Søgning på: fransk grammatik noter. Resultater: 16181 til 16200 af 22496
-
vektor - determinant
Forumindlæga= t b= -7 t2 1 Bestem tallet t, så vektor a og b er parallelle: t*1 - t2*(-7) = 0 Men hvad gør jeg så herfra? :) Jeg kan ikke få t isoleret...... Umiddelbart ville jeg sige: t = -7*t2 t/(-7) = t2 -7= t2/t t= -7 Men så passer det hele jo ikke helt sammen... -
Journal???
ForumindlægGodaften. Jeg har fået til opgave at skrive en journal men jeg aner ikke hvad en journal er og troede det var ligesom en normal rapport. Nu står jeg i situationen hvor jeg er endt med 9 sider og ikke ved hvad jeg skal cutte fra. Nogen der evt. kan se på den og sige hvad der skal væk eller evt. re... -
ligevægte.
ForumindlægHej, Jeg forstår ikke ligevægte fx når den forskydes mod højre eller venstre. Jeg håber at der er nogle herinde der vil forklare mig det fordi jeg har virkelig svært ved det og lige nu er vi kommet til syre og baser og her indgår der også ligevægte og jeg forstår det ikke. Jeg håber at der er nog... -
Principal logarithm.
ForumindlægEr det korrekt, en principal logarithm f(z) = Log(z) er defineret for z ∈ C\ {0}? Eller tager jeg fejl, at Log(z) ikke må have en værdi, når z er mindre end eller lig med nul i det komplekse rum? -
ligninger med absolutværdi
ForumindlægHej Er lidt blank med de her opgaver, nogle der kan hjælpe? -
"Det skorter ikke" definition af ordet skorte?
ForumindlægJeg sidder her med en tekst jeg skal oversætte til engelsk. Sad lidt fast da jeg mødte sætningen "Det skorter ikke på science fiction-agtige beskrivelser af konsekvenserne, hvis alt fra Albert Einstein til Britney Spears ved hjælp af kloning skulle kopieres" Har ikke rigtigt mødt ordet... -
Logaritmepapir
ForumindlægHvad er formålet med enkelt logaritmiskpapir? -
(3+8):4 i hovedet - hjælp
ForumindlægHej, jeg er stødt på en opgave som beder mig regne (3+8):4 i hovedet. Jeg er ikke god til division eller hovedregning, men vil meget gerne lære det. Jeg ville blive enormt glad, hvis nogle kunne forklare mig hvordan jeg kan regne dette ud, på en udførlig måde så jeg lærer det. Jeg har forsøgt a... -
Kroppens fysiologi og anatomi - huske alle navnene
ForumindlægHej alle.. Jeg sidder her og kigger i en fysiologi/anatomi bog og undrer mig over hvordan man i alverden kommer til at huske alle navnene på knoglerne, musklerne, arterierne og venerne.. Vil måske gerne studere sundhedsteknologi næste år hvor det kræves at jeg har sundhedsvidenskab. Er der nogen ... -
Spredning binomialfordeling
Forumindlægopgave vedhæftet - hjælp til opgave b Tænkte man kunne benytte følgende formel for spredning: kvadratrod af(n*p*(1-p)) og derefter indsætte 20 på n's plads og 1/4 på p's plads? synes bare det bliver lidt for svært at skulle udregne i hovedet, så tvivler på det er rigtigt :/ -
Rensningsanlægget
ForumindlægJeg har kaldt Rensningsanlæggets placering for = R Skæringspunketet mellem AB og åen for = S Nogle der har lidt hjælp at give med denne? -
Mundtlig matematik - terminsprøve 8. klasse
ForumindlægHej! Vi får først udlevereret opgaverne inde til selve terminsprøven. Jeg har øvet mig lidt på nogle øveopgaver, men ville høre, om der er nogen, der har nogle gode råd? På forhånd tak. -
Geometri 1
ForumindlægNogen der kan hjælpe med d'eren og e'eren? Jeg håber der er nogen der kan hjælpe -
Hjælp til sandsynlighed
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan opgaven løses -
Vil det betale sig at gennemgå alt inden 2.g?
ForumindlægHej SP! Nu når jeg skal i 2.g så tænker jeg lidt på om hvor smart det vil være at udnytte den sidste del af ferien for at gennemgå alt undervisning jeg har haft, for at have 110% styr på alt og kunne begreber osv. udenad. Men hvor meget vil man reelt kunne bruge, når nu undervisningen udvikler si... -
Induktionsbevis - Hvor starter jeg?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har denne opgave, som jeg syntes er en anelse tricky. Den kræver, at man har godt styr på induksbeviser. Håber der er en/eller flere der kan hjælpe med at løse opgaven. Hilsen Jens -
Parameterfremstilling i Geogebra 3D.
ForumindlægHej venner, sidder lige med en opgave her og vil gerne plotte den i geogebra. Er det muligt at indtaste en parameterfremstilling eller bliver jeg nødt til at lave den om til normalform? Endvidere har jeg denne parameterfremstilling jeg gerne vil indtaste i geogebra. Vedhæftet som billede. -
Iliaden
ForumindlægHvad er Iliadens Hexameter rytme?og hvordan skal man samligne det med hexameter rytmen? -
Ellære
ForumindlægFyrer lige et par spørgsmål af :) Hvad forstår man ved karakteristikken for en komponent? Hvordan ser karakteristikken ud for en glødepære? – For en diode? - Jeg tænker at karakteristikken for en glødepære må være at dens resistans ikke er ens, men ændrer sig med temperaturen, men bliver ... -
Spørgsmål til bevis om kvotientkriterie
Forumindlæghej jeg har vedhæftet en et bevis, hvor jeg er i tvivlerne om stederne, der er markeret med en sort firkant er det muligt, der er en der kan uddybde samt forklare, hvorfor "det er sandt" Takker
