Søgning på: erhvervsjura noter. Resultater: 12821 til 12840 af 15240
-
Punktbeskrivelse
ForumindlægHejløj igen!Endnu engang skal jeg bruge lidt hjælp fra jer herinde.Beskriv de punkter P(x,y) der opfylder ligningen:a) x^2 + y^2 + 2x - 2y = 0Det er vel ikke en cirkel ligningen så ville se sådan ud:(x + 1)^2 + (y-1)^2 = -2Men hvad er det så? Hvordan skal jeg bestemme hvilke punkter der opfylder ... -
Spørgsmål om de samme stykker...
ForumindlægHej...Jeg har tidligere spurgt hvordan man skal regne de stykker ud som står neden unden, jeg er i tvivl om hvordan personen er kommet frem til løsningen, så jeg kunne godt tænke mig at der måske var en der kunne skrive det op i detaljer, altså skridt for skridt...1) (x+3/x)-1 = (x^2-x+3)/x 4) x^... -
Formelsamling - til alle der har matematik!
ForumindlægHej alle brugerer som går på gymnasiet. Jeg er ved at lave en formelsamling med en masse små huskeregler og har tænkt mig at ligge den op på nettet og linke til den. Er der noget I vi have med? Indtil videre har jeg: - potensregneregler - kvadratsætninger - løsning af andengradsligning (ved brug ... -
Rettelse - 10linjer.
ForumindlægJeg har skullet oversætte dette her stykke: Familien Harrison Familien Harrison bor lidt uden for Hasting I England. Familien består af Hr. Harrison, som er en forretningsmand, fru Harrison,, som er husmoder og deres to børn Jennifer og Martin. Jennifer er den ældste af de to, hun er femten år og... -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
Tysk rettelse
ForumindlægNogen som lige vil rette det..Der 25 jährige Goethe gab in 1774 seinen vielleicht bekannteste Roman „Die Leiden des jungen Werthers“heraus.Der Roman handelt von Junge, unglückliche Liebe und von die prachtvolle Natur. Die Hauptperson des Buches ist Werther, der verliebt sich in die reizende Lotte... -
Hvad er SSO?
ForumindlægHelloJeg støder hyppigt på indlæg hvori SSO indgår. Hvad er SSO?På forhånd mange tak -
Grammatiske fejl
ForumindlægEr der nogen der vil hjælpe mig lidt? jeg har fået den her aflevering, jeg har selv prøvet at finde fejlene, men jeg har ret svært ved grammatiske regler, nogen der kan hjælpe??? Politicians should give more consideration to the millions of people which they represent Politicians should ... -
Karakteristik af elektrisk komponent
ForumindlægHej. Jeg har to spørgsmål angående en fysikrapport omkring karakteristikker af elektriske komponenter. 1) Er det ligegyldigt, om jeg placerer U ud af x-aksen og I ud af y-aksen eller omvendt? 2) Hvordan kommer man frem til, at der om resistansen gælder: R=1/a, hvor a er grafens hældning? -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
AT - samfundsvidenskab metode . Hjælp! HASTER!
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til AT og jeg vil gerne have nogle idér til hvilken metode jeg præcis benytter mig af . Jeg har om identitet og har fagkombinationen Dansk/Samfundsfag. Jeg har analyseret en bog med henblik på personens identitetsdannelse og så har jeg brugt Anthony Giddens og Beck's te... -
Maclaurin (taylor)
ForumindlægJeg skal opskrive Maclaurinrækkerne for funktionerne f(x)= ln(1+x) og g(x)= ln(1-x) for -1 f(0)=0\nf'(x) = (1+x)^-1 -> f'(0)=1\nf''(x)=-(1+x)^-2 -> f''(0)= -(1)^-2 = -1\nf'''(x)= 2(1+x)^-3 -> f'''(0)= 2(1)^-3 = 2\nf''''(x)= ... -
Er det ikke grammatisk forkert?
ForumindlægEr det ikke grammatisk forkert, at The Killers synger "Are we human, or are we dancer?"? -
HURTIG hjælp med løst sammensatte udsagnsord!
ForumindlægHej er der er hurtig og kan hjælpe med mig disse 8 sætninger! Det handler om løst sammensatte udsagnsord med durch, über, um, unter. 1. Desværre er Sebastian dumpet igen i går. Gestern ist Sebatian leider wieder durchgefallen. 2. Hvis man kører med linje 2, er det ikke nødvendigt at skifte.Falls... -
VØ det samme som EØ?
ForumindlægHej... Jeg sidder og kigger lidt på uddannelser sammen med min mand. Er der nogen der ved om Virksomhedsøkonomi er det de før kaldte erhvervsøkonomi? På forhånd tak. Stine -
"kredsproces, ottomotor"
ForumindlægHej Er der nogle, som kan finde ud af at regne på "kredsprocesen, Ottomotor".Jeg er helt lost, når jeg sakl regne på de forskellige tilstande. "Kredsproces, Ottomotor"Der tænkes gennemført en reversibel kredsproces i en en-cylindret Ottomotor med tør atmosfærisk luft. Kredspro... -
AT eksamen - er heelt lost!
ForumindlægHej allesammen det kan være I har før skrevet hvad man gør når man skal til eksame, men er ikke god nok på denne side til at finde info omkring fagene Jeg skal snart op til AT eksamen, og jeg har skrevet en synopsis om Den industrielle revolution. Jeg har både skrevet en problemformulering, og ... -
High school shootings i USA...
ForumindlægHej..Nogen som har lavet en opgave om det emne? -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
Hvorfor er halogenerne ikke gode baser?
ForumindlægHvor er halogenerne ikke gode baser, når de har 3 frie elektronpar?
