Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 16581 til 16600 af 149177
-
plzzzzzzzzzz hjælp!!!!!!!
Forumindlæger der nogen der kan hjælp mig med matematik opgaven. plzz kom med nogle mellemregninger :( 1. en cikel har ligning X^2+8x+Y^2-9=0 vis at cirklen går gennem P(-1,-2), og angiv en ligning for cirkeltangenten i P. 2. bestem koordinaterne til eventuelle skæringspunkter mellem cirklen C og linje... -
Division af kommatal (Hjælp, tak)
ForumindlægHej, jeg har regnet disse divisioner ud på papir. Er det her rigtig regnede ud? Hvis metoden er forkert, kan du fortælle mig hvordan man gør, tak. Opg. 1] 5,3 : 1/10 Opg. 2] 3,45 : 100 Opg. 1) Min resultat: 10 · 5,3 = 53,0 _ 10 · 1/10 ≈ 0,1 = 1 Dividerer 53,0/1 = 53,0 -... -
Differentier f(x)=x*ln(x)
ForumindlægHej. Det kan godt være, at det er lidt et dumt spørgsmål, men hvad bliver f(x)=x*ln(x) når man differentierer det? Umiddelbart ville jeg sige: f'(x)= 1 * 1/x , men når man regner den på TI giver det: f'(x)= ln(x) + 1 Hvad gør jeg forkert? Håber meget at der er en der kan hjæl... -
Ligning
ForumindlægEn samling drenge anbringes i geledder på en sådan måde, at antallet af drenge i hvert geled er 4 gange antallet af geledder. Anbringes drengene således, at der bliver eet geled mere end før, bliver antallet af drenge i hvert geled 5 større en det nye antal geledder. Hvor stort var antallet af ge... -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej! Jeg sidder lidt fast i denne opgave: f(x)=x^2+3x-4 Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i røringspunktet P(-1,-6) Først og fremmest finder jeg f'(x) som er følgende: f'(x)=2x+3 Dernæst er jeg lidt i tvivl om jeg så skal sætte -6 ind på x'ets plads, eller ... -
Sandsynlighed ti-83
ForumindlægGodaften..Tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med et spørgsmål til følgende opgave..Et bryggeri har en maskine der fylder læskedrik på flasker. Maskinen er indstiller, så den mængde læskedrik, der fyles i en flaske, er normalfordelt med en middelværdi 505 mL og spredning 3 mLBestem sa... -
Hjælp! Det haster! Fysik!
ForumindlægOpg 1 Nogle bestemte vandbølger har en frekvens på 20 Hz og en bølgelængde på 4,0 cm. Beregn bølgernes periode og fart. Opg 2 Bølgelængderne for violet lys ligger mellem ca. 380 nm og 470 nm. Lys bevæger sig med farten 3,00*10^8 m/s. Beregn de tilhørende frekvenser. Opg 3 Beregn bølgelængden for ... -
Hastighedsudtrykket for nedbrydningsprocessen
ForumindlægOpgave 6)Den naturlige nedbrydning af ozon er en 2. ordens reaktion med hastighedskonstanten:k = 5 * 10^-3 L*(mol*s)^-1:2O3(g) <-> 3O2(g)a) Opskriv hastighedsudtrykket for nedbrydningsprocessen??Er det ikke noget med V = v[A] / T??b) Beregn den tid, det vil tage for ozonkoncentrationen at f... -
"Bestem den mindste afstand..."
ForumindlægHej med jer alle!Sidder her og laver noget matematik og har en opgave, der lyder således:Bestem den mindste afstand fra punktet P(1; 2) til:Cirklen: x^2+y^2 = 1Parablen: y = 0,25 *x^2Kurven: y = e^(x-2)Kurven: y = ln(x)Skal ikke have/bruge facit, men et hint til, hvad man skal gøre for at komme f... -
Valg af vækstmodel
ForumindlægHej alle. Hvis i ser på den vedhæftede opgave. Jeg er i tvivl om 2 ting: 1. Skal jeg lave én vækstmodel der beskriver 'den samlede udvikling', eller én model til hver graf? 2. Når der bare står at jeg skal vælge en vækstmodel, er det så en hentydning til at jeg skal vælge en lineær-, ek... -
skabelsesberetning og metoder i religion?
