Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16621 til 16640 af 153957
-
vektor
ForumindlægOpgaven lyder: I en orienteret plan er givet en vektor a med længden 5. En vektor b er bestemt ved b=3/2a+2ahat. Beregn vinklen mellem vektorene a og b. Er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg finder vektor a udfra disse oplysninger? -
Hvilken universitetsuddannelse, ha, ha(jur), jura, økonomi?
ForumindlægHej Studieportalen Vi er godt i gang med 3.g, hvoraf tiden efter gymnasiet rykker tættere på. Det efterlader mig med et spørgsmål, jeg håber i vil være behjælpelige med. Jeg har stor interesse for samfundet- og specielt økonomi, der altid har været mit favoritemne i gymnasiet. Derudover kan jeg... -
Dårligt snit eller start på ny?
ForumindlægHej alle Jeg henvender mig her fordi jeg føler studievejlederne og skolen lidt har "opgivet" mig. Først og fremmest er min situation ret indebrændt; mit fravær er tårnhøjt, både fysisk og skriftligt og mine karakterer er faldet ligesiden 1.g (går i 3.g nu) grundet at jeg ikke har været... -
Hjælp til højere karaktere
ForumindlægHej Håber der er nogle der kender nogle udenlandske skype venner son kan hjælpe mig til at forbedre mit engelsk. Jeg har virkelig brug for at der er en der kan hjælpe mig med at rette mine opgaver og forklare hvad jeg gøre forkert i engelsk. Jeg får for det meste 02 i engelsk skrifltig og vi... -
Karaktergivning
ForumindlægHej! Jeg står i slutningen af 3.g og de afsluttende årskarakterer bliver givet mandag aften. På mit naturgeografi B-hold har vi siden sidste standpunktskarakter blev givet kun lavet en enkelt skriftlig aflevering. Denne aflevering blev til et 12-tal for mit vedkommende. Jeg fik imidlertid et 10-... -
Spids vinkel?
ForumindlægI trekant ABC er a = 47, c = 150 og Vinkel c = 111 grader. Gør UDEN beregninger rede for at vinkel A må være spids Beregn vinkel A Hvordan gør jeg rede for at den er spids? -
reduktion
ForumindlægHejsa Jeg står og har hastigt brug for hjælp a^2 * a^5 / a^4 =a^3 men hvorfor det? hvis man ganger tallene sammen og dividere bliver resultatet 2,5. runder man så bare op? Håber nogle vil forklare dette :D -
Haster: MATEMATIK
ForumindlægReducér udtrykket (a − b)(a + b) + b(a + b) − a2 -
Trapez
ForumindlægHvad er formlen for at udregne aralet for en trapez -
hvad menes der?
Forumindlæghvad menes der når der står, find produktet at 14 og 6. skal man så gange eller pluse. ?? -
Vektoropgave
ForumindlægHej har fået denne opgave, som jeg har problemer med. I et koordinatsystem er givet vektoren Va = (-3,2). For ethvert tal t er vektoren Vb bestemt ved Vb= Va+t*va^. (altså den har hat på.) Beregn de værdier af t, for hvilke vinklen mellen Va og Vb er 60 grader. Er der nogen som kan hjælpe? -
'har været' ?
ForumindlægHej Hol. Hvordan siger man 'har været'? Vi har ikke haft om dette endnu, men vil gerne lære det. Skal bruge det i denne forbindelse: "Svend har været Jette utro". Kan kan kun finde ud af: "Svend était infidéle à Jette". Hilsen Tissi -
forklaring af led i bevis?
Forumindlægdet drejer sig om følgende bevis: (differentialkvotienter) f(x) = x^2 har den afledede f´(x)= 2x: ((x+h)^2-x^2))/h = (x^2 + 2·x·h + h^2 - x^2)/h = (2·x·h + h^2)/h = (2·x·h)/h + (h^2)/h = ???????? Hvad er der blevet gjort her? hvorfor dividere man med h 2 gange?? Forstår ikke lige hvordan m... -
Uligheder
Forumindlæghvordan er det nu det er med uligheder, hvad er det nu man skal dividere med for at uligheden vender? Et negativt tal? -Hvordan er det nu at regnereglerne for uligheder er generelt... -
Simpel vektor
ForumindlægHvis |a|=6 og |b|=3*a + tværvektoren til a, hvorledes finder jeg så b? -
funktionsforskrift
Forumindlæghej. jeg skal bestemme a og b i funktionsforskriften f(x)=b*a^x. når følgende er givet: f(1) = 2,08 og f(3) = 0,3328 -
hjælp
ForumindlægHej alle er der nogen som har en facitliste over opgavesættet i matematik fra den 10. december 2010, da jeg gerne vil sammenligne mine resultater? og måden de har svaret på dem? -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka... -
mat b htx
Forumindlæghej er der nogle der ligger inde med mat b htx 2011 sæt fra december? Sættet handler om gokarts og lign.. ville hjælpe mig virkelig meget hvis en lige havde den? :D -
Filosofi C eller samfundsfag B?
ForumindlægHej. Står i den situation, at jeg har været til eksamen i samfundsfag C, hvor jeg kom ud med et 10-tal. Nu overvejer jeg, om jeg kan gøre det ligeså godt eller endnu bedre på B-niveau, da fag på B-niveau åbenbart vægter mere. Nu er spørgsmålet, skal jeg vælge filosofi på C, som jeg sikkert ikke ...
