Søgning på: biologi pensum. Resultater: 9961 til 9980 af 11183
-
Hvad gør jeg?
ForumindlægJeg er en elev der tager HF enkeltfag og har alle de fag der skal til få at få et fuld HF bevis som jeg har søgt om. Har dog 3 syge eksamener jeg skal til og har fået at vide at jeg vil få et foreløbigt bevis indtil jeg kommer til min sygeeksamener i august måned. Dvs. jeg kan søge ind på univers... -
HHX
ForumindlægHej jeg ville bare lige høre, om nogle af jer går eller har gået på HHX, og kunne fortælle mig om det er svært. For jeg har hørt at det er nemmere end gymnasiet, men det er jo selvfølgelig dem der har/går på gymnasiet som har fortalt mig dette. Og så ville jeg hører fra en eller flere der har/gåe... -
Beviset for at sin(x+y)=sin(x)cos(y)+sin(y)cos(x) ?
ForumindlægNogen der er hjælpsom med at forklare mig beviset? -
Lærerens bedømmelse af dansk stil
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil vide hvordan en lærer skal bedømme danske stile i gymnasiet. Skal han/hun se det i betragtning til klassen, så hvis ham der får 11 virkelig skriver utroligt flot, så kan ingen andre nogensinde nå derop, selvom deres stile i parallelklassen ville give 11, ... -
MAT AB1 opgave - 332, 853, 1015, 1111
ForumindlægHvordan laver man dem her? kan slet ikke huske noget og er totalt blank 332: b = 4^2 * 2^-9 * 8 c = (1/3)^-4 * 3^-4 e = ((1/2)^0)^-4 f = 4^2 * (1/2)^5 853: I denne opgave er der en funktionen f, der er givet ved f(x) = 2 kvadratroden --> (x + 1, ... -
vektorer
ForumindlægNogle som kan hjælpe med opg. c og d? -
Skæringspunkt mellem cirkel og linje
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(1,0) og radius Kvadratrod(8) . En linje er bestemt ved ligningen y = x - 1. Bestem koordinatsttet til hvert af skæringspunkterne mellem cirklen og linjen. håber i kan hjælpe mig. Jeg er ikke helt med på hvordan det er man skal regne det ud. Det er uden hjælpemidler :) -
Kraftvektorer
ForumindlægJeg har givet tre kraftvektorer, F(1) = 100N, F(2) = 200N og F(3) = 300N.Hvor v(F(1),F(3)) = 105(deg). F(1) og F(2) står vinkelret på hinanden. Jeg skal bestemme den kraftvektor der i størrelse og retning kan holde ligevægt med de tre vektorer. Men jeg får hele tiden et forkert resultat jeg lægge... -
Kildekritik
ForumindlægHej folkens!Nu skal jeg op i historie, og derfor tænkte jeg på mulighederne for at lave kildekritik til sin eksamen.Derfor ville jeg høre, om der er nogle, som har en god fremgangsmåde til at bruge kildekritik i denne henseende. Jeg ved godt, det er ret svært at forklare generelt, hvordan man ska... -
Hjælp!?!
ForumindlægHej hej!Jeg er så uheldig at have trukket spansk, og det resultere jo så i at jeg bliver nødt til at studere dette rædsomme sprog. Jeg kan ikke noget særligt, og derfor vil jeg gerne høre om en af jer, der kan finde ud af det pis, har en idé til hvordan jeg sådan kan lære en smugle så jeg i hvert... -
påklædning til dimission?
ForumindlægMåske dumt men vigtigt spørgsmål. Hvad er typisk påklædning for en dreng ved dimission og gallafesten? -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Bevis for potensregneregel
ForumindlægNogle der kan vise hvordan bevises? -
Fysik hjælp: fjedere og mekanik
ForumindlægJeg har lidt vanskeligheder i disse tre opgaver:--------------------------------------------4. Muskelarbejde.På det viste apparat er et håndtag A og et bevægeligt håndtag B. Det bevægelige håndtag er forbundet til en fjeder. Når apparatet ikke er i brug, er fjederen forlænget med 2,5cm fra ligevæ... -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Valgfag og A-niveau fag
ForumindlægHej folkens. Lige pt går jeg i 2.g, og vi har altså her for nyligt skulle vælge valgfag. Der havde jeg ingen problemer med at vælge, for jeg ville gerne have tysk fortsætter på højniveau og enten latin eller psykologi på C-niveau. Desværre var latin grundet for få elever ikke en mulighed, så det ... -
HJÆLP MIG!:(((( (VIGTIGT)
ForumindlægHJÆLP!!!:(((((( SKAL FREMLÆGGE I SAMFUNDSFAG & MATEMATIK :((( Her er spørgsmålene, som jeg skal besvare: 1.Hvad er inflation? 2. Hvad er der i vejen med inflation? 3. Hvad er det modsatte af inflation? 4. Hvordan er det med inflation i andre lande? 5. Hvornår har der været inf... -
Bliv ingeniør uden at kunne mattematik.. Er det muligt?
ForumindlægPt. går jeg og drømmer om at starte på Diplomingeniør i sundhedsteknologi på DTU. De sundhedsfaglige fag, som anatomi fysologi osv. har jeg stor interresse i og frygter ikke for. Det samme gælder fysik og programmering. Desværre er det en del år siden jeg sidst var på skolebænken. Så hvad angår m... -
A: Udledning af formel for luftmodstand, hjælp.
ForumindlægHej Jeg sidder og arbejder med luftmodstand, hvor en genstand bevæger sig igennem luften / et fluid. Jeg vil gerne kunne bevise hvordan man finder frem til denne formel F=0.5*C*A*p*v^2 F er gnidningskraften/friktionen C er en formfaktor, den er enhedsløs og vi kan derfor se bort fr... -
Dumpe matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal bruge matematik A for at komme ind på den uddannelse jeg vil ind på. Jeg supplere matematik B lige nu. Jeg har næsten lige været oppe i skriftlig eksamen og jeg er næsten 100% sikker på at jeg er dumpet. Jeg tænkte på om man kan komme videre til matematik neveu A h...