ForumindlægHej Jeg har lige to sprøgsmål, som jeg håber nogle kan svare på. 1) Hvad hedder det, når man tror på skabelsesberetningen, altså tror at Gud har skabt liv på jorden? har det noget særligt navn? f.eks. sådan noget som fundementalsitisk bibelstro? 2)Hvis man nu har analyseret nogle kilder i religi... -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg håber I kan og vil hjælpe mig med en opgave, som lyder: En funktion f er løsning til differentialligningen dx/dy=y^2/(x^2+1 ) og grafen for f går gennem punktet P(1,4). Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P. Hvordan løser jeg denne opgave? Er der en bes... -
Hjælp tak til dansk
ForumindlægDer står : Og vi farver også med sproget, især med tillægsordene.opg 1: Skriv tillægsord som kan bruges til at farve blomsten med : ????Her er alm.. sætning som alle kan forstå:Ham kan du stole på!opg 2: Her er nogle småord som kan sættes ind i sætningen:bestemt - aldrig - nok - ikke - idag - som... -
Har brug for hjælp med nær fremtid i spansk??? Please hjælp
ForumindlægOmsæt sætningerne til nær fremtid: Eksempel: Ahora trabajo --> esta tarde voy a trabajar 1. Ahora trabajamos --> Esta tarde.......... 2. Ahora estoy en el colegio --> manana..... 3. Ahora Martín y Sergio estudian --> la semana que viene... 4. ¿Estás en casa... -
Vektor1 opgave
ForumindlægHej, jeg har problemmer med vektorregning. Kan ik helt finde ud af det, så håber på at der en, som kan hjælpe mig med denne opgave.den lyder: Bestem koordinatorne til punkterne C og D. når det oplyses at A(5,3) , B(-2,4) og vektor AC(-1 ,(over) 2) og Vektor BD = -4 ,(eller over, 6)ved ik hvordan ... -
Find rødderne
ForumindlægBestem rødderne i følgende polynomie af anden grad, og skriv polynomiet som et produkt af førstegradsfaktorer. a) P(x) = x2 - 11x + 30 Altså ved, at jeg skal regne diskriminanten ud først, før jeg kan bestemme rødderne. Altså P(x) = x2 - 11x + 30 ------> Hvor a = x2 b= 11x og c = 30 og nå... -
Fransk Grammatik
ForumindlægJeg har lidt svært ved noget franske grammeatik. Det handler om objekts- og dativsobjektspronomen. Jeg har mest problemer med ordstillingFx 1. Marianne donne lebouquet a grand-mere.Den ville jeg omskrive til1. Marianne donne le lui.eller skal den hedde1. Marianne le lui donnne.Jeg er i tvivl2. Lu... -
Brug af 'solver' på TI-84 plus
ForumindlægHar denne ligning:x^3-x^2-2x=0 hvor jeg så har opløst i faktorer:x(x+1)(x-2)=0Herefter har jeg så prøvet at bruge 'solver' funktionen på min TI-84 plus lommeregner, men her finder den ingen løsninger, tilsyneladende - det kan selvfølgelig godt være jeg gør det forkert, da det er første ga... -
Forskellig betydning i sætninger
ForumindlægHvad er forskellen på:The parents offer to give them a trip to Florida.The parents' offer to give them a trip to Florida.ogHvordan skal man forklare brugen af begyndelsesbogstav i adjektiverne i disse sætningerne:1. Alle the french windows were open.2. I wouldn't mind having a turkish bat... -
Stamfunktion
ForumindlægEfter en del forsøg med både patiel integration og integration ved substitution er jeg gået i stå...En opgave lyder: En funktion er givet ved f med forskriften: f(x)=1/4x*e^(-½x)Man skal vise at stamfunktionen til f(x)=F(x)=1+(-½x-1)*e^(-½x)Er der nogen der ved hvordan dette kan vises? Har prøvet...
