Resultater: 16561 til 16580 af 436512
-
Indskudregelen (integralregning) Opgave
ForumindlægEr der en der vil hjælpe mig med denne opgave: Jeg har vedhæftet den, inklusiv det jeg har lavet. Jeg er næsten 100% sikker på det jeg har lavet er forkert så hvis der er en der vil forklare det med detaljer. ??? -
Kvaternion spørgsmål
Forumindlæg1. Opskriv kvaternionen p som svarer til rotation om aksen (2, 2, 1) med vinklen 90o 2. Opskriv kvaternionen q som svarer til rotation om aksen (1, 0, 0) med vinklen 90o 1. og 2. er lavet, så kommer det tricky spørgsmål, Vi forestiller os nu, at vi først roterer omkring aksen (2, 2, 1) med ... -
logaritmer
Forumindlæg(log416)(log42) facit siger, at det skal give 1 -
Please hjælp-tysk afl!
ForumindlægDiesem Text spielt am Ende Januar und handelt von ein Dicke Kind, die etwa zwölf Jahre alt ist. Die Erzählerin arbeitet mit an die Kinder aus der Nachbarschaft Bücher auszuleihen. Die Kinder sollen an einem bestimmten Wochentag die Bücher holen und zürückbringen. Es ist eine kaltes Wintertag als ... -
Hjælp til maleri!
ForumindlægHej! jeg har fået til opgave at male et billede.... billedet må være alt mellem himmel og jord! Nogen der har nogle idéer evt. ?:) det vil jeg sætte pris på, da jeg er lidt blank;) KH... Amalie (med de mange idéer) -
irriterende ligninger.
Forumindlæghej (:. jeg er en folkeskoleelev i 7. klasse. jeg er rigtig dårlig til alt det med ligninger, så ville høre om der var nogle der kunne hjæplpe mig? -men samtidig forklare det, så jeg kan forstå det og ikke glemmer det? har prøvet at spørge min lærer, men han forklare det alt for kompliceret og je... -
HJælp Plzzz, Skal løse denne ligning
Forumindlægx^2 - x - 1 = 0 Forklar venligst skridt for skridt hvordan i har løst! Tak :D -
oversættelse af en enkelt eng. sætning..
ForumindlægHvordan ville I oversætte: "At det står så dårligt til skyldes sikkert, at mange stadig har den opfattelse, at de skal lide for skønheden"Jeg er mest i tvil om det første: "At det står så dårligt til skyldes sikkert"Mit eget forslag er dårligt og jeg ved godt selv at det ikke ... -
symbolik (ikke symbolisme)
ForumindlægJeg sidder med en lille lektie til i morgen i dansk, hvor jeg skal kort karakterisere hvad symbolik er for noget. Det er altså ikke symbolisme jeg skal sige noget om, men symbolisme er jo det som står mest beskrevet i bøger og sådan.Så min korte spørgsmål er: Hvad er forskellen på symbolisme og s... -
Sætnings kludder.....
ForumindlægHej, jeg vil være meget taknemmelig hvis en eller flere vil se på følgende sætninger, da jeg synes de lyder lidt mærkelige, på forhånd tak.lykkedes det ikke at finde gerningsmanden -it did not succeed in finding the perpetrator?????hvorfra politiet blev tilkaldt - from where the police were send ... -
Sandsynlighed ti-83
ForumindlægGodaften..Tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med et spørgsmål til følgende opgave..Et bryggeri har en maskine der fylder læskedrik på flasker. Maskinen er indstiller, så den mængde læskedrik, der fyles i en flaske, er normalfordelt med en middelværdi 505 mL og spredning 3 mLBestem sa... -
Differentialregning
ForumindlægOpgaven lyder) Differentiér f(x) = (2ex-5ln(x))/(√(x)). Find ekstremaer. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal differentiere denne. Det ville være rart med nogle udregninger til denne. Jeg er helt på bar bund. På forhånd tak! -
Monsunregn
ForumindlægNogen, der ved hvad, der kan forsinke monsunregnen? -
International handel / protektionisme
ForumindlægHey friends!!Jeg var syg i 2 uger da vi gennemgik denne del af pensum, så jeg håber I kan hjælpe mig med denne opgave! Det er en slags prøveeksamen, så det er rimeligt vigtigt!!Det drejer sig om International handel og protektionisme. Hvilke handelshindringer kan det enkelte land tage i anvendels... -
Vindhastighed
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål ,hvor god sammenhængen mellem kraften FL (luftmodstanden) og vindhastigheden v kan beskrives ved formlen FL = ½cw⋅ρ⋅A⋅v2? Tak på forhånd. -
Påvisning af aldehyd med Fehlings
ForumindlægHej I forbindelse med et eksperiment skal jeg afgøre om en alkohol er primær eller sekundær vha. Fehlings reagens. Indtil i dag troede jeg, at Fehlings KUN kunne påvise om en alkohol var primær ved oxidation til et aldehyd, men jeg har lige læst mig frem til, at Fehlings også kan reagere med ... -
Kortfilmen ''Cherries'' analyse/budskab
ForumindlægHej alle!! jeg sidder og mangler noget budskab og analyse på en kortfilm ved navn ''cherries'' link: http://www.icuonlineweb.tv/short-film/cherries-video_892ac72b6.html. jeg spørger mest af alt fordi mine computer højtalere ikk virker så får ikk det hele med, og må se det uden l... -
endnu en logaritme
Forumindlæglog1575 + log153 log15(75*3) log15(225) log15() kan ikke komme videre -
Hjælp!!
ForumindlægJeg skal skrive fem fejlsætninger, hvor der er en fejl, i hver sætning, der har noget med ing-formen + verber udtryk, der tager ing-form infinitiv. Grass is greener where it is raining a lot. - vil mene, at denne sætning er forkert. dvs, at den rigtige sætning skal være: Grass is greener... -
Bestem a og b, potensfunktion
ForumindlægHer er opgaven, jeg har brug for hjælp til (det er spg. b jeg ikke kan svare på): Nogle floder forgrener sig over områder med flere flodløb. Derved dannes et flodbassin. Der gælder med god tilnærmelse en sammenhæng af formen (Hack's lov). log(y)=0,59·log(x)+0,18 hvor x er arealet i k...
