Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 15381 til 15400 af 114887
-
Tangent plan- HJÆLP!
ForumindlægJeg skal finde ligningen for tangentplanet i pkt. (0,2,2) for fkt.: x^2y + xyz + z^3 = 8 Dette har jeg så fundet til: z = 12y -20 Dernæst skal jeg krakterisére tangentplanet, hvad menes der med det spr.? På forhånd tak! -
Vektorer
ForumindlægHej alle sammen, har brug for hjælp til den her. To vektorer er givet ved vektor a = (3, 4) og vektor b = (2, t), hvor t er et tal. Bestem værdien af tallet t, så vektor a og vektor b er ortogonale. .. På forhånd tak :-). -
Differentialregning
ForumindlægHey, hvordan er det man kommer videre efter man har differentieret ? Vis at funktionen med forskrift: f(x) = x^5 + 7x^3 +11x - 231er voksende f^(x) = 5x^4+21x^2+11x på forhånd tak :) -
Rigtig afstemt?
ForumindlægJeg har Al(s) + 2H+ (aq) --> Al3+ (aq) + H2 (g) Det er jo en redox. Er den rigtig afstemt: 3Al(s) + 3*2H+ (aq) --> 3Al3+ (aq) + 3H2 (g) -
opgaver med log
ForumindlægHar lige 2 opgaver som irriterer mig. Jeg åbenbart ikke fulgt ordentligt med.Hvordan isolerer jeg x i denne:y = b*a^x ?og hvordan løser jeg denne ligning:logx + log(x+3) = 1 ? -
bøjning af verbet gustar
Forumindlægjeg sidder lige fast i min spansk aflevering da jeg ikke ved hvordan jeg skal bøje ordet gustar. jeg har 3 sætninger. Le ... Espana Os ... La pelicula Les ... El ordenador Hvordan skal gustar bøjes? -
potenser
Forumindlæghar brug for hjælp til disse opgaver..jeg skal løse ligningen for x>01) 4x kvadratrod x = 300 2)(-3)^-2 * 6^-2 / 90^2håber nogen kan finde ud af at løse dem -
opg. i FYSIK-Radiaktivitet
ForumindlægHej, er der nogle der kan bekræfte mig på om jeg har forstået og løst disse opgaver rigtigt?Oplysninger der er givet i opgaven:1) En kilde udsender i løbet af 3 minutter 30*10^6 alfa-partikler. Halvdelen af alfapartiklerne rammer huden og afsætter deres energi. Hver alfapartikkel har energien 6,2... -
Bly smeltning
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål vedgående en opgave jeg skal løse.. opgaven lyder således. "Et blylod har massen 3 kg og har varmen +12C a) Hvor meget energie Q skal det til for at smelte blyloddet?" skal det så laves på denne måde? -
Om en Lineære funktion ..
ForumindlægJeg har helt mistet tråden til at udregne dette.. opgaven lyder: om en lineære funktion oplyses det at, f(7) = -1 og f(-3) = 4 bestem en regneforskrift for f . Nogen der eventuelt kunne hjælpe med dette ? på forhånd tak . -
Reducering
ForumindlægHej.. Jeg er løbet lidt fast i denne opgave: Reducér udtrykket 3(p+q)^2 - 6p(q-p) Er der nogen der kan fortælle, hvorda opgaven skal gribes an?? //Anna -
Lineære og eskponentielle funktioner
ForumindlægVi skal se på et rusmiddel, der nedbrydes med 5 % pr. time. I. En person indtager 3 milligram af rusmidlet. Hvor meget af rusmidlet har personen tilbage i kroppen efter 1, 2, 5, 12, 24 og 100 timer? Hvordan bruger man t82 til at løse ligningen med? -
En hurtig opg om kombinatorik
ForumindlægHej! En hurtig opg. om kombinatorik. I løbet af en uges 5 hverdage skal Sten passe klassens e-mail-forbindelse i 3 dage og signe i 2 dage. På hvor mange forskelige måder kan de fordele dagene mellem sig? -
Stamfunktion igen
ForumindlægJeg kan slet ikke funde ud af den her: Jeg har f(x) = 1/(3√x2) (3-tallet står på roden) Jeg skal finde stamfunktionen, facit er stadig: 3x1/3 + k Hvordan omskriver jeg den. Ved at jeg skal bruge nogle potensregler. Hjælp. -
Stamfunktion med tangent
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan man løser denne her opgave...Bestem stamfunktionen til f(x)=2x+4, hvis graf har tangenten y=x+3...Skal man sætte F(x)=y => x^2+4x+k=x+4 og så isolere k eller...? -
diff. ligning
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal gøre rede for at y=(10-c*e^-1/6*t)^3 er løsning til diff. ligningen dy/dx=5y^2/3 - 1/2*y , 0og ved ikke hvordan jeg skal vise det.. nogen der kan hjælpe?? -
Statistik i anvendelse
ForumindlægHjælp hele min klasse er ved at lave et projekt hvor vi har om statistik. Spøgsmål et er: Hvis man har 3 terninger hvor mange forskellige udfald er der så? Kan jeg muligvis få en overskuelig formel? Det vil Være en stor hjælp -
Hvordan finder jeg målestoksforholdet?
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal finde ud af hvordan jeg skal tegne en skitse... Målestoksforholdet er 1:1000 og de eneste tal jeg får oplyst er 206 m, 44 m og 3 m og jeg ved ikke hvordan jeg skal tegne det på papir? -
Hjælp til logaritmer
ForumindlægJeg skal løse: log(x+3)=1-log(x) ved omskrivning Jeg har løst den grafisk, som giver x = plus reelle tal, men jeg ved ikke hvordan jeg skal regne det? -
To fælles punkter
ForumindlægHej! Er der nogle der kan hjælp mig med følgende: Der er givet: f(x)=x^3+1 og g(x)=2x^2+1 Graferne for disse to funktionerhar to punkter tilfælles. Hvilken fremgangsmåde kan jeg benytte til at beregne koordinaterne til de to punkter?
