Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 16241 til 16260 af 17507
-
isobar proces
ForumindlægHej vil høre om der lige er nogen der vil hjælpe med denne opgave. Jeg har gjort et forsøg men har meget svært ved fysik. opgaven lyder: En prøve indeholder 1 mol (idealgasligningen) og C(V,m) er 3/2 R og P1 = 1 atm. T1 = 300 K som varmes op til 400 K ved konstant volumen, så står der bestem ... -
Er disse 5 sætninger oversat korrekt?
ForumindlægHejsa! Vi arbejder en del med datid lige pt. og lektien til i morgen er bl.a. at oversætte 5 sætninger til spansk. Her er mit forsøg, kom endelig med konstruktiv kritik! 1. Jeg købte bogen i går og læste den på fire timer. 2. Da I var børn spillede I altid kort. 3. De tog en flaske frem og tilbø... -
Dansk-Tysk
ForumindlægHer er en lille dansk-tysk oversættelse, som jeg har forsøgt at gøre så fejlfri som muligt. Jeg ville alligevel blive meget glad, hvis der var nogen, der gad at se det igennem, da jeg nogle steder har oversat "direkte", fordi jeg ikke rigtig havde nogen bud på hvordan det ellers skulle ... -
Hjælp til et par sætninger
ForumindlægHej. Jeg sidder og grubler over to sætninger som jeg ikke helt kan oversætte til korrekt tysk. Håber derimod I kan hjælpe.. sætning 1 lyder: 1: Marie fastholder at det er dumt, men at det ligger i hendes natur, at hun laver den slags sjov. Har forsøgt selv her: Marie besteht, dass es dum ist, ab... -
ER DER NOGEN DER KAN TJEKKE OM JEG HAR LAVET OVERSÆTTELSEN RIGTIGT??? (TAK PÅ FORHÅND)
Forumindlæg1. Det jeg bedst kan lide, er at jogge 2. Jeg forsøger at jogge tre dage om ugen. 3. Nogle gange løber jeg 10000 meter 4. Jeg kan lide at jogge, det er min favoritsport. 5. Og jeg spiller basketball i anden devision. 6. Om vinteren står jeg på ski i det nordlige Spanien. 7. Om sommeren kan jeg li... -
Fordøjelse af nogle kulhydrater
ForumindlægHey Studieportalen, håber I kan hjælpe mig med at komme lidt videre! ;) Er i gang med at skrive rapport om hvorledes stivelse kan nedbrydes og dermed fordøjes. Til forsøget er der anvendt 200ml bægerglas, kartoffelmel, stativ med 3 reagensglas, tre glasspatler, jodkalium med pipette, objektglas,... -
kronik i dansk
ForumindlægJeg er ved at skrive en kronik af Peter Bichsels "Et bord er et bord". I teksten står der: "Engang var han bestemt et barn, men det var på en tid, da børn var klædt ligesom voksne. Sådan kan man se dem i bedstemors fotoalbum." Er lidt i tvivl om, hvornår denne tid er. For umid... -
Oversættelse. HASTER
ForumindlægHer er en oversættelse. jeg har lavet lidt. Jeg skal vist bruge et eller andet med passiv i sætningerne. Vores venner, Brenda og Brian, er lige taget på ferie; de er kørt ud til deres sommerhus, som de har haft i nogle år. Huset blev bygget for 14 år siden, og da det var blevet færdiggjort, solg... -
mat :s.
