpe med en opgave.Der løber vand ned i et kar, der kan rumme 50 liter, og som har et afløb i bunden. Med V(t) betegnes mængden af vand i karret til tidspunktet t. Når V måles i liter og, t måles i sekunder, tilfredsstiller V differentialligningen V'(t) = 0.1 - a*V(t) | a &... -
Beregning af ikke-retvinklede trekanter
ForumindlægHej, jeg har fået til opgave at løse følgende opgave: http://billedeupload.dk/photo/2012-01/c8f0d2e8/firkant til trekant.bmp.html Jeg har allerede delt den op på midten. Vi må ikke dele den mere op, derfor skal jeg bruge noget hjælp til, hvordan jeg så regner den ud. Kan simpelthen i... -
Eksamensopgaver i matematik - 5033
ForumindlægHey..Jeg må indrømme at være gået i stå ved overstående opgave.. Nogen der måske kan hjælpe??Jeg formulere lige opgave:"figuren viser et tværsnit af en beholder. Tværsnittets form kan opdeles i et rektangel og en halvcirkel med radius x. Tværsnittet har omkredsen 10.Beregn længden af rektang... -
Molaritet og koncentration?
ForumindlægHej Er molaritet og koncentration det samme? Hvorfor bruge to forskellige ord så? Og begge har samme enhed? -
Hvad er volumen?
ForumindlægHej, Adrenalin findes i en koncentration på 1 mg/mL. Hvilken volumen af adrenalinopløsningen skal der til, hvis man vil have 54,6 μmol? Molare masse = 183,2 g/mol. -
2 opgaver!
ForumindlægHej!Er der nogen som kan hjælpe mig med disse to opgaver:opgave 1)I rummet er givet et koordinatsystem. En linie l går igennem punkterne A(1,1,2) og B(5,1,0). En line m går igennem punkterne C(1,1,1) og D(3,02).Gør rede for at linierne l og m er vindskæve og bestem afstanden mellem dem.opgave 2)F... -
Beinah vs beinahe (Hvad er forskellen?)
ForumindlægHej...! Jeg undrer mig over, hvad forskellen på beinah og beinahe er. Så vidt jeg kan læse mig frem til på Google, er beinahe enten en ældre stavemåde, ellers benyttes ordet hvis der skal lægges "tryk" på betydningen. Kan det passe? Og i så fald hvilken af forklaringerne? Min sætning... -
Beregn længde af vinkelhalveringslinje
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan man beregner længden af vinkelhalveringslinjen?
