Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 11661 til 11680 af 15240
-
Beregning af pH
ForumindlægKan ikke finde ud af følgende opgave: Hvad er pH i en 10,0 % NaOH, når det vides at densiteten = 1,1089 g/mL -
Keglesnit
ForumindlægHej. Jeg ved at et keglesnits fremkomne kurver kan udtrykkes ved : ax^2 + bxy + cy^2 + dx + ey + f =0 hvor a,b,c,d,e,f tilhører de reelle tal. Hvordan kan man vise det? Har siddet med det i en time nu og kan simpelthen ikke finde ud af det -
Udregning af siderne i en trekant?
ForumindlægHej folkens, jeg har et spørgsmål her: "I en trekant ABC er side C=7, Vinkel A= 35 grader, og arealet af trekanten = 15" Bestem linje B Bestem linje A Bestem vinkel C -
Studieretnings opgave - cajun
ForumindlægHej. Jeg skal til og skrive en studieretnings opgave i Engelsk-fransk. jeg skal skrive om Cajun-kulturen, men jeg sys det er meget svært og finde noget på nettet og jeg kan heller ikke finde nogen bøger der er til meget hjælp. Så ville høre om der var nogen her inde der havde et godt link (helst ... -
fejlkilder=> spørgeskemaundersøgelse?
Forumindlæghvilken årsager er der til eventuelle fejlkilder i ved en spørgeskemaundersøgelse? -
Skal finde antal hold i en fodboldturnering
ForumindlægHej alle Jeg kunne godt tænke mig hvis nogen havde mulighed for at hjælpe med at løse den her: Jeg har indtil videre fået til opgave at løse hvor mange kampe der er i en fodboldturnering med eksempelvis 6 hold. Hvert hold møder hinanden 2 gange, en udekamp og en hjemmekamp. Her har jeg regn... -
24-timersprøver
ForumindlægHejsa Jeg skal i op i 3 mundtlige eksamener her inden for den næsten måneds tid (Naturgeografi, psykologi og historie) og det er alle 24-timersprøver. Jeg har aldrig prøvet denne eksamensform før, og kunne derfor godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med dem. Er der nogle vigtige t... -
POTENSER
ForumindlægHej hej. Kan overhovedet ikke se hvilken potens regneregel jeg skal bruge for at reducere dette udtryk: 1253 ------ 254*53 Please hjælp mig :( -
menstraution
Forumindlægjeg skal op i biologi imorgen, og kan slet ikke forstår negative feedback. er der nogen der kan hjælp mig med at forklare det? tak på forhånd -
rengmålerens skala på keglestub
Forumindlæghej jeg står med en opgave jeg ikke kan finde noget svar på. jeg skal matematisk beskrive hvorfor der er forskellige afstande til hver afmærkning på skalaen. fx hvis den første siger 10 og den anden siger 20 men højden fra 0 til 10 er større end den fra 10 til 20. jeg må selv vælge målene, så... -
nogle der kan hjælpe?
ForumindlægJeg mangler at lave denne opga til imorgen, og jeg kan ikke finde ud af den. Vil nogle være sød at hjælpe? -
Hvordan lader jeg Fn betegne det n’te Fibonaccital?
ForumindlægSe opgaven under downloads?? Tak for din tid. Mvh Oliver -
Religions Eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i religion c niveau i morgen, jeg har forberedt mig ret godt. Men, men, men... jeg er så nervøs for, at jeg ikke ved, hvad jeg skal gøre med den tekst, jeg trækker. Jeg har simpelthen ingen anelse om, hvilke tekster slags, man kan trække? Vi har haft om emnerne : Islam Hinduism... -
den tilladte neddykningstid for en professionel dykker kan beskrives ved en model af typen
ForumindlægJeg aner, og fatter ikke en dyt af det her.. Jeg har lagt en vedhæftet fil ind så man kan se hele opgaven. -
stamfunktion
ForumindlægHej! Jeg hår fået følgende spørgsmål og forstår intet :) a. Bestem en stamfunktion til f(x) = √x / √x +1 (altså kvadratrod x divideret kvadratrod x + 1) b. Beregn ∫ f(x) dx (øverst skal der står 2 og nederst 0 - men jeg kunne inden finde ud af at skrive det herinden... -
løse ligningen 4=7+ln(x) og 4+log(x) = ln e^2 + 2
ForumindlægHej. Jeg er lidt gået i stå med disse to ligninger: 4=7+ln(x) 4+log(x) = ln e2 + 2 Jeg har ret styr på hvad log, ln og e er, men jeg ved ikke helt hvordan man skal gøre med dem i en ligning. Nogen der kan hjælpe? -
Islam
ForumindlægHar man fri vilje i islam eller er alt determineret? Det virker lidt som m, når man læser Sura 16, at man har fri vilje.. -
Romantikken, Romantismen og Idealismen?
ForumindlægHejsa! Jeg er forvirret omkring, hvilken sammenhæng der er mellem romantikken, romantismen og idealismen. Nogle der kan ridse hovedforskellene op mellem periodernes temaer? Er romantisme og idealisme blot "sub-perioder" til romantikken? Efter hvad jeg har forstået er idealisme meget... -
STX eller HTX?
ForumindlægHej alle, Jeg har lidt af et problem. De områder jeg interresser mig for- grafik/arkitektur og klassiske sprog- hører under to vidt forskellige kategorier. Jeg brænder utroligt meget for begge dele, og interresser mig på iingen måder mindre for det ene end det andet. Jeg overvejer to studie... -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ?