ForumindlægForestil dig, at du holder en gas indespærret i en lukket beholder. Hvis du varmer gassen op, vil trykket af gassen stige. Dette er f.eks. et problem, hvis man ikke får fjernet trykflasker under brande. En flok elever fra en 1.g klasse har undersøgt dette fænomen ved at lave et forsøg. De har ind... -
korrekte form af to be og forklaring af grammatik
Forumindlæghar jeg indsat den rigtige form af to be?: 1. Further information _is_________ expected any day. 2. His good advice __is_______ not always followed. 3. Money ___is______ not everything. i de næste sætninger har jeg oversat fra dansk til engelsk og forsøgt at forklare grammatikken. er det rigti... -
Brændelsanalyse - beregn teoretisk luft
ForumindlægHej, Nu ved jeg ikke om det er det rette sted at henvende sig til angående en opgave som dette men jeg gør et forsøg: Opgavebeskrivelsen lyder i: Et fuldstændigt tørt, fast brændsel analyseres i et laboratorium. Det viser sig at bestå af brændbare bestanddele, der indeholder grundstoffern... -
Formel og værdi? Haster
ForumindlægNår jeg nu har disse spørgsmål og udregninger (står nedenunder men også i vedlagt dokument) : 1). Beregn stofmængderne af H2O og BaCl2. 2). Reaktionsskemaet er anført i øvelsens indledning. Anvend stofmængderne af H2O og BaC12 til at beregne x. x afrundes til nærmeste hele tal. 3). Der er natu... -
fysik prøve!
Forumindlæghej allesammen.. på onsdag skal jeg enten op i fysik, biologi, kemi eller geografi prøve.. jeg har lavet en tale til fysik (densitet af vand, sand og sten)jeg kan ikke komme videre.. håber i vil tilføje noget, rette eller give ide'er til min tekst.. Densitet af vand, sand, og sten: Jeg vi... -
5 sætninger om et maleri
ForumindlægHejsa allesammen og tak for jeres interesse i mit indlæg (: Jeg fik til opgave at finde et maleri og beskrive det med 5 sætninger. Det var en lidt abstrakt opgave synes jeg, men jeg har her forsøgt mig. Jeg tror ikke, mine verber er bøjet korrekt, men jeg ved heller ikke, hvordan jeg skal gøre d... -
Hormonforstyrrende stoffer
ForumindlægHej Alle! Jeg har svært ved at løse min rapport, da jeg har været meget syg det sidste stykke tid og fraværrende fra skole. Derfor kan jeg ikke sætte mig ind i disse opgaver og vil gerne have jeres hjælp. Det er en rapport med 5 spørgsmål: 1. Forklar, hvilke egenskaber stoffer som ftalater og p... -
Dansk - Tysk oversætning *
ForumindlægHej! Jeg håber nogle vil hjælpe mig her med denne oversætning? Jeg har selvfølgelig selv forsøgt, men jeg kan simpelthen intet grammatik. "Vi drikker 500 ml. mælk med 50 gram protein pulver hver dag.Protein pulver skal give vores præstation et bedre resultat. Sommetider drikker vi også kre... -
Ungdomsoprøret i 1960'ernes USA
ForumindlægJeg er igang med min SRP og jeg skriver om ungdomsoprøret i 1960'ernes USA i Musik(A) og Historie(A). Jeg har nogle problemer med et af spørgsmålene i min problemformulering. Spørgsmålet lyder: Vurdér hvilke politiske/kulturelle og økonomiske faktorer, du mener, danner baggrunden for ungdomso... -
Forholdsord - kort oversættelse
ForumindlægHej .. Er der nogen der gider at se om jeg har brugt de rigtige forholdsord (an-bei-durch) :) Blafferne ved landevejen var sikkert skuffede, da vi kørte videre uden at standse. Travemünde ligger ved Lübeck. I dag har Angelika siddet ved skrivebordet i timevis. Ulrich arbejder ved postvæsenet. For... -
Differentialligninger
ForumindlægHej alle Jeg har lidt problemer med en matematik opgave, jeg håber, at I vil hjælpe mig med at løse. Opgaven lyder således I en model betegner V vægten af en gris til tidspunktet t. I modellen antages det, at V er løsningen til differentialligningen dV/dt = 0,000193·V·... -
verbebøjninger ): !
ForumindlægLektie til torsdag 1) Forstår ikke helt nutidsbøjningen af ’deber’, er det: Deber, debo, debes, debe, debemos, debéis, deben? Verbet er nemlig ikke uregelmæssigt, men alligevel er dette ikke korrekt? Den skal nemlig ifølge min opgave være forskellig fra verbet ’comer’s nutidsbøjning i 1. og 2. ...
