Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 11741 til 11760 af 32066
-
Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej... Jeg skal til Skriftlig årsprøve i matematik på c-nivaue og vil hør om nogle af jer har nogle gode fif til hvad jeg kan læse op på. Den 1 time er jo færdighedsregning, så vil gerne forberede mig så godt jeg kan :) Tak på forhånd! -
MatA, Er 'Beviset' et must for 12?
ForumindlægJa som der står i overskriften. Skal man have et bevis med til eksaminationen hvis man skal have et 12-tal i Matematik A mundtlig? Altså i de eksamensspørgsmål vi har fået, er der en del spørgsmål som ikke nævner at man skal udlede et bevis. Skal man så alligevel gør det for at få 12? -
Differentialkvotient
ForumindlægHej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det?? -
EKSAMEN 2007 maj
ForumindlægHej alle sammen ville bae li spørge om hvad i synes om den skriftlige eksamen for Mat. på B-nivaeu, er der nogle der har været oppe?? Jeg synes den var fucking svær, og det sidste spørgsmål havde da intet med matematik at gøre :S -
HL???
ForumindlægJa hvad står HL for?? (inden for matematik) Jeg ved kun forkortelsen af det... Jeg ved ikke det "lange" ord hvis i forstår hvad jeg mener... Og så har jeg også liiiige et spørgsmål mere! Hvor mange Cm3 er 1 Ml? -
HA Almen, CBS
ForumindlægHey guys! Ville blot høre om folks erfaringer med HA Almen? Jeg har gået på HHX, hvor fag som Afsætning A, Virksomhedsøkonomi A og International økonomi B i særdeleshed interesserede mig, hvorfor jeg også fik 10 - og 12-taller i disse fag. Mht. til Matematik fik jeg 7/7 i årskarakterer og 10 ... -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i matematik og skal bevise følgende: Redegør/bevis for monotonisætningen og dens anvendelser i optimering. Er der nogen som kan sende en bevis/noter, link eller video til hvordan man gøre det? Mange tak på forhånd. -
Opdrift opgave
ForumindlægSpørgsmålet lyder sådan En båd har 20.000 L. rumfang under vandoverfladen. Beregn opdriften. -
Ligninger
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig??? -
to ubekendte
ForumindlægJeg skal løse for x og a x-a + 10 = 20 2*a-x =10 Jeg har prøvet at bruge metoden: lige store koefftienter: Jeg ganger den øverste ligning med 2 og så trækker jeg venstre side fra hinanden og højre side dvs. (2a-x)-(2x-a)+20 = 10-40 Men det giver bare ikke mening, fordi hvis jeg fortsæt... -
Medicin i udlandet ?
ForumindlægMed et snit på 8,6 (dvs. 9,8 med bonus), kan jeg selvfølgelig ikke komme ind på kvote 1. Jeg har prøvet kvote 2 og jeg kom ikke videre efter UNI-test. Jeg har ingen relevant erhvervserfaring og jeg har overvejet måske at søge i udlandet i stedet. Hvad skal jeg gøre? Jeg vil ikke bruge min evige d... -
Nogen der kan hjælpe med denne opgave?
Forumindlægopgaven lyder på: To is og to colaer koster 70kr En is og tre colaer koster 75 Spørgsmål: A) hvor meget koster en cola? B) hvor meget koster en is? -
Hjælp til trekantsberegning
ForumindlægEr der nogle, som kan hjælpe mig med at løse denne opgave? I den retvinklede ABC er AC = 4 og BC = 3. Trekanten foldes om linjen DE, som er vinkelret på hypotenusen i dens midtpunkt D, så B falder sammen med A. Bestem længden af folden DE. -
Hvad er fagforeing
ForumindlægHej Som i kan se har jeg spurgt jer om "Hvad er fagforening" Det ville være en stor hjælp hvis der er en der ville forklare det for mig:) - mange tak -
Niveaukurver og snitkurver
ForumindlægJeg forstår hvordan jeg skal løse følgende spørgsmål: Funktionen g(x,y) har forskriften: g(x,y)=x^2+y-5 Jeg skal nu bestemme koordinatsættet til et punkt, der både ligger i xy-planen og på grafen for g(x,y). På forhånd tak, ved ikke hvordan jeg gør. -
Har jeg løst denne opgave korrekt?
ForumindlægHar jeg løst opgave c korrekt? -
Udvikling af BNP
ForumindlægSpørgsmål: -
Optagelse på Medicin/ forventninger af optagelsen.
ForumindlægHej alle sammen jeg vil sprøge hvordan vil sandsynligheden for adgangskvotienter være i 2021. Jeg vil især komme ind på KU medicin og mit gennemsnit ligger meget tæt på nemlig 10,7 så hvad tror i det vil være i år? Vil den falde eller stige? -
Vandsionprodukt
ForumindlægHvorfor siger man at vandsionprodukt=10^14M^2. Jeg er godt klar over at det er lig med det, men hvorfor? -
Reportage
ForumindlægHej Jeg skal skrive en reportage, men er helt blank for ideér. Nogen som kan komme op med noget at skrive om? Ville være en stor hjælp! - Mange tak.
