Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 7561 til 7580 af 160039
-
Matematik
ForumindlægHjælp -
matematik
Forumindlæg(x+2)(x-3)=0 (x+2)=0 ⇔ x=0-2=-2 (x-3)=0 ⇔ x=0+3=3 Så løsningen kan være 3 eller -2 Jeg vil faktorisere x^2-2x-3 Jeg finder ved hjælp af diskriminaten, at først at D=16 Så til sidst finder jeg at løsningerne x=3 V x=1 x^2-2x-3=(x-3)(x+1) hvorfor skriver man -3, når en af løsn... -
Matematik
ForumindlægHej alle. Jge håber der sidder et klogt hoved et sted derude, der kan hjælpe mgi ved opgavem som er vedhæftet? :-) Tak!! -
Matematik - hjælp
ForumindlægJeg har et spørgsmål der lyder sådan: En eftermiddag kaster et 12 m højt hus en skygge på 20 m. Hvor lang en skygge kaster naboens 16 m høje hus på samme tid? Hvordan regner jeg dette ud? -
Hjælp til Matematik
Forumindlægjeg har brug for en forklaring for teorien om separable differentialligninger med redegørelse hvis dy/dx=g(y)*h(x) og hvorfor (integral 1/g(y) dy= integral h(x)dx) gælder. -
Hjælp til matematik
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at forklare følgende: Hvorfor giver 27^1/3 = 3 Hvorfor giver 16^-1/2 = 0,5 -
matematik
ForumindlægCO2-indholdet i atmosfæren de senere år kan med god tilnærmelse beskrives ved formlen y = 2.06*x+369.5; , hvor y er CO2-indholdet i atmosfæren, målt i ppm (dele per million), og x er antal år efter 2000. 1. Hvad fortæller tallet 369,5 om CO2-indholdet i atmosfæren? 2. Hvor meget vokser CO2-indho... -
matematik hjælp HASTER<3 <3
ForumindlægOpgave 211: Nedstående tabel viser andelen af anfabeter kvinder i verdens lavindkomstlande. A) Bestem andelen f(x) som funktion af antal år x efter 1970 ved lineær regression. B) For mænd er den tilsvarende sammenhæng givet ved g( x) = -0,73x+50. Beregn andelen af mandlige a... -
Mere matematik
ForumindlægEr der ikke nogen der vil gennemgå beviset for sammensatte funktioner for mig? Forstår ikke min mat-bogskonklusion...(delta f)/(delta x)= (f(x+deltax)-f(x))/deltax = (h(g(x+deltax))-h(g(x)))/deltax = (h(g(x+deltax))-h(g(x)))/(g(x+deltax)-g(x) x(=gange) (g(x+deltax)-g(x))/deltax Man forlænger brø... -
matematik haster :/
ForumindlægHej .. Jeg skal have reduceret følgende udtryk: (2a + 3b)"2" – 3b(4a + 2b) – (2a + b)(2a – b) er kommet frem til 4a2+9b2+12ab -12ab-6ab- 4a2+2ab-2ab+b2 = 10b2-6ab er ikke sikker på om jeg har gjort det rigtigt, nogle der er søde og lige se om det passer. på ... -
matematik
ForumindlægEt firma laver en undersøgelse af de ansattes alder. På spørgsmålet ''Hvor gammel er du?'' , fås disse svar : 43 27 31 20 25 59 62 19 34 28 40 46 55 60 39 22 20 37 24 25 48 57 16 36 30 42 39 26 50 31 28 18 23 28 57 61 40 33 49 38 24 64 27 18 26 Hvor mange ansatte var der i firmae... -
Matematik
ForumindlægHej nogle der kan løse den her for mig? F(x)=2x^3-x^2+3x Bestem f’(x) -
Matematik hjælp
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan jeg løser disse opgaver -
HASTER MATEMATIK
ForumindlægSigne elsker at tage karbad. D. Det er forskelligt, hvor meget vand Signe har i sit badekar. Tegn i Geogebra en funktion, der viser, vandmængden som funktion af vandhøjden i badekaret. E. Hvor mange liter vand er der i karet, hvis der er 10 cm vand i badekaret? F. En dag er vandhanen i badevær... -
Matematik hjælp.
Forumindlægskriv en brøk der er større end 1/4 og mindre end 1/3 -
Ekspotentielfunktioner, logaritmer og vækstmodeller? - Matematik eksamen :/
ForumindlægHej. jeg sidder her og kan ikke ikke rigtig komme videre. jeg skal til matematik B eksamen i morgen, men forstår ikke helt nogle af spørgsmålene, så håber der er en der kan hjælpe mig? 1) Vækstmodeller Du skal specielt gøre rede for eksponentiel udvikling, f(x) = b · ax. Gør rede for, hvordan man... -
Mat B et krav for at tage Mat A?
ForumindlægJeg går på en VUC institution og skal op til eksamen i matematik på B niveau snart.. Jeg overvejede dog om det er nødvendigt, da jeg også skal have faget på A niveau efter sommerferien. Jeg er mildest talt dårligt forberedt, men mener mig dog i stand til at gennemføre A-niveauet til næste skoleår... -
Mundtlig Matematik B noter?
ForumindlægEr der godt nok slet ingen der har noter til mundtlige matematik på B niveau liggende?? Kan udelukkende finde noter til A niveau...:-S Håber virkelig at nogen kan hjælpe mig, har brug for nogle noter jeg kan støtte mig lidt til når jeg skal lave min egen besvarelse af eksamensspørgsmålene... Er... -
matematik
Forumindlæghej jeg vil faktisk have hjælp med hensyn til matematik synopsis, snart jeg skal op til mundtlig matematik eksam hvor jeg skal forbrede mit eget synopsis, men jeg beslutter ikke endnu hvad jeg skal, derfor vil jeg gerne høre om I kan komme med noget forslag. på forhånd tak for hjælpen -
find a og b i en potensfunktion (opgave uden hjælpemidler
Forumindlægsidder og er ved at gøre klar til skriftlig matematik b eksamen i morgen. og er gået i stå i en opgave som jeg simpelthen ikke kan se lyset i!!! "En funktion (f) er af typen: f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)=64. Bestem tallene a og b". for at finde a og b har jeg gjort f...
