Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 14241 til 14260 af 179441
  • Opløselighed af BaSO4 i 4M HCl

    Forumindlæg
    BaSO4 i 4M HCl. Dvs. Ba2+ og SO4(2-) opløses i HCl så SO4(2-) reagerer med H+ fra HCl. Hvordan ser denne reaktion ud? - SO4(2-) + H+ --> H2SO4 - SO4(2-) + H+ --> HSO4 ? Kender I desuden et sted på nettet hvor der er en god tabel over syrekonstanter? :-) På forhånd tak.
  • talfølge

    Forumindlæg
    Hej. Kan ikke finde det næste tal i talfølgen: 2, 3, 5, 7, 11, x
  • Reducér

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne opgave: ((x-y)^2-y^2)/2x hjælp :)
  • reducer unden hjælpemidler

    Forumindlæg
    hej :-) håber der er en der kan hjælpe mig med den her: 2(a+b)^2-4b(a-b) på forhånd tak
  • Matematik Hjælp

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe mig med denne ligning??? reducer: (x + y)2- 2xy
  • Matematik

    Forumindlæg
    Omskriv udtrykket (t + 8)2 En sød sjæl der vil forklare/hjælpe?
  • Integration

    Forumindlæg
    Hej..:)Håber der er en, der har tid til, at hjælpe mig med en opgave, som jeg bare IKKE kan løse.Håber nogen vil give mig et hint, eller forklare løsningen!På forhånd TAK:)S(4^x)dx - S(2^x-1)^2)dxSkal vel bruge integration ved substitution?!
  • HASTER : HJÆLP

    Forumindlæg
    Hei folkens ! Jeg går i STX og har Mat på A :( , men har nogen opgaver jeg ka ikke løse ! 1) Løs ligningen: a) 5(x+1)^2+8(x+1)-220=0 b) x^4-x^2-12=0 (Vink: Sæt henholdvis x^2=z og x+1=z) 2)I en retvinklet trekant er den ene katete 2 m længere end den anden katete, mens hypoten...
  • Hjælp til at reducere et udryk

    Forumindlæg
    Reducér udtrykket (p-2q)2+4pq-(p-q)(p+q) Ind til videre er jeg kommet frem til p2+2q2-2p*2q+4pq-p2-q2, men noget af det er nok forkert. Er der nogen der lige kan hjælpe mig igang?
  • Differentialeregning - omskriv.

    Forumindlæg
    Jeg sidder og roder med en opgave jeg ikke kan finde hovede og hale i. Nogle der kan give en hjælpende hånd? Opgaven lyder således: Omskriv 4x2 - 12x + 9 til formlen (ax + b)2 På forhånd tak :-)
  • trekant

    Forumindlæg
    I en ligebenet trekant ABC er AC og BC de lige lange sider, og siden AB er 2 enheder længere end BC. Bestem a, således at vinkel c er 90 grader. nogle der kan? :s
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hvordan udregner jeg følgende opgave? Funktionen er givet ved f(x)=(-x^3)+(2x^2)-2x+1 bestem f^-1(-3) og (f^-1)'(-3)
  • Mat A, kvadratrod med potens, HJÆLP

    Forumindlæg
    Hey . Jeg kan ikke rigtig få det til at passe .. nogle der vil være behjælpelige? Det er opgave 339 i den orange systimes STX MAT AB1 opgaver.. 21/2*2*√23/3√2 .. den skal give 3√25 .. Men jeg skal have mellemregninger . På forhånd tak :*
  • Let opgave? Beregn trekantens vinkler

    Forumindlæg
    Hejsa "En trekant har sidelængderne 6.45, 5.32 og 7.33 Beregn trekantens vinkler" Siden man ikke ved, om trekanten er retvinklet, så mener jeg, at man skal bruge cosinius-relationen. Så jeg siger: -6,45^2+5,32^2+7,33^2/2*5,32*7,33 Resultatet bliver 1,58, men når man vil sige cos-1, s...
  • hjælp til angivelse f'(x)

    Forumindlæg
    opgave: f(x)= 2 * sinx *cosx mit svar: g(x)=2*sinx , g'(x)=2cosx h(x)=cosx , h'(x)=-sinx f'(x)=4*?(cosx)?^2-2
  • Hjælp: tangenter til cirkel

    Forumindlæg
    Hej Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til en opgaver, der volder lidt besærligheder: En cirkel er givet ved ligningen: x^2+4x+y^2-6y-23=0 , hvor jeg så får cirklens ligning til (x+2)^2+(y-3)^2=36 , Derved er cirklens centrum (-2,3) og radius 6 Der er en linje l : 3x-4y-4=0 Afstanden fra linje l t...
  • Reduktion!

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal reducere dette udtryk, men har problemer med at finde en fællesnævner... (2ab/a^2-b^2) - (b^2/ab+b^2 )- (a^2/a^2-ab) 1. brøks nævner = a^2 - b^2 2. brøks nævner = ab + b^2 3.brøks nævner = a^2 - ab Hvad kan fællesnævneren være, og hvad skal jeg så forlænge brøkern...
  • Trigonometri

    Forumindlæg
    Hvordan skriver man (cos(v))^2+(sin(v))^2=1 op som bevis??
  • nulreglen

    Forumindlæg
    jeg skal bruge hjælp til denne ligning 3x*(x-5)^2=2*(x-5)^3 (jeg skal bruge nulreglen)
  • Ansøgning hos en revisor og CV

    Forumindlæg
    Jeg bliver færdig uddannet som HHX'er i sommer og vil gerne søge arbejdsplads hos en revisor. igennem mine tre år på HHX har jeg haft særlig interesse for erhvervsøkonomi og regnskab, og har dertil også i længere tid ønsket at prøve en karriere som revisor. I går søgte et revisorfirma i avise...