Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 14641 til 14660 af 19042
-
Pseudoførsteordensreaktion
ForumindlægHej. Jeg sidder her og skal besvare denne opgave: http://isisa.systime.dk/fileadmin/filer/beskyttede_filer/Laboratorieforsoeg/4-4-Pseudofoersteordensreaktion_01.pdf Og jeg er simpelthen gået helt i stå med det. Nogen der kunne hjælpe mig i gang med det? Forstår ikke, hvordan jeg skal kunne fin... -
Definitionsmængde
ForumindlægKlassen har fået tildelt en opgave hvor jeg er blevet en del i tvivl. Opgaven lyder: Funktionen f er bestemt ved, at - f(x) = ½x4 - x2 + a a) Bestem Definitionsmængden b) Er f lige, ulige eller ingen af delene? c) Tegn graden for f på grundlag af støttepunkter, når a = -1 d) Bestem mon... -
International politik
ForumindlægI samfundsfag er vi i øjeblikket igang med at skrive om Irak!Min problemstilling lyder: "Forholdet mellem USA og EU".Altså jeg skal skrive om dette forhold nu, og i fremtiden!Jeg vil gerne hører om I har nogle tips, eller bare noget, som I gerne vil bidrage med! Da det kunne være alleti... -
termodynamik HJÆLP.
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe med opgave 2.3. jeg har beregnet opgave 2.2 til 3,556. og ved jeg har 500g som skal omregnes til mol. formelen som jeg har fundet fra til er jeg har vedhæftet selve opgaven. -
Religion eksamen
ForumindlægHej, så er det min sidste eksamen på mandag og den er religion. Jeg vil starte med at indrømme, at jeg har sovet rimelig meget i religion timerne, hvilket betyder, at jeg ingen noter har taget.Min eksamenopgivelse ser ud som følger:KristendommenNordisk mytologiBuddhismeEtik og filosofi i nutidenH... -
Ikke bestået optagelsesprøven
ForumindlægHej, Jeg hedder Georgi og går nu i 9 klasse på en international skole.Da jeg skal videre nu,har jeg været til optagelsesprøve hos hhx som jeg ikke klarede,fordi jeg ikke forstod nogne af tingene i for eksempel matematik,og er derfor nu vurderet ikke uddanelsesparat.Jeg har søgt hos pre-ib også, m... -
hvilke uddannelse????
ForumindlægHej..Er der nogen herinde fra som kan anbefale mig til en god uddannnelse. Efter folkeskole gik jeg på teknisk skole. Men fandt hurtig ud af at det ikke var noget for mig. Jeg er mest interesseret i at arbejde med IT. Min ambition er at blive datamatiker/Software udvikler eller lign. Men jeg aner... -
juleopgave igen..!
Forumindlæghey igen..!har lige en juleopgave til som jeg bare ikke kan finde ud af...: her kommer den..: tage 10 mønter, læg den på 5 rette linjer, med 4 mønter i hver....! på forhånd tak....!pirnsessepigen..! -
Lidt hjælp
ForumindlægTo spørgsmål:a) OPstil den ligning der bestemmer ved hvilken vinkel den resulterende tyngdekraft og friktionskraften er lige store? Hvordan gør man det kan det lade sig at gøre. Kan det være hvis man sætter materialeparameteret til 1 altså den statiske koeffecient til 1 er det svaret. Vær sød at... -
Katalase forsøg (er der gas?)
ForumindlægHej jeg er igang med at skrive en rapport, som er til mit afsluttende NV projekt i 1.g og dertil har jeg et spørgsmål lidt om forsøget. ( der er vedhæftet et billede af forsøgsopstillingen ) Forsøget gik ud på og se hvad der skete når man puttede (2H2O2) hydrogenperoxid ned til lever i en ... -
Alfa, Beta & Gamma
ForumindlægHej...da jeg skal op til eksamen her på mandag vil jeg godt lige være inde på det med Alfa Beta og Gamma strålingen...* Er der nogle der kan fortællemig lidt om de 3 strålinger* Hvad bruger man dem til?* Hvad kan jeg vise lærer og cencor?* Evt, noget på gymnasie niveau?Malfoy -
Bestemmelse af uegentligt integral vha residuesætningen
ForumindlægGodaften Jeg behøver lidt hjælp til denne. Brug residuesætningen til at bestemme ∫ x2/(x2+1)2 dx, hvor ∫ er fra minus uendelig til uendelig. Nogle hint? -
En masse små fysikspørgsmål
ForumindlægUnder mine eksame læsning støder jeg på små ting der undre mig. Håber I kan hjælpe mig lidt med det.1.Er lysets fart i luft = lysets fart i vakuum. 2. En elektron er ikke en ladning. Men der er den sammenhæng at en elektron altid har den samme ladning?3.Kan vi kun styre/kontrollere på spændingen?... -
Optagelse
ForumindlægJeg frygter, jeg ikke bliver optaget på mit drømmestudie. Jeg er villig til at gøre hvad jeg kan for at komme ind på studiet, men er ikke sikker på, hvad der vil øge optagelses-chancen. Jeg tænker, jeg kunne tage de adgangskrævende fag om, da der er plads til forbedring flere steder.. jeg tænker ... -
Mangler sporg fag?
ForumindlægJeg står i den situation at jeg gerne vil læse International virksomhedskommunikation http://www.ug.dk/Uddannelse.aspx?article_id=udb-humsprogogintkommeng Men da der er kommet nye regler omkring optagelse så skal man pludselig have følgende: "Derudover skal du have A-niveau i det andet spr... -
afleveringopg om koordinatsystem
Forumindlægdet er fordi jeg har lavet en áfleveringsopgave og to af opgaverne er jeg i tvivl fordi opg 5.2 og 5.3 skal jeg lavde koordinatsystem og jeg har lavet en koordinat hvor de begge to er men hvordan kan jeg beskrive at 5.3 er også opstillet koordinatsystemet for da jeg viste min lære sagde at... -
Uni - spørgsmål
ForumindlægHej alle\n\nJeg læser matematik på 1. semester. I forbindelse med forelæsningerne er der dukket nogle spørgsmål op, som jeg meget gerne vil have svar på :)\n\n1) Hvilken type graf er z=4-3x-3y ? Hvorfor?\n\n2) Hvordan kan det bestemte integral fra 0 til pi/4 af 1/cosx være lig med ln((1+sinx)/cos... -
Bevis, at der for tal gælder...
ForumindlægHej, jeg har følgende opgave, som jeg gerne vil have hjælp til:\n\n"Bevis, at der for alle tal x,y [tilhører] R gælder, at\n1/2((x^2)+(y^2)) ≥ xy\n\n[tilhører] skal erstattes, af det tegn der angiver at noget tilhører en mængde. (Det ligner et E)\n\nJeg kan selvfølgelig isolere nul:\n\... -
Haster overhovdet ikke.
ForumindlægHej jeg har lidt svært, med noget matematik. Vil gerne vide Hvordan man Omskriver noget til Brøker, Fx 60 % til en brøk. Vil også gerne vide hvordan jeg ganger et tal ind i en brøk fx 4 *3/4 (tre fjerde dele) Og også hvordan jeg omskriver brøker til procent. Skal virklig Bruge det her. Jeg ville... -
Hjælp til at beregne ydre areal af en bøjle
ForumindlægHvordan løser jeg vedhæftede opgave?
