Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 5041 til 5060 af 154032
-
Bevis a og b
ForumindlægSkal op i mundtlig mat næste uge og vil selvfølgelig gerne have beviser med for de forskellige sammenhænges a og b. Vil en prøve at vise mig bevis for a og b i lineær sammenhænge, forstår ikke hvad der sker fra led til led i processen. -
Summen af a og b???
ForumindlægHej! Er lige startet i gymnasiet, og har stødt ind i denne opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af.. Bestem summen af a og b, når det gælder, at: 3/2 * 4/3 * 5/4 ··· a/b = 9 Please hjælp! -
ekspotentiel funktion, find a
ForumindlægEn eksponentialfunktion er givet ved ??(??) = 10 · ??x , hvor a er et positivt tal. Grafen for funktionen går gennem punktet P(3,270) Og så skal jeg bestemme tallet a, men ved ikke hvordan jeg gør. Nogen, der kan hjælpe? -
Bestem tværvektoren til a = (-3,2)
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp. Bestem tværvektoren til a = (-3,2) -
bestem tallene a og b
Forumindlæghej :) er der nogle som kan hjælpe med at løse følgende opgave? Funktionen f ( x) = b ⋅ x ^a opfylder, at f (2) = 12 og f (4) = 96. a) Bestem tallene a og b. på forhånd tak -
Bestem a og b i en ligning
Forumindlæghej (: jeg har fået en opgave der lyder på at finde a og b i ligning: L(t) = a*t + b. L=310 og t=1 .. hvor gør jeg det? og hvad betyder a og b i denne ligning? tak på forhånd (: -
hjælp til opgave 2.047 (A-niveau)
Forumindlægopgaven er nr. 3 fra prøven med hjælpemidler fra august 2001.opg.3:I et koordinatsystem er givet et punkt Q(2,1,7) og en linie m.Punktet P(7,2,1) ligger på m, og m har retningsvektor r= (3,2,-1)- bestem gradtallet for den spidse vinkel mellem vektor PQ og linien m.- bestem en ligning for den plan... -
Bevis for hældningskoefficienten a
ForumindlægEr der nogen der kan henvise til en sted, hvor jeg kan se beviset for hældningskoefficient a, ud fra tretrinsreglen? -
vektorer: a ortogonal med b
Forumindlæger kommet i tvivl med denne ellers så lette opgave:vektor a= (1,2)vektor b= (3+2t,-4+t)bestem tallet t, så vektor a og vektor b er ortogonale.det er oprindeligt en opgave uden hjælpemidler.håber der er nogen som blot kan give mit et hint.på forhånd tak, mettma -
Beregning af a og b.
ForumindlægHej. Er igang med matematik aflevering, og har en opg. som hedder: Om to lineære funktioner f og g gælder, at f(2) = g(2) = 5 , f(5) = -3 og g(5) = 5. Nogen der kan hjælpe mig med at forstå denne opg.? :) -
Talmængde a og b
ForumindlægHejsa Nu har jo forsøgt at læse i Ibogen og google, uden at blive klogere. Spørgsmål: Hvilke talmængde tilhører konstanterne a og b? På forhånd tak ;-) -
Find a og b
ForumindlægFind tallene a og b når det oplyses at a/b = 3/2 og a + 3b =27 Nogle der kan hjælpe mig i gang? -
(a*b)^2
ForumindlægEt lille let spørgsmål til jer derude! Hvis man nu har dette: (a*b)^2 Hvad bliver det så til?? Vi er et par stykker der er lidt i tvivl og kan ikke finde regnereglerne på nettet. :P -
Eksponentialfunktion - hvad hed a?
Forumindlægf(x)=b·ax hvad hedder a? Fremskrivningsfaktor eller grundtallet? Kan begge udtryk ikke bruges? -
arealet af trekant (sin(A))
Forumindlæghvordan finder jeg arealet af trekanten med følgende oplysninger: sin(A) = 0,7 b = 2 c = 4 -
MAT C til MAT A?
ForumindlægEr det muligt at supplere MAT C op til A-niveau henover foråret/sommerferien, og i så fald hvordan? -
Pensum A-niveau
ForumindlægHvordan finder man ud af hvor stort pensum må være i samfundsfag på A-niveau? Findes der ikke en øvre grænse for hvor stort pensum må være? -
Inverse A^-1
ForumindlægJa..har virkelig kæmpet med denne opgave, men forstår bare ikke hvad jeg skal gøre... kan du hjælpe(Selvfølgelig kan du det...):a)Find den inverse ved at fortsætte hvor Maple slap:(1 1 10 1 0 0)(0 1 5 -4 1 0)(0 0 1 -8 1 1)b)Rekonstruér matricen A:På forhånd takDen tvivlsomme Gorilla -
Spansk A eller B niveau?
ForumindlægJeg overvejer at læse studiet der hedder "spansk sprog og internationale studier" på Aalborg universitet fra 2008. Kravene bliver jo lavet om der, og et af de nye krav hedder spansk på A niveau. Mit spørgsmål er så, om nogen ved om spansk B, altså højniveau på gymnasiet, gælder, eller o... -
Bevis af a^x
ForumindlægHej. Jeg skal lave en bevis af a^x. Og jeg har set en video hvo beviset bliver vist men jeg fortår ikke hvordan man i den sidste sætning af beviset når mna skal sætte konstanten op foran og skrive e^x skriver e^ln(a)*x. Altså hvorfor står der ikke ln(a)*e^x? Så har man jo to ln(a)? det giver ikke...
