Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 13981 til 14000 af 36004
-
oversættelse
ForumindlægTænkte på om en tysk-fanatiker ville oversætte dette for mig:Han lugtede af(nach)tobak.- Måske har han mistet sit arbejde.- De er fløjet direkte til frankfurt.- Hans familie er flygtet fra (aus) deres hjemland. De drog først til (in +akk.) nabolandet, men senere er de draget videre.- Forældrene h... -
Er min lille oversættelse korrekt?
ForumindlægDasnk - Heiko og Roman Lochman er to 17-årige tvillinger som laver musikvideoer og sketschs, som de uploader på Youtube, til deres nu 2 millioner fans. De laver også music (rigtig musik), og er mere betegnet som en musikgruppe når de er sammen end andet. Tysk - Heiko und Romans Lochman ist zqei... -
Hjælp med oversættelse
ForumindlægHej folkens... Nu er det sådan at jeg har fået en oversættelse for i tysk, men ikke er den bedste til tysk... Er der nogle som ville være rare og påpege mine værste fejl, så de kan rettes? (Må meget gerne forklares hvorfor det eventuelt er forkert) „Good bye, Lenin!“ handelt übe... -
Kemi !!
ForumindlægHej derude. Jeg har lavet et forsøg hvor man skulle bestemme om en ukendt alkohol var primær, sekundær eller tertiær. I efterbehandlingen skal jeg svare på: Ved forsøget beskifter i bekendtsskab med 2 mulige redoxreaktioner for oxidation af en alkohol og 2 forskellige påvisningsreaktioner. Angi... -
Akksativ el. Dativ
ForumindlægSabine går i 9. klasse. Hvis jeg skal oversætte den på tysk, hedder det så: Sabine geht in die 9. Klasse eller Sabine geht in der 9. Klasse? Styrer "in" dativ eller akkusativ i den sætning? -
Oversættelse
ForumindlægEr der ikke en flink person der gider at kigge på mit tysk....tusind tak på forhånd!!! På dansk 1.Berliner Weisse er en drik, som består af øl og limonade. 2.Ikke alle turister, som kommer til Berlin, kan lide denne drik. 3.De drikker hellere øl uden limonade, der gør øllet sødt. 4.På Savigny... -
Fosterdiagnostik i bio/rel - Metode?
ForumindlægHej! I min AT-eksamens opgave har jeg valgt at behandle området: Vurdering af fremtidens fosterdiagnostik på baggrund af biologi og etik. Min problemformulering er så følgende: Hvorledes kan den nuværende viden og de senere års udvikling af fosterdiagnostik benyttes i fremtiden til at afsløre... -
Dansk Mundtlig, Prøveform B
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til min Disposition, jeg kan nemlig ikke forsætte/finde ideér til min begrundelse for valg af prøveoplæg. Mit emne: Fædreland, under hovedemnet: Det Moderne gennembrude 1800 tallet. Har ikke skrevet så meget, her er det jeg har skrevet under begrundelsen: ¨Jeg har... -
Dumme tysklærere !
ForumindlægHej !Jeg ved ikk eom I kender det, men er tysklærere ikke altid dumme ?Min er i hvert fald...Dog vil jeg sige at jeg har mødt søde tysklærere, men jeg har aldrig haft dem...Er jeg den eneste der kender dette ??Hilsen Kristina -
hælp til to sætninger
Forumindlæghej er der nogen som kan hjælpe med de her to sætninger? 1). Das kann man nicht nur an das Land und die materiellen Dinge sehen aber auch an die Personen und ihre Persönlichkeit hedder det an de to steder?? 2)So in ihre Freizeit verbringt sie viele zeit mit ihren Freunden, die funktionieren al... -
Folkeskolelærer eller gymnasielærer?
ForumindlægHej, jeg er blevet student for et halvt år siden, har derefter valgt at tage et sabbatår og er nu begyndt, at tænke rigtig meget på hvilken uddannelse / hvilket studie jeg skal vælge. At jeg gerne vil være lærer en dag, har jeg egentlig altid vidst. Spørgsmålet er, om det er "klogere"... -
kristendom-hinduisme-etik-islam-nordisk mytologi
ForumindlægKære mennesker der ude, skal op til min sidste eksame i religion i morgen, men er i tvivl om hvordan jeg skal håndterer tingene i morgen. havde tænkt mig min disposition til i morgen skulle være; generalt om religion, redegørelse/analyse/fortolkning af trukket tekst, perspektivering( hvis der er... -
nominativ,akkusativ,genitiv,dativ.
ForumindlægHvad er det? Jeg har googlet det på nettet,men der kom intet forståeligt frem. Tak på forhånd. -
Aktiorn mod de danske jøder 1943
ForumindlægHej, ;D Jeg sidder og skriver SSO men er desværre gået lidt istå. så ville høre om der nogen som ved lidt om emnet kan hjælpe mig? Jeg skal finde motiver til hvorfor så mange dansker vælger at redde de mange jøder. har snakket lidt om pengene. men er nu gået kold i flere motiver. den skal af... -
Rene Descartes - materielt / ikkematerielt
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare følgende : Årsagen til sanseindtryk kan være noget materielt eller noget ikkematerielt. Er årsagen materiel, så er der jo ikke noget problem. Så eksisterer omverdenen. Er årsagen derimod ikkemateriel, så kan det tænkes, at det er Gud, der er er årsag til sanseindt... -
MAKROØKONOMI REEKSAMEN LAST CHANCE!!!
ForumindlægHEY FOLKS! Jeg har en sidste chance for at bestå prøven og den er rundt om hjørnet!! Går på CBS og har makro på HA(jur) eksamen med lukket bog. Det ser egentlig ikke særlig svært ud - men ville alligevel have lidt hjælp! For eksempel en gammel eksamensopgave, nogen der kunne hjælpe mig ... -
Differentialregning
Forumindlæghejsa, jeg har nogle problemer med et spørgsmål jeg kan trække til mundt. eksamen her på fredag så håbede nogle kunne hjælpe mig på vej. Jeg går i 2.g og har mat. på b-niveau Mit spørgsmål lyder: Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotienten og en funktions monotoniforhold og ekstremu... -
Hvad er en tredjemand?
ForumindlægHej derude, Skal op til erhvervsretseksamen på HHX i morgen og har valgt at fortælle om Mellemmandsaftaler (fuldmagt med og uden særlige kendetegn). Ved fuldmagt med særlige kendetegn er der jo en tredjemand, og jeg er lidt i tvivl om, hvad det egentligt er. Har lavet et eksempel: T... -
Differentialligninger - forskudt. eksp. vækst
ForumindlægHej.. Jeg har nogle spørgsmål til forskudt eksponentiel vækst. 1) Forskudt eksponentiel vækst har jo en aftagende væksthastighed - jo større y-værdi, jo mindre væksthastighed. Og når vi får y = b/a får vi negativ væksthastighed. Her er mit første spørgsmål så? Hvad menes der med, at væksthas... -
hjælp til mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHej alle - tænkte på om nogle af jer kloge hoveder kunne hjælpe mig med at forstå nogle ting vedrørende matematik. vil gerne få det forklaret, eftersom det kunne tænkes at jeg kom op i pågælende spørgsmål, også selv skal være i stand til at forklare dette: Den ene ting jeg er i tvivl om er, hv...
