Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 15401 til 15420 af 45492
-
Fortælletid og fortalt tid
ForumindlægEr der en, der kan give mig et konkret eksempel på hvad man kan skrive ved fortælletid og fortalt tid, når man skal analysere en novelle. Forstår ikke forklaringen af de 2 begreber, som de står i analysemodellen. -
Hjælp til metode, teori og empiri
Forumindlæg<p>Hej der ude på nettet.</p> <p>Jeg ved ikke om jeg spørger i det rigtige forum, men jeg har brug for hjælp til metode, teori og empiri i forbindelse med en synopsis jeg er ved at skrive til faget Kommunalt Budget (forsøger at ... -
ADHD SRP
ForumindlægHej :) Jeg er igang med min SRP om ADHD i biologi og psykologi. Jeg er kommet til analysen, hvor jeg skal analysere en dokumentar, som hedder "Far, mor og ADHD". Men er dog gået ret meget i stå, da jeg synes det er rigtig svært at inddrage relevant psykologisk teori. Jeg skal fokusere... -
6 i idræt!
ForumindlægJeg har lige fået mit allerførste 6-tal - i idræt! Og så er det bare, jeg overvejer, om jeg egentlig synes, at det er fair. Har et gennemsnit på ca. 9,5, så 6-tallet pynter ikke just. Jeg mener ikke, at man kan lære sig selv at kunne lide at spille bold og lade være med at være bange for bolde... -
Ansøgertal
ForumindlægDet lader til, at der er mange ansøgere i år. Det indikerer tallene fra SDU. Der er tale om en stigning på 39 procent i forhold til sidste år. Man kan læse lidt nærmere om tallene her: http://www.sdu.dk/Nyheder/Nyt_fra_SDU/Boom.aspx -
Hjertet
ForumindlægVenstre hjertekammer pumper blodet ud i arterier. Rækkefølgen er arterier, atrioler, kapillærer, venoler, vener I kapillærerne afgives ilten til cellerne. Vener fører afiltet blod tilbage til hjertet, selvfølgelig med hjælp fra veneklapper, da trykket i venerne er meget lavt. Kranspulsårerne si... -
Kan nogen rette min sætning?
ForumindlægKære vinter ikke tro vi har glemt dig, vi ved at sommer er forbi og snart du kommer. Vi har allesammen det sjovt med sommeren vi beder dig om at ikke være hårdt mål os om vinter. Give os lidt tid til at Nyd solen, ikke være jaloux begrund af vi har sommer. Vinter husk vi fryser næsten hele åre... -
kinetisk energi af kasse
Forumindlæg"Et system består af to kasser med hhv. inerti m = 1.78 kg og M = 2.36 kg forbundet af en fjeder og er i bevægelse med konstant hastighed og fælles kinetisk energi på T = 8.28 J Efter at denne fjeder får lov til at udvide sig står kassen med inerti M stille. Hvad er kassen med inerti m&rsqu... -
Hvorfor kan man ikke bare tilslutte et ampere meter til et kredsløb for at bestemme strømstyrken?
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke bare tilslutte et ampere meter til et kredsløb for at bestemme strømstyrken? Vi kan for at bestemme spændingsforskelle tilslutte et voltmeter til kredsløbet, men hvorfor skal et ampare meter være en del af kredsløbet før man kan måle? Tak! -
Indkomst i måned
ForumindlægVictoria er flyttet hjemmefra og har sit eget indkomst. Hendes indkomst er ca. 8800 kr. om måned efter skat og hun bruger ca. 1900 kr. af pengene på mad. Hvor mange penge om måned har Victoria til andre ting end mad. Hvad er det man skal regne ud. Er det ikke 8800kr-1900kr= 6900kr? Tak på forhånd -
Akut brug for hjælp til den her opgave
Forumindlægtil opgave c hvordan beregner jeg arealet af det? altså med hvilken formel og hvad skal jeg plusse med hinanden osv. er meget forvirret og lost./ -
Trekanter
ForumindlægHvordan laves formel på de her trekanter og udregning vh Christian. -
Hjælp til forklaring.
Forumindlæg1. Hvis man fx skal referere fra en tysk tekst hvor overskriften er skrevet med lille fx (alle zwei monate) Skal man så bare skrive lade monate være med lille m eller hvorledes? Har læst et sted på nettet at man på tysk plejer at bruge sådan nogle pile her: »alle zwei monate« 2. Hvis jeg ... -
Kan multiple regressionsanalyse laves?
ForumindlægJeg har været igang med en eksamensopgave i statistik, som skal om en lille uges tid. Den sidste opgave i projektet gik ud på selv at lave flere analyser ud fra et givent datasæt, som byggede på en spørgeskemaundersøgelse bla. om holdninger i befolkningen i forskellige lande. Jeg endte med en Chi... -
Apartheid - Engelsk og historie
ForumindlægJeg skal skrive en AT-synopsis, og emnet i år 2013 er " Kampen for det gode liv". Jeg har valgt fagene engelsk og historie, hvor jeg i engelsk skal analysere Nelson Mandelas tale "The inaguration speech" 1994, og i historie vil jeg inddrage en kilde. Jeg skal skrive min ... -
oversættelse fra dansk til engelsk
ForumindlægKære dagbogSå er det i dag jeg skal mødes med Brian Johnson. Mit hjerte hammer allerede helt vildt.Det bliver bare så spændene . jeg glæder mig til at skulle møde ham,. Se hvordan han ser ud osv. Tænk hvis det virkelig bliver os to.. det ville være underligt at kunne finde sin kærlighed igennem s... -
hjælp til en lang oversættelse
Forumindlæghejalle på studieportalen må gerne hjæpe mig nu. jeg har en rimelig lang oversættelse (fra dansk til tysk)som jeg skal fremlægge på tirsdag. der bare et lille problem for jeg tager på påskeferie i aften(torsdag) og så har jeg ikke tid til at lave det da jeg første kommer hjem mandag aften. jeg hå... -
Ap ??
ForumindlægHvis jeg skal analysere denne sætning: Men blommetræet var højt og tyndt, så jeg klatrede bare højere op. Men = konjunktion blommetræet= substantiv var= verbum højt= adjektiv el. er det et adverbium i den her sammenhæng? tyndt= adjektiv? så= konjunktion klatrede= verbum bare= ad... -
Realisme, Naturalisme og Impressionisme
ForumindlægHejsa, jeg ville spørge, om der er nogen, der kunne give mig en definition af disse tre ismer, også med hensyn til tidsperiode, og hvad jeg skal tænke på i forbindelse med analyse og fortolkning af et billede, hvis der dukker et af de tre ismer op!?! Mange tak i forvejen... -
Lære at vide kasus
ForumindlægHej alle. Jeg kan godt finde ud af kasus og det, men hvordan kan man vide det nogle gange? for jeg skal tit analysere først. Kan man ikke se det nogle gange? Har I nogle hurtige tricks el. lign:) El. er det bare noget man skal øve sig til? Louise
