Søgning på: Bestem f'(x). Resultater: 16381 til 16400 af 76732
  • funktionsundersøgelse - mangler lidt hjælp!

    Forumindlæg
    an godt nogle af svarene, men det ville være rart hvis nogen gad at gennemgå opgaverne, så jeg både kunne få rettet dem jeg kan finde ud af og få hjælp til dem jeg har problemer med!En funktion f er bestemt vedf(x) = (3x^2-1)/(x^3)A) bestem dm(f), nulpunkter og fortegn for f.B) bestem monotonifor...
  • Eksamens spørgsmål ( Infinitesimalregning)

    Forumindlæg
    Hvordan gør jeg rede for hvordan man bestemmer arealet under en kurve? Har virkelig brug for hjælp her. Har søgt i mine matematik bøger, samt mine notater. Tak!
  • Hældningskoefficient

    Forumindlæg
    En lineær funktion f har hældningskoefficienten 3. Grafen for f går igennem punktet ( 1,10) Her skal jeg bestemme en forskrift for f
  • Eksponentielle funktioner

    Forumindlæg
    Om en eksponentielt voksende funktion f gælder, at f(3) = 200 og f(5) = 800. Bestem en forskrift for f.
  • stamfunktioner

    Forumindlæg
    Har lille brug for hjælp, en funktion f er givet . Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går igennem punketet P(2,18).
  • Eksponentielt aftagende funktion?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har en funktion som er givet ved: f(x) = 103.91e-0.0516x Hvad er tidskonstanten i denne funktion og hvordan finder jeg halveringskonstanten? Jeg ved at T½=log(½)/log(a) Men hvad er log til a her? På forhånd tak.
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Jeg skal differentiere forskriften: f(x) = 1.23* x0.65 derfor skal jeg bruge formlen (k*f(x)') = k* f(x)' vil det så se sådan ud: f '(x) = 0* 0,65x-0,35 ??
  • Differentiér

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan finde ud af at differentier? jeg skal differentier nedenstående opgaver: f(x)=3√x(2x2+3x+11) f(x)=(5x2-2x2)/(x2-2) f(x)=(x4-x2-8)/√x tak.
  • HJÆLP: Differentialregning, produkt regel

    Forumindlæg
    Hej Nogen, der kan hjælpe med at differentiér disse 3 funktioner: f(x) = x3 · ex f(x) = 2x · In x f(x) = x2 · e-x
  • Funktioner og geometri- En katapult er et middelaldervåben der kan slynge store sten afsted over store afstande. Når stenen er i luften, følger den med god t...

    Forumindlæg
    Jeg ønsker mig nogen/nogle kan hjælpe mig med at løse denne opgaven. En given katapult slynger en sten afsted. Stenen følger med god tilnærmelse en bane beskrevet ved parablen givet ved forskriften f (x)=-0.005*x^(2)+1.2x+5 ,hvor x er den vandrette afstand fra katapulten og f (x) er stenens højd...
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Differentier en eller flere af funktionerne f(x) = ax + b f(x) = x2 f(x) = 1/x Hvad skal jeg laver? Er det nogle regler man skal bruge?
  • Differeetier kv. rod x

    Forumindlæg
    Hej.. Er det ikke rigtigt nok at hvis jeg skal differentiere funktionen: f(x) = √x = x0.5 f´(x) = 0.5x-1.5 Min regneprogram siger bare: f´(x) = 0,5/x0.5
  • HJÆLP - tre opgaver

    Forumindlæg
    Jeg er helt lost her. det er de eneste tre opgaver i en hel matematik aflevering som jeg bare ikke fatter en skid af, og har rent ud sagt brug for at nogen laver dem "for mig" så jeg ligesom kan se hvad jeg skal og måske endda fatte pointen 1) En funktion f er bestemt ved f(x)=7lnx-...
  • F mærke:

    Forumindlæg
    Jeg har en funktion "F(x)..blabla.."Jeg har 2 ligninger som jeg skal løse:1:"F(x)=..."2:"F'(x)=..."Kan jeg bare sætte min funktion ind i både opgave 1 og 2??.. SELVOM der står "F mærke" ved opg. 2?
  • Hvordan skal jeg gribe det an?

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har fået en opgave som lyder sådan:Tegn en graf for en funktion f, der har følgende egenskaber:Dm = ]-4;3] max f(x) = 4Vm = [-2;4] min f(x) = -3Der kan tegnes mange grafer, der opfylder betingelserne. For at besvare opgaven er det nok at tegne en af dem.Nogle der har en ide til hvor...
  • mat b hjælp.

    Forumindlæg
    jeg skal snart til eksamen i matematik b skriftlig og jeg frygter der kommer noget hvor man skal finde f'(x) ud fra en given funktion f(x). mit spørgsmål er hvordan jeg differentiere f(x) for at finde f'(x). håber i frstår spørgsmpålet samt kan give mig lidt hjælp. på forhånd tak.
  • integrerer og stamfunktioner

    Forumindlæg
    Jeg fik at vide - for ikke så længe siden - at når man skal integrerer en funktion sætter man efterfølgende +k på. Men når man skal finde stamfunktionen, gør man det jo ikke? Fx har jeg funktionen f(x)=6x^2 og her er stamfunktionen F(x)=6*(1/3)x^3 = 2x^3
  • Areal og bestemt Integral

    Forumindlæg
    Hej! Nu jeg gennemgået denne bevis en del gange... Forstår det nogenlunde men forstår ikke hvad man kan "konkludere" udfra dette bevis. Ja de er ens, men hvad siger det helt konkret? ∫ab(f(x)+g(x))dx=∫abf(x)dx+∫abg(x)dx Bevis: udregn højre- og venstresiden hver for sig ved h...
  • tvivl p[ en opgave

    Forumindlæg
    hejsa jeg får at vide at der en funktion som er f(x)=-0,5x+5/2 og så siges der at stamfunktionen for f har en tangent med linjen m som er y=2x+1 jeg finder stamfunktionen til at være F(x)=-0,25x^2+5/2x men den er ikke tangent med linjen m.... Hvad gør jeg så??
  • Mat opg. om funktion

    Forumindlæg
    En funktion f er bestemt ved: f(x)=e^x/1+e^x, x E R Gør rede for at f er voksende. Beregn den eksakte værdi af: Integraltegn ln3(oppe) og 0(nede) f(x)dx Nogen der kan hjælpe, kan ikke finde ud af opgaven? evt. hint