Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 16301 til 16320 af 70316
-
Fra statskundskab til odontologi?
ForumindlægHej, jeg har på nuværende tidspunkt afsluttet en gymnasial uddannelse fra en samfundsfaglig linje og studerer p.t statskundskab på Aarhus uni. Dog er jeg blevet i tvivl hvorvidt jeg vil studere noget på uni i den retning, da jeg slet ikke interesserer mig for det.. Jeg overvejer at læse naturvide... -
Studie i england
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http:/... -
Ligningssytem går ikke op!?
ForumindlægOpgave 1. a) Bestem løsningen til ligningssystemet 6x + 8y = 20 8x – 6y = 10 6x + 8y = 20 6x+8y-8y=20-8y 6x/6=(20-8y)/6 x= 3,333 – 1,33y 8(3,333-1,33y)– 6y = 10 26,664-10,64y-6y = 10 26,664-4,64y-26,664= 10-26,664 (-4,64y)/(-4,64)= (-16,664)/(-4,64) y=3,59 8x – 6... -
naturvidenskab og ??
ForumindlægHej jeg skal som så mange andre snart vælge AT-fagkombination Jeg vil meget gerne have enten matematik(A) eller fysik(A)og vil meget gerne undgå historie og samfundsfag(C) jeg har ver vejet noget med navigation, stjerner osv. men ved ikke lige hvad jeg skal kombinere med? ellers har jeg fået fore... -
Erfaring med AT-eksamen? Den bedste forberedelse?
ForumindlægHej, Jeg er meget forvirret mht. AT-eksamen i forhold til hvad der lægges vægt på osv., når jeg hører fra kammerater, der har været oppe, og det gør mig videre forvirret, når jeg skal til at læse op. Nogle siger, at det er 50/50 med det faglige og metoder, andre siger, at det er metoderne, der læ... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Jeg har et spørgsmål ang. eksamen
ForumindlægJeg går i 2.G, og jeg har været oppe i fuld pensum sidste år(i både biologi og kemi) de andre slap, og fik de to fag overført.Spørgsmålet er så :Skal de så ikke op i flere eksamner end mig i år ?(jeg har været oppe i 2, de har været oppe i nul)Håber jeg får et svar! -
er bortvisningen okay...???
ForumindlægHejsa.Er i dag blevet bortvist fra mit gymnaium, da min tysk lærer fandt ud af, at jeg havde fået en her inde til at rette min opgave.Synes ikke selv, at det er helt fair, da jeg selv har lavet opgaven, men bare fået en til at se den igennem. Det samme kan ens forældre jo gøre, og det betragtes i... -
Bedre Folkeskole
ForumindlægHej alle, Jeg har prøvet på at lave en oversigt for hvordan folkeskolens timer bedre kunne blive brugt. Jeg har vedhæftet den som Word fil. Hvad syntes I om den? Kunne den også forbedres? -
(x^2+xy+y^2)/x. Hvordan kan det være at der skal bruges homogen ikke linære diffirentialigning
Forumindlæg(x^2+xy+y^2)/x. Hvordan kan det være at der skal bruges homogen ikke linære diffirentialigning her, når kriterien er at man skal have formen y´= f(x,y)/g(x,y), men her har vi kun x i nævneren og ingen y? -
Titans radius og atmosfære densitet.
ForumindlægVi får nogle data om Titan : m = 1.34 *10^28 kg , g = 1.35 m/s^2 , T (omsolen) = 15.95 dage (1378080 sek) , middelafstand til solen : 1.221*10^9m , overfladetemp 93.7 K, Atmosfæretryk ved overfladen. a) Beregn Titans Raduis vha oplysninger : Dette kan gøre ud fra tyngdekraften og grav... -
Kort engelsk-oversættelse
ForumindlægHej :) Er der en meget venlig sjæl der gider kigge min engelsk- a aflevering igennem, og eventuel rette/påpege de fejl der måtte være? På forhånd mange tusind tak ;) Først på dansk: De kommer 10 minutter efter, at timen er begyndt. De har ikke lavet lektier, har glemt bøgerne der hjemme, forstyrr... -
Spansk oversættelse hjælp
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med at rette mit spansk korrekt? Er 100 % på at jeg har nogle enkelte fejl. Ana er 10 år, og går i 4 klasse. Hun vor i en lille by i syd spanien. Ana bor sammen med sin mormor og morfar. Familien deler et lille hus med køkken og bad inde i byen. De bor godt,... -
linjestykke
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder her og er i vanskeligheder! For en uges tid siden fik jeg 9. klasses afgangsprøve fra 1994 et af stykker har fået mig i vanskeligheder og det værreste er at det skal afleveres imorgen, så ville lige hør om der ikker var nogle der kunne hjælpe???på forhånd tak :) -
karakterne
ForumindlægHej alle! jeg går i 1g og faktisk jeg vil gerne høre om, får man en dårlige karakter hvis man er ikke social eller det har ikke noget at gøre med karakterne hvis man er en dygtig elev og siger altid noget i klassen ? på forhånd tak! -
Matematrix 7 s. 126
ForumindlægHej venner Er der nogen som har en Matematrix, 7. klasse, som vil kopiere [edit:](eller billede med webcam/mobil/hvilket som helst læseligt) s. 126 med opgaverne 31, 33 og 34? Det haster! Det vil være en rigtig stor hjælp! Rigtig mange tak på forhånd!! :) -
Logaritmer
ForumindlægHej Alle Skal til mundtlig matB eksamen snart og har fået et spørgsmål der lyder: Logariter og eksponentialfunktioner Der ønskes en gennemgang af logaritmer og logaritme funktionens graf. Udled de tre regneregler for logaritmer 1 log(a*b) = log(a)+log(b) 2 log(a/b)= log(a)-log(b) 3 log(a^x) = x*l... -
Bytes
Forumindlæg10^9 Gigabyte 10^6 megabyte Er det rigtigt at 7gigabyte er lig med 7000 megabyte? Tak på forhånd. -
Primtal
ForumindlægHvor mange primtal er der i mænden af de naturlige tal snittet med [0;10 000] . Hvor mange er primtal af de første 10 000 første naturlige tal. -
Hjælp med opg.
Forumindlæg"Om tre variable x, y og z oplyses: z er ligeledes proportional med y med proportionalitetsfaktoren 3, x og y er omvendt porportionale, og y er 10, når x er 0,5. Udryk z ved x. er det så noget med z = x • k eller hvordan? er ikke sikker på jeg forstår det :]
