Søgning på: erhvervsøkonomi case 2. Resultater: 16541 til 16560 af 179441
-
HJÆLP! til oversættelses program (Offline mode)
ForumindlægHeeej alle her på studieportalen. Er der nogle der kender et program man kan bruge i offline mode (altså uden net forbindelse?) da jeg står og skal ti termins prøve i engelsk. så hvis der nogle kender et program der kan det. så vær venlig at skrive hvad programmet hedder eller link det her ind, H... -
Kinematik
ForumindlægHjælp har problemer med hvordan jeg skal regne opgave 3 -
Rettelser? Please .. Hjælp
ForumindlægHej, jeg vil bare lige være sikker på, om jeg har oversat de her sætninger korrekte : I min sommerferie så jeg tv = Pendant mes grandes vancanes je regardé la téle I min sommerferie var jeg på Bakken, det var sjovt = Pendant mes grandes vancanes j'ai été á le Bakken, c'etait drole,... -
Opstil/anvend model
ForumindlægHej igen. Sidder stadig med samme opgave, og funderer nu over sidste spørgsmål. Det lyder således: Opstil en model for mediernes betydning i det politiske system i Danmark. Jeg har ikke rigtig nogen ide om hvordan man opsætter en sådan model, eller bare modeller generelt, så håber virkelig på hjæ... -
hjælp til to opgaver med newton og potensfunktion
ForumindlægHer er opgaverne. Jeg kan ikke forstå opgave 2.2 Opgave 5.1 og 5.2 kan jeg ikke helt forstå. -
Matematik aflevering
ForumindlægHej .. er der nogen der kan hjælpe mig med den her opgave? Det er rigtig lang tid siden, at jeg har haft om eksponentiel funktioner, så det ville være rigtig dejligt, hvis der var en der kunne forklare mig det... på forhånd tak (: Opgave 1 Tabellen angiver sammenhørende værdier af iltmængden i va... -
Funktionen f er bestem ved
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der vil hjælpe mig. Funktionen f er bestem ved f(x) = √2x - 1 , x≥0,5 a) Bestem f´(x). Skal jeg da bare differentiate? Grafen for f har en tangent med hældningskoefficient 0,333333 b) Bestem koordinatsættet til denne tangents røringspunkt med grafen ... -
Hvad er fordelingsfunktion og frekvensfunktion?
ForumindlægJf. overskriften -
Bestem ligning for tangenten til funktionens graf
ForumindlægHej derude, er der en som kan hjælpe mig med differentialregning og tangentens ligning ud fra dette spørgsmål? Tak! Lad funktionen f være bestemt ved a) Bestem ligningen for tangenten til funktionens grad i i punktet (1,f(1)) -
Bestem længde og forskrift.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har problemer med hvordan jeg skal løse denne opgave. I en model for vægten af aborrer i Gurre Sø antages der, at vægten W (målt i gram) af aborrer som funktion af længden L (målt i cm) er af typen W(L)=b*L^a a) bestem en forskrift for W, når det oplyses, at W (7,1) =5,... -
Differentialligning hjælp en eller anden!
ForumindlægEn som muligvis kan forklare mig hvordan jeg løser vedhæftet opgave - så vil jeg prøve! Tusind tak. En eller anden! -
Matematik (tekstopgave)
ForumindlægHej. Mit svage punkt i matematik er tekst opgaver. Og nu har jeg fået et opgavesæt kun med tekstopgaver. Jeg har løst alle undtagen én, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Efter flere timer med hovedet i min matematikbog, så håbede jeg, der var nogle genier herinde, der kunne hjælpe :) Op... -
sandsynlighed
Forumindlægjeg jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal lave her i opgaven 3 og 4. kan i hjælpe. mvh -
Hjælp med produkt til projektopgave!
ForumindlægHej, vi er to piger der skal lave projektopgave i uge 9 og vi er godt igang med at forberede os til det, overemnet er forandring og vi har valgt delemnet skilsmisse. Har i nogle ideer til hvad vi kan lave som produkt?? Vi er nemlig helt lost! -
AT 2011 - narcissisme
ForumindlægJeg har valgt fagene samfundsfag og psykologi, Mit emne er narcissisme og jeg skal bruge teoretikeren Goffman. Jeg er ikke den bedste til at finde på problemformuleringer, så hvis der var nogle der kunne komme med forslag ville jegvære glad :) Jeg skal indblande socialpsykologi, sociologi i s... -
Den software vi bruger i gymnasiet
ForumindlægSom mange af jer sikkert ved, kan man få brug for meget ny software i gymnasiet. Jeg har et stykke tid undret mig over hvorfor der ikke findes en liste over størstedelen af de programmer - så vi har en chance for at lære dem alle at kende, og ikke må nøjes med den halvdel vi har hørt om rundt omk... -
Komma OG udråbs-/spørgsmålstegn ved direkte tale?
ForumindlægI dag fik jeg en engelsk stil tilbage med rettelser og karakter. Jeg studsede lidt over en rettelse, min engelsklærer lavede, som gik ud på, at man skal sætte komma efter direkte tale, hvis det der siges efterfølges af et udråbs- eller spørgsmålstegn, og igen efterfølges af fx "he said"... -
Selviscenesættelse - AT
ForumindlægHej, (Dette blev en lang besked, jeg håber nogen vil læse den, for jeg har desperat brug for hjælp :)) Jeg har valgt at fokusere på selviscenesættelse i min AT opgave med fagene psykologi (C) og samfundsfag (A), og jeg håber på at kunne hente noget hjælp her på studieportalen fra nogen som har ... -
Stokastisk variabel
ForumindlægHey derude Kan ikke finde ud af denne opgave i stokastisk variabel og håber i kan hjælpe... -
differentialligning bestem forskrift
ForumindlægI en model for sammenhængen mellem længde og alder for atlantiske havkatte antages, at en havkats længde L (målt i cm) som funktion af dens alder t (målt i år) er en løsning til differentialligningen (dL/dt) =0,619*e^(-0,22t)*L Denne gang er jeg helt blank og kan ikke bare nøjes med et hint. ...
