Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16021 til 16040 af 19042
-
hjælp!!
ForumindlægHej med jer Kan i forstå de her ord? - sadelgjord: - sønderbrast: - Jeg sige vil: - sætte livet til: - forvunden sin harm: - i liden Kirstens arm: - forvunden sin kvide: - I binder op hjelm og røden guld og følger hr. Jon: -
chlor og hydrogenbindinger
Forumindlæghvorfor kan chlor ikke lave hydrogenbindinger`? -
er glucoses molare masse 180,156? Og hvad er forskellen på...
Forumindlæger glucoses molare masse 180,156? Og hvad er forskellen på molar masse og formel masse? Er den eneste forskel at det ene giver antal i u og den anden i gram, men derudover det samme tal? -
Differentiation produkt af to funktioner
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig i gang med den her opgave? Jeg kender reglerne for produkt af to funktioner, men det driller lidt med at finde den rigtige fremgangsmåde: -
El-teknik.
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgave 3. Billede er vedhæftet. På forhånd tak!!! -
2 ligninger med 2 ubekendte hjælp!
ForumindlægHvordan løser jeg en ligning med 2 ubenkendte er helt lost en der vil forklare det? Tak på forhånd! 2x-2y=-4 3x+5y=50 -
Elektricitet
ForumindlægHej. Jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert i opgave b). Fordi jeg tæker at antalet af elektroner kan ikke være negativ. I opgave c) er jeg i tvivl om jeg bruger den rette formel. Fordi Q-værdi i frohold til energi og varme og elektrisitet er to forskellige ting? Jeg bliver bare forvirret når ... -
Transformere - spændingsforskel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en fysik rapport om transformere. Der er bare lige det lille problem, at jeg har en udregning, jeg har glemt hvad er. Jeg har målt strømmen på en primærspole på 200 vindinger og en sekundærspole på 400 vendninger og regnet spændingsforskellen (Us/Up). Jeg er ikke... -
Drej firkant
ForumindlægJeg er i gang med en opgave hvor jeg har tegnet en firkant i et koordinatsystem. Firkanten har punkterne A(2,5), B(4,2), C(2,-1) D(0,2). Næste opgave hedder så: Afsæt punkt E(2,-2), og drej firkant ABCD 60 grader om punkt E. HVordan skal jeg gøre dette? På forhånd tak. -
Fysik-C gitterliningen
ForumindlægEr der en der kan hjælpe mig med at svare på det her spørgsmål. Jeg er helt lost.. :( " Vil et gitter med en lille afstand mellem gitterlinjerne have ordensprikkerne tættere på hinanden end et gitter med stor afstand mellem gitterlinjerne? Hvorfor (brug gitterligningen i dit argument)? &... -
ligning med brøk, med potens og med rødder
Forumindlæghej alle sammen. jeg har disse opgaver, som jeg ikke ved, hvordan jeg skal bære mig ad med at løse. hvordan løse man en ligning hvor tallet i π skal give 7, hvordan løses ligning med dobbeltbrøk, og hvordan løses ligninger, hvor x står under kvadratroden ? jeg har vedhæftet de opgaver jeg ik... -
Hvorfor er det ikke bevist?
ForumindlægHej alle i matematikforummet. Jeg forstår ikke, hvorfor der ikke er en regel for integration af en kvotient. Vil nogle i matematikforummet ikke gå i gang med at arbejde på det, da jeg mangler reglen i min formelsamling. -
HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har denne opgave som jeg sidder fast i, vil I hjælpe og vise mig hvordan man gør?????? To skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinje l. A sejler i afstanden 1100 meter fra l, mens B sejler i afstanden 900 meter fra l. Klokken 12.00 er vinklen v mellem sejlretn... -
SN2 reaktioner
ForumindlægNogle der kan hjælpe med disse? -
Overfladeareal rundt om Y-aksen integralregning
ForumindlægFindes en sådan formel? Fordi min opgave kræver det.. Men man kan selvfølgelig også ligge min opgave ned på x-aksen. -
Hvad betyder bruttoprimærproduktion & nettoprimærproduktion for et økosystem?
ForumindlægHvad betyder bruttoprimærproduktion & nettoprimærproduktion for et økosystem? Kom gerne med rettelse eller tilføjelse, er usikker på om jeg har forstået det korrekt. Dette er mit svar: Man kan anvende BPP & NPP til at finde frem til hvor meget organisk stof en planter producere, o... -
matrix vis at...
Forumindlægse vedhæftede billede, hvordan viser man det? hvad er logikken? -
best linear predictor
ForumindlægHej Nogen der kan forklare hvorfor man vil minimere E(Y-a-βX)2 -
Bevis forskrift udefra 2 punkter (Eksponentiel funktion)
ForumindlægJeg var igang med at bevise følgende formel: hvorfor er den øverste formel den samme som denne?: - det må være en regneregel jeg ikke kender til... Og i det sidste trin af beviset her: Jeg undrer mig over/ forvirret over, hvorfor vi ikke kan bruge logaritmen her? Jeg er klar over, at v... -
Besparelse i procent?
ForumindlægFire kilo bananer koster normalt 60 kroner, men er på tilbud til 51 kroner. Hvor stor er besparelsen i procent?
