Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9101 til 9120 af 127115
-
En ekspontiel funktion
ForumindlægHvordan udfylder man følgende tabelEn ekspotentiel voksende funktion f, vokser med 25% når x tilvæksten er 1. Hvad er fremskrivningsfaktoren svarende til:X tilvæksten 1: 1*0,25= 1,25X tilvæksten 2: 1,252=1,56X tilvæksten ½: 1,250.5=1,12X 0 0,5 1 1,5 2 4f(x) 10 -
rettelse
ForumindlægKunne I se om det er korrekt?? Atrofi er et lægeligt udtryk fra græsk som betegner svind af væv, legeme eller organ. Årsagen til denne tilstand kan være mangelfuld ernæringstilstand, nedsat brug eller alderdom. Alt efter arten af ovenstående sygdom kan de danske udtryk (vægt-)svind, svindsot e... -
Differentiering
ForumindlægHvordan differencerer man 1/(x-2)? 1/x er jo -(1/x^2), men ved ikke hvad man skal gøre, når det ikke bare er x, men x-2? -
Sildeben og linære funktioner
ForumindlægHej, hvordan vil man løse den vedhæftede opgave?:) -
Hjælp til reducering
ForumindlægHey, er der nogen som kan hjælpe mig med reduceringerne a og b? -
ligning
ForumindlægHej, nogen der vil hjælpe mig med følgende ligning: 2(x-1)^2-3(x-2)(x+2) = 3(x+3)-(x-2)^2 -
Vækstprocent
Forumindlægvis at den gennemsnitlige vækstprocent pr år var 6,7% for antallet af besøgende i årene 1933 til 1967: År 1933 = 20950 besøgende År 1967 = 190000 besøgende År 2002 = 115000 besøgende hvordan går jeg dog dette?? -
Hjælp til ligning
ForumindlægNogle der har forslag hvordan nedenstående ligning kan løses mht. x ?? v=x/((y-x)*(z-x)) -
bestem f'(x)
Forumindlægjeg har 2 små opgaver som jeg har lidt svært ved. 1 af dem har jeg løst, men aner ikke om den er rigtig. Den 2. kan jeg ikke finde ud af. opgave: Bestem f'(x) i hvert af følgende tilfælde a) f(x) = xkvtrx f'(x)= 1/2kvtrx f'(x)= x1/x rigtigt? b) f(x) = 2x+4/kvtrx-1 f... -
Hjælp til matematik!
ForumindlægVar der muligvis en venlig, hjælpende hånd til denne opgave: Idet a er et reelt tal, er linjerne l og m givet ved ligningerne l : ax + 2y = 1 m : (a - 1)x + 3y = 2 For hvilke værdier af a ligger skæringspunktet i 1. kvadrant? Og hvad menes der med "i 1. kvadrant"? :) -
reducering
Forumindlæghej er der nogen der gider at hjælpe med at løse den her :)) (2b-a)(2b+a)-(2b-a)² -
Differentation
ForumindlægHey jeg skal differentiere denne funktion, jeg er ved at have prøvet stort set alt, men jeg kan ikke få det til at give det samme som min lommeregner. Vil nogle give et par hints? -
STX A-niveau.
ForumindlægHej allesammen :) Jeg sidder og har problemer med nogle opgaver, som jeg håber jeg kan få hjælp til herinde. Her er linket til opgaverne: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/081212_opgave_STX083_MAA.ashx Jeg har svært ved en del af opgaverne. Opgave 12, når jeg løse f... -
rettelse/engelsk
ForumindlægHej allesammen, jeg vil høre om der nogen der gider at rette det ,som jeg har skrevet på engelsk :) det vil være en stor hjælp :) The school canteen is very expensive, because the food and drink is expensive. We are students, who don’t have that much money, and some students are working and... -
Kan jeg færdiggøre min STX hjemmefra?
ForumindlægHej med jer. Først og fremmest vil jeg sige tak for at tage tiden til at læse mit indlæg her på siden. Det betyder meget. Jeg skal i 3.g på mit gymnasie efter sommerferien, og jeg vil simpelthen ikke starte igen. Min gymnasietid har indtil videre været ekstremt udfordrende socialt, og tanken om ... -
Fældningsreaktion
ForumindlægJeg har lavet et forsøg, hvor der tilsættes 1 M NaOH opløsning i en 0,1 M zinksulfat opløsning, hvor der blev dannet bundfald, jeg skal opskrive fældningsreaktionen, jeg er ikke helt sikker på, om jeg har gjort det rigtigt, men mit bud er: 2NaOH(aq) + ZnSO4 (aq) → Zn(OH)2 (s) +Na2SO4 Deref... -
Trigonometri - på 8. klasses niveau
ForumindlægHej alle, her er lidt 8. klasses matematik, som nok er ret så let for de fleste af jer... Jeg har en trekant, og jeg kender en katete og to vinkler. Jeg kan selvfølgelig sagtens finde en sidste vinkel, men så mangler jeg de to sider... Jeg ved, at hvis jeg havde haft hypotenusen, kunne jeg have s... -
Opgave 8.012 Differentialligning...
ForumindlægJeg har problemer med opgave 8012 fra følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Er i tvivl om hvordan den skal løses. Mit bud er at man sætter Punktets koordinater ind som x og y i ligningen og så får man -10. Herefter er jeg lost med resten af op... -
Forskrift for lineær funktion
ForumindlægHejsa!Efter at have tegnet grafen i kordinatsystemet, står der i opgaven (se link), at jeg skal angive forskriften for den lineære funktion. Hvordan finder jeg forskriften? Link til opgaven: http://picturedumper.com/show.php?d=19-04-2006&s=c8ebf15acbPå forhånd tak/Nikolaj -
hjælp med tegning + vektorer!
Forumindlæghej jeg har beregnet vinklerne i en trekant ud fra nogle pnkt. Og jeg tror at vinkel a er rigtigt men i alt giver de ikke 180? så må enten vinkel b eller c være forkert. Jeg får b=127 og c=43.9 kan en af jer lige udregne det og tjekke hvor min fejl er? se vedhæftede billede! :)
