Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 11141 til 11160 af 174809
-
HJÆLP SØGES TIL MATEMATIK
ForumindlægHej SP Søger hjælp til følgende opgave, især med forståelsen af, hvorfor man løser den som man gør Bestem den funktion af g(x), der er en løsning til differentialligningen d/dx(g(x))= og den garfen for den går gennem (9,.5) Tak på forhånd MVH -
Matematik forklaring
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan man kaver denne her opgave med en given forklaring? I skolegården er en høj flagstang. Ved siden af flagstangen står en pæl, som er 1,6 m. På en solskinsdag måles pælens skygge til 2 m. Flagstangens skygge er 12 m. Benyt informationerne i opgaven til at beregne højde... -
matematik funktion
Forumindlæg. Der gælder med tilnærmelse, at CO2 - indholdet i søen kan beskrives ved en funktion af formen f(t)=9,4⋅sin(0,26⋅t+0,99)+17,0, 0 ≤ t ≤ 24,, hvor f ( t ) er CO2 - indholdet, målt i mg/L, og t er tidspunktet på døgnet. Beregn CO2 - indholdet kl. 6 om morgenen. har jeg klaret - gi... -
matematik heeelp
ForumindlægHej. Er der nogle der kan finde ud af opgave 15 i eksamenssættet http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/121210%20stx123-MAT-A-07122012.ashx -
Hjælp til en matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe med opgave c på vedhæftet billede? Facit er. grader Jeg har kun brug for hjælp til opgave c. På forhånd tak. -
Babylonsk matematik
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med denne opgave? Har svært ved at løse den? Hvad er fremgangsmåden? -
Hjælp til matematik opgaver.
ForumindlægHej folkens! Hvis I forstå disse opgaver, så skriv til mig venligst. 1: Ea tjener i gennemsnit 80 kr. på torsdage og i gennemsnit 100 kr. på fredage. Hvor meget tjener Ea i gennemsnit mere ppå fredage end på tordage? 2: Ea og Laura har tilsammen tjent 450 kr. De fordeler pengene, så Ea får dob... -
Hjælpt til matematik
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mig med at løse denne opgave? -
Differentiering af x^a
ForumindlægEr der nogen som kender beviset for x^a, altså potens funktionen. Kender beviset for x^n, men min bog har også et bevis for x^a - det forstår jeg bare ikke. Håber der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak :) -
Matematik B HTX
ForumindlægEr der nogen som ved, hvor man kan finde eksamenssættet til matematik B skrifligt 2005 & 2006 sommereksamenen?? -
f(x) = 4*a
Forumindlægf(x) = 4 * a hvor a er et positivt tal. grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100) ^^bestem tallet a HJÆLP er virkelig helt blank -
0 = 1= a?
ForumindlægHej derude. Der er noget, som ikke er klar til mig, når der står 0 = 1 = a. Texten følger herunder: Bemærkning 647 Hvis man udstyrer en mængde med ´et element a med de to ens kompositionsregler: a + a = a , og a · a = a, så er ({a} , +, ·) en ring med to ens neutralelementer 0 = 1 ... -
IT - A opgave
Forumindlæghej.jeg skal lave mit store års projekt i IT-A. jeg skriver om et fitness center, men aner ikke hvordan jeg skal starte og hvad den alt skal indeholde. derfor ville jeg blive meget glad, hvis der evt. var en der havde lavet en lignende opgave, som kunne komme med nogle forslag.på forhånd tak. -
opg 5170 i Eks A
ForumindlægHej.. kan godt bruge lidt hjælp til opg: 5170: (dM/dt)=0,0005*M(160*M) og M(0)=8... og vi skal bestemme en forskrift for M???? skal jeg bruge dy/dx=y(b-ay) eller y=(b/a)/(1+c*e^ax)??? -
Hjælp til Historie A niveau - AT
ForumindlægHej Alle :) Er der nogle der har mulighed for at læse min problemstilling og underspg. og giv mig kritik? Jeg skriver i historie/samf begge A niveau.. Jeg synes bare jeg manger historiske aspekter i mine underspørgesmål Så evt nogle der vil hjælpe mig med det? Så sender jeg gerne d 6 linjer det h... -
Matematik stamf.- HASTER
ForumindlægHvordan beregner jeg opgave 3? ((vedhæftet billede) -
Matematik rente
ForumindlægPå en bankkonto indsættes 8000 kr. til en fast årlig procent- vis rente, og efter 6 å står der 8877,62 kr. på kontoen. Bestem den årlige procentvise rente på kontoen. Hvad for en formel ville være god til at finde den årlige rente? -
Matematik hjælp - HASTER VIRKELIG MEGET
ForumindlægHejsa :) Har meget brug for hjælp til en opgave som jeg er gået helt i stå i : Find en ligning for den cirkel, der har centrum i (6,-1) og som tangere linjen med ligningen 2x-3y+12=0. -
Kemi A eller B?
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogle, som ved, hvor stor forskellen er mellem henholdsvis Fysik og Kemi A- og B-niveau? Da jeg overvejer at vælge linjen Mat A, Fys A, Kemi A. Fortsat god aften. -
A og b eksponentiel funktion
Forumindlæger lidt usikker på hvad a og b er? nogen der kan hjælpe
