Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 11561 til 11580 af 14598
-
Privatlærer til barn i 2. kl. søges
ForumindlægEt par timer om ugen til at motivere og hjælpe med det faglige søger vi en privatlærer. -
Homers sammenligninger i Odysséen
ForumindlægSammenligninger siges at være noget der ofte ses hos Homer, men hvad betyder sammenligningen i Odysséens 5. sang, v. 488-493 - nogen der ved det?? -
Intelligensen styrer vores tro på Gud
ForumindlægEn ny undersøgelse viser, at religiøse befolkninger er dummere end ikke-religiøse befolkninger. Hvad siger du? Er du dum og religiøs eller intelligent og fantasifuld nok til at opfinde din helt egen dogmefrie religion, som du ikke vedtager blot fordi du er fødte i en bestemt religiøs kontekst? ... -
Tour de France
ForumindlægKom med jeres bud. Hvem vinder Tour'en efter Sastres triumf på Alpe d'Huez? Har han fået tid nok i forhold til Cadel Evans til enkeltstarten? -
Tilfældige spørgsmål (eksamen)
ForumindlægHey. Skal op til religionseksamen på tirsdag og har nogle ting jeg gerne vil have afklaret. 1) Hvem styrer helt organisatorisk set almissen / zakaten i Islam? 2) Hvorfor genopstod Jesus efter at være blevet korsfæstet? 3) Har læst at Islam anerkender både jøde- og kristendommens profeter men mene... -
Kan umuligt nå det hele!
ForumindlægJeg skal selv holde et oplæg på ca. 10 min til eskamen, hvoraf 50% af denne skal bestå af metoder. Dvs. jeg har 5 min til at fortælle om mit emne, fag, fakulteter, indledning, problemformulering, konklusion og underspørgsmål! Det kan jeg virkelig ikke nå.. Hvad ska man gøre?? Jeg skal bruge mere ... -
gået dårlig til eksaminerne
ForumindlægHej, jeg er gennemsnitlig faldet 1 eller 2 karakter til mine eksaminer i forhold til mine årskarakter. Ser de forskellige uddannelse MEGET på hvordan man har klaret sig til eksamen og nægte en adgang SELVOM man har gennemsnittet til det?? -
Ché - morder eller frihedskæmper?
ForumindlægHej alle sammen! Det her er ikke et egentlig spørgsmål, nok snarere en form for undren. Jeg har for et par dage siden set filmen Che - argentineren og blev meget inspireret af det. Jeg har altid været en fan af Che, men dette gav mig et nyt syn på ham, men ikke desto mindre synes jeg, at han er ... -
Tørklædedebatten
ForumindlægHvorfor er dansker så bange for tørklædet? Hvorfor kan vi ikke bliver ansat nogen steder, bare fordi vi har tørklæde på? Man kan skifte sygehus, hvis de ansatte går med tørklæde!! hvad for noget??? tørklædet øger hygienen på hospitalet. Hvad med Religionsfriheden???? Folk skal ikke bedømmes på ... -
Tuberkulose
ForumindlægKender I nogle hjemmesider om tuberkulose? -
Hvad tjener en gymnasium-lærer
Forumindlæghttp://www.gl.org/loenogans/Loen/Sider/Hvadtjenerengymnasielaerer.aspx Startlønnen for en gymnasielærer på stx eller hf er minimum 29.680 kroner (inkl. pension) pr. 1. april 2010, som det fremgår af nedenstående tabel. For undervisere på hhx og htx er startlønnen minimum 31.110 kroner (inkl. pen... -
Blodtyper
ForumindlægKan to forældre, der har blodtyperne A+ og B+, få et barn med blodtype 0-? Kan en mand med blodtype 0- udelukkes som far til et A+ barn? Hvilken virkning har det på kredsløbet og resten af legemet, hvis der benyttes en “forkert” blodtype ved en transfusion? Hvis der ved en blodtransf... -
afskaf dog årskarakterne!
ForumindlægFolk i gymnasiet burde udelukkende blive bedømt på deres eksameskarakter. Årskarakter er jo til grin og det rene røvslikkeri! - Og Desværre går det udover folk som skal bruge deres karakter til at læse medicin, men de kan ikke komme ind på medicin-studiet, fordi de ikke er brune nok om munden if ... -
7'er
ForumindlægHej guys. Jeg skal op til skriftlig musik engang i næste uge og jeg har tre spørgsmål jeg ønske svar på: 1. Hvordan er det HELT præcis man kan se om en akkord er en 7'er eller en maj7? Jeg ved godt at det har noget med afstanden fra 7'eren til grundtonen at gøre, men er der ikke nogen de... -
Kierkegaard “Enten -eller “
ForumindlægJeg har fået den her telt af Kirkegaard hvor æstetikeren skriver til etikeren. Jeg fatter ikke rigtig budskabet og jeg har forsøgt at læse teksten 2 gange nu! Men hvad budskabet egentlig er- er jeg ikke med på endnu. I mellemtiden har jeg forsøgt at læse om Kierkegaards stadielære, og hans værk e... -
spansk eventyr
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skulle skrive et eventyr i spansk. Men jeg er ikke sikker på stavefejl, ordstilling osv. Så hvis nogen ville kigge på det havde det været godt. Tak. Había una vez un niño que siempre iba vestido de morado. Había toda su vida de trabajó en... -
solceller??WFT?
Forumindlæghej folkens jeg emneuge og vi har om energi, vi skal aflevere raporten idag , og er lidt bagud. jeg har at par spm ? 1) Hvad er udnyttelsen fra solcellen(hvor meget energi kommer fra lampen, og hvor meget får i ud af 1 solcelle? - skriv i procent hvor stor udnyttelsen er!) 2) Giv en fysisk fo... -
Lille stil - er du frisk på at rette? :)
ForumindlægHey! nogle der er frisk på, at rette en fsa stil på engelsk omkring 433 ord. sender den til din inbakke. -
Medicin 2014?
ForumindlægHej Folkens, jeg har et gennemsnit (med kvikbonus) på 10,2 Min store drøm er at læse medicin. Desværre er mit gsnit kun på 10,2 (med bonus) og derfor vil jeg spørger om det er realitisk at blive optaget på SDU og AU ! eller om det er umuligt -
lærer på gymnasiet
ForumindlægHej! Hvor stor er chancen for at man får en ny lærer på gymnasiet? Jeg går i 1.g og har en matematik lærer, som jeg overhovedet ikke bryder mig om.
