Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 11261 til 11280 af 65693
-
hjælp til eksamensprojekt matematik - haster
ForumindlægOpgaven lyder således: Giv et overslag på det samlede vinduesareal af de 7 vinduer på kuplen PNG vedlagt med kuplen, hvor man ser vinduerne. -
matematik opgave
ForumindlægHvordan skal jeg løse denne opgave? 1. Hvor mange busafgange havde eleverne med deres undersøgelse?: den har jeg fået til: 50 2. Undersøgelsens typeinterval er? den har jeg fået til: [0;50[ 3. Ifølge undersøgelsen er sandsynligheden for, at skolebussen er forsinket i 10 minutter eller mere? H... -
Matematik Opg.
ForumindlægHar brug fr hjælp til dette spg. Tak på forhånd :) Du kaster mønt med en ven. Hvad er sandsynligheden for, at I slår krone fem gange i træk? P(k,k,k,k,k) = ud af -
Matematik spørgsmål HJÆLP!
ForumindlægHej alle! jeg har lige to spørgsmål, som jeg ikke helt kan finde svaret til: Opg: I en kasse sodavand er der 14 stk, hvoraf de 6 er colaer, og de 8 er appelsinvand. Hvad er sandsynligheden for at tage: a. to appelsindvand? b. to colaer? Håber I vil hjælpe, tak på forhånd!:) -
Matematik opgave
ForumindlægSpørgsmål : En lineær funktion er givet ved f(x)=-2x+6 a) Beregn funktionsværdierne f(0) , f(1) og f(-3). er der en der kan hjælpe mig med løse den opgave? hilsen erik -
Matematik valuta
ForumindlægHJÆLP MIG!! Spørgsmål Rikke går i banken for ta købe Valuta til sin ferie. Hun køber 250 NOK og 500 SEK. Hvor meget skal hun betale når hendes bank tager 20kr. for at væksle? Ved ikke hvad det skal betyde -
Matematik - alkoholpromille
ForumindlægHej er der nogle der kunne hjælpe mig med at lave den her, da jeg ikke ved hvordan jeg skal lave den. Tak på forhånd! -
grundlæggende matematik
ForumindlægEr det et alm klogt hoved som kan hjælpe mig med at genvinde hukommelsen når det drejer sig om basal matematik.Hvordan finder jeg x og ynår: x*y=1271x-y=10jeg ved resultatet, men hvordan kom jeg frem til det, så det kan forklares til min 12-årig datter? -
Sjovt matematik
ForumindlægHvis man fx har fået en opgave, hvor det skal reduceres fx: 2/4, så er det samme som 1/2. Men, jeg synes det er mystisk, at nogle har gjort det på en sjovt måde, selvom det er "imod" loven; at 16/64 = 16/64 = 1/4. Hvordan kan det ske sådan? Jeg ved godt, at det er et mærkeligt ... -
Børne-matematik
ForumindlægOkay, det er ret pinligt men jeg kan ikke finde ud af en opgave som min søster i 3. klasse vil have hjælp til, så nu spørger jeg herinde. Alberts far er 3 gange så gammel som Albert. Om 12 år er Alberts far dobbelt så gammel som Albert. Hvor gamle er faren og Albert. Man må opstille en eller ande... -
Afsætning og matematik
ForumindlægHey yo folks Skal jo afl. en opgave på fredag i mat. Mangler lidt hjælp, vil I venligst hjælpe??!.? Det er en opgave der tager udgangspunkt i en Formel der lyder med tabellen: P(T) = P0• at Tabellen ser sådan ud År: 1994 1995. 1996 1997 1998 1999 2000 BNP 1090 1124 ... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej Er der nogle der ved om jeg kan bruge formlen til beregning af disse spørgsmål: En potensmodel har følgende forskrift: 1) Bestem procentændringen for y-værdierne, når x-værdierne vokser med 12%. 2) Bestem procentændringen for x-værdierne, når y-værdierne vokser med 70% På forhånd t... -
Matematik A
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=x^2 - x+ 2 g(x)=-x^2+5x - 5/2 a) Bestem en ligning for tangenten for f i punktet P(2,f(2)). Det oplyses, at graferne for f og g har netop et fælles punkt Q. b) Bestem koordinatsættet til Q. Håber der er nogle der kan hjælpe, er gået i stå! På forhånd tak! (: -
Diskret matematik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette? :) For hvert af følgende to udsagn, afgør om udsagnet er en tautologi, en modstrid eller en kontingens a) (p ∨ q) => ¬(p ∨ q) b) (p ∨ q) ∨ (¬p ∧ ¬q) På forhånd tak :D -
Matematik sæt
ForumindlægMobiltelefonens densitet er 3 g/cm3 Hvad vejer telefonen? -
opgaver i matematik
Forumindlæghejsa allesammen, sidder fast med denne opgave a, b og c. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med at beregne den. Tak på forhånd. -
Matematik renter
ForumindlægHejsa, jeg ville bare lige spørge jer om hvordan man finder den årlige rente :D.. -
Dansk A eksamen :)
ForumindlægHej folk Jeg skal op til eksamen i dansk a i morgen. (:S) Jeg har siddet og læst, og syntes jeg har styr på det meste. Mine perdrioder, ismer, forfattere, analysemodeller og resumerer af tekster. Men syntes ligesom der er noget der mangler? kan bare ikke lige komme på hvad. Nogen der har været e... -
AT-eksamen - Hvordan?
ForumindlægHalløj. Sad lige og blev lidt i tvivl og noget ang. AT-eksamenen. Man skal snakke 10 min, og derefter have en dialog de efterfølgende 10-12 min - sålangt er jeg med. MEN - dialogen, er det her man snakker metoder, eller er det i de første 10 min?, eller hvad bruger man dialogtiden på? jeg føler ... -
Atom? EKSAMEN !
ForumindlægHej Jeg håber en bare lige kort kan beskrive hvad et atom er, kun et par linier.
