Søgning på: synopsis eksempel engelsk. Resultater: 12261 til 12280 af 44201
-
AT2010: Dansk og samfundsfag?
ForumindlægEfter lang tids kæmpen for at få den overordnede titel, fag og emne til at gå op i en højere enhed, både fordi jeg har et begrænset antal fag at vælge imellem (da jeg har et 4-årigt studieforløb, så jeg får først religion, old, psykologi, filosofi m.fl. næste år) og fordi jeg næsten kun har human... -
Magnetisme og Elektromagnetisme
ForumindlægJeg skal til fysik mundtlig eksamen i morgen, og jeg ved ikke præcist hvad jeg skal sige om magnetisme - nogle gode råd? Det eneste jeg stort set regner med at kunne, er en hel masse forsøg, men der skal vel også være noget at sige? :> -
"polaroids" hva ?
ForumindlægHej.. hvad betyder polaroids, har tjekket ordbogen, men der var ikke noget. -
udenadslære
ForumindlægMener at have læst et eller andet sted herinde, hvor der var nogle fag, der krævede mere udenadslære end andre. Nogen der lige vil forklare det nærmere? (: -
Tilpasning og Naturlig selektion
ForumindlægHejsa. jeg skal skrive biologi rapport om Evolution. Jeg skal forklare begreberne " Selektion ( Naturlig)" og " Tilpasning", jeg det gør mig lidt forvirret, for jeg synes det minder om hinanden. En der kan give mig en forklaring på begreberne og forklaring på forskellen? Tak. -
Redegørelse af mRNA vaccine
ForumindlægHej. Jeg er lige nu igang med et opgave hvor jeg skal redegøre for vaccinens virkning og potentiale i forhold til bekæmpelse af Coronavirus (SARS-CoV-2). (Teori fra Biotek). Ville høre om nogen måske kunne hjælpe med dette og med hvad der kunne skrives iforhold til det, da jeg ikke helt kan få de... -
Latex
ForumindlægGoddag Studieportalen Jeg vil bare høre jeres mening om at Latex er et godt program at downloade til mac? Jeg har nu N-spire, men latex ser meget spændende ud. Er det svært at lære latex? Er der overhovedet behov for det på gymnasiet? -
Fejlsætning med "an architect" - forklaring hvorfor?
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og laver en engelsksætning og har fundet ud af, hvordan den skal omskrives. Wrong: I have always thought that it must be an extremely interesting job to be architect. Correct: I have always thought that it must be an extremely interesting job to be an architect. Der mangler al... -
Dif. ligning, fuldstændig løs. at gøre prøve
Forumindlægnu har jeg kæmpet og kæmpet for at forstå hvordan beviset for løsningen til denne differentialligning... Forstå simpelhen ikke hvilke udregninger der sker? Altså mellem 1-2 lighedstegn til 3-4. e^A(X) er en sammensat funktion, skal man så først differentiere den indre også bagefter den ydre og læ... -
Lavt gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er ca. halvvejs igennem STX, i 2.g og jeg er begyndt at bekymre mig om mine karaktere. Mit gennemsnit ligger på 4,1 og de 5 B-fag jeg afslutter i år, har jeg kun fået 4 og to 02. Jeg klarer mig ikke ret godt til de mundtlige eksamener, fordi jeg går så meget i baglås. Er jeg helt ... -
Grundvand og overfladevand
ForumindlægHej alle! Vi er 2 piger der er i gang med en geografi opgave omkring grundvand. Vi har så fået nogle spørgsmål, som vi ikke helt syntes at vi har kunne finde et godt og konkret svar på. Det ville være dejligt hvis i ville hjælpe, eller hvis i kender en god hjemmeside vi kan gå ind på Spørgsmål... -
Hjælp til at identificere én grammatisk fejl i sætning
Forumindlæg"Did you take my lunch money? I left them on the kitchen counter last night." Mit bedste bud er at "them" kun kan bruges om mennesker, men i så fald hvad skal det så erstattes af? it? Hvad er desuden det grammatiske udtryk for fejlen? På forhånd mange tak -
Historie opg.
ForumindlægSkal netop til at igang med at skrive 2 års opgave i historie, så ville lige høre om der er nogen der kender til nyttigee links, opgaver eller materiale vedr. den Amerikanske Borgerkrig??? På forhånd tak! -
På tide med vedtægter for Studi-fora
ForumindlægHej ;Studieportalen har vokseværk, hvilket er godt, men jeg synes personligt det er på tide at bagmændene, eller at vi i fællesskab formulere os nogle retningslinier for disse fora.Hvorfor, fordi der er mange desparate folk der ikke kender til de normer der som regelt er her :-)Dette skal ikke ta... -
Hvad tjener en gymnasielærer?
Forumindlæg//Madsing... -
digt
Forumindlæghej der ude jeg sidder og skal analysere en digte og jeg skal forklar hvorfor forfatteren har skrevet et digt om emnet i stedet for en novelle eller en avisartikel ? tak -
HF Matematik B karakter
ForumindlægJeg har en fuld HF som jeg færdiggjorde i sommeren 2010, hvori mit dumpede gennemsnit af Matematik B indgår(00 mundtligt/02 skriftligt). Efter at havde læst-, og valgt at stoppe på en videregående uddannelse hvor Mat B ikke var et krav, valgte jeg at tage faget om. Skal til eksamen her inden ... -
Forvitring :)
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her med en opgave der omhandler forvitring, men kom til at tænke på om der findes noget der ikke kan forvitres? På forhånd tusind tak! -
Forskellen mellem ET og EN og min og mit
ForumindlægHej folkens! Jeg har et problem som lyder at jeg ikke kan finde ud af hvad skal komme først altså en eller et Og min og mit. Jeg har brug for lidt hjælp til dansk hvis nogen har ideer har svært ved at snakke udtale tingene -
Hvad er Kvalme?!
ForumindlægHaii vi er en gruppe stunderende der gerne vil vide mere om kvalme. da vi skal anvende det til et projekt. vi kan ikke finde nogle rellevante sider der fortæller om det. derfor håber vi på at der er nogen herinde der kan vise os til en god web side eller ved hvad det er? vi vil gerne vide hvad k...
