Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 15381 til 15400 af 135324
-
Udskæring af en kubikmeter, hvordan?
ForumindlægGoddag..... Hvor højt et tårn får man, hvis man udskærer en kubikmeter (en klods med et rumfang på 1 m3) i små terninger med kantlængden 1 mm og stabler dem ? Håber i kan hjælpe? Tak på forhånd. -
Taylorpolynomium - bestem f(0)
ForumindlægHey! Jeg har en opgave jeg er helt lost i, så håber nogle vil hjælpe, selvom jeg slet ikke selv kan komme på noget forslag!? Opgaven er: En funktion f(x) har den egenskab, at dens Taylorpolynomium af 3. grad med udviklingspunkt a=0 er P3(x)= 6 + 2x - x^2 + 2x^3. Bestem værdierne f(0) og f39;... -
Reducere udtryk
ForumindlægJeg skal reducere nogen udtryk og er ikke sikker på hvordan man griper det an -
Brøkens forkortelse
ForumindlægHvordan forkorter man brøkker? Har prøvet at forkorte men kunne ikke forstå det? Er der nogle der kan hjælpe mig på vej eller besvare den med mellem regninger så jeg forstår det? Tak for hjælpen på forhånd ! -
Log - ln
Forumindlæga) log2 + log3 - log12 + log20 - 1/2log100 + log10^3/4 b) lne^2 + 3lne + ln1/2 - ln12 + ln18 + ln1/e Skal laves i hånden står der i opgaven! Jeg ville blive meget taknemlig hvis nogen kunne hjælpe med de her to opgaver! -
intgralregning
Forumindlæghejsa, er der en der vil være sød og kigge på integralregning og hjælpe mig med de her opgaver? (jeg er desværre ikke god til at skrive matematik på com. men håber i/du kan læse opgeverne) :>Opg.215:-Beregn eksakt tallet: Bestemte integral fra 5 til 0 |2x-6|dx----------------------------------... -
ligninger m. brøker
ForumindlægJeg er normalt ret god til min matematik men efter sommerferien er det som om alt mht. ligninger og hovedudregningen af dem (kan også have noget at gøre med at vi har så mange fine programmer, der kan regne det normalt) er forduftet fra min hjerne. Jeg beder ikke om svaret på mine opgaver, men bl... -
Fremlægning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg skal fremlægge i matematik her på torsdag (d. 28/4), og min lærer har bedt mig om at lave denne opgave, dertil. Mit emne er funktionsundersøgelse, og derfor har han givet mig denne opgave: En funktion f, er givet ved f(x)=3/4x^4+x^3-3x^2+3 a) Bestem de lokale ekstrema for ... -
aluminium
ForumindlægNogen der ved hvad oxidationstallet for aluminiumion Al3+ er ??? -
en der er sød og gjælpe, ganske nemt for mange..
ForumindlægHej derude.. Jeg har terminsprøve i mat om 1 uge ca. jeg vil meget gerne øve mig på færdighedsdelen, da jeg ikke er god til matematik.. er der en som vil være sød og lære mig nogle ting ? :) 1. Hvordan plusser man brøker ? 1 + 1 = 4 2 2. hvad er madian tallet for noget i denne opgave ... -
Forholdet mellem USA og Europa
ForumindlægJeg er netop gået igang med at skrive SRP, den nye 3 års opgave på STX, og i den sammenhæng leder jeg efter historie-, statskundskabs-, samt politikstuderende til gennemlæsning af denne opgave. Vi har supermeget tid til at skrive den, og derfor ville det jo være superfedt at få et par virkelig kv... -
SRP!! hvilket fag kan jeg kombinere med biologi A????
ForumindlægHej. der er sådan at jeg skal til at vælge srp fag d. 15 december, og jeg ved ikke hvad jeg vil komnbinere a ffag med biologi. Hvilket fag er godt at kombinere biologi A med? (ihvertfald ikke med Kemi!!! det er svært synes jeg) og hvilke emner kan der være? jeg har set en masse eksempler på BIo... -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
Cosinus og sinus.
ForumindlægHej allesammen, jeg er en meget begavet 8.klasses tøs, som godt kan lide "udfordringer" og altid parat til at lære noget nyt og få noget ny viden ;D. Også tænkte jeg på om nogen ville forklare mig hvad cosinus og sinus er? Hvad kan man bruge det til (ved godt indenfor matematik!) Nogle ... -
Sandsynlighedsregning og statistik
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
hjælp
Forumindlæger der nogen kan hjælpe mig i matematik sprog? -
råd til eksamen
ForumindlægHej :) Jeg drømmer virkelig virkelig meget om at komme ind på medicin, når jeg engang bliver færdig med gymnasiet. Jeg skal til eksamen i samfundsfag og psykologi til december, og vil virkelig gerne få 12. Jeg har snakket med mine lærer om at jeg gerne vil læse medicin, og om jeg kan få nogle r... -
Forhold: ris og vand
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Og forklare hvordan og hvorledes? Er virkelig dårlig til denne her del af matematikken: Når Frederikke koger ris, bruger hun en opskrift, hvor forholdet mellem ris og vand er 2 til 3. Hvor mange dL vand skal Frederikke bruge til 5 dL ris? I opskrift... -
Formlen rumfang af pilleform.
ForumindlægHar matematik på Avu 10 kl. Niveu e. Vis af formlen V= pi r²((4r+3h):3) udtrykker rumfanget af en kugle plus rumfanget af en cylinder. Formlen for en kugle er 4/3 dele pi *r³ Formlen for en cylinder er h*pi*r² Kan godt selv få cylinderens formel til af passe ind i pilleformens form... -
Hjælp til mat!
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en opgave og jeg ved ikke helt hvordan den skal løses... Jeg har siddet og fumlet lidt med den, men det giver ikke helt mening, så jeg håber på lidt hjælp :) Opgaven lyder som følger: Løs ligningsstystemet 2x - y = -3 x + y = 12
