Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 16721 til 16740 af 114887
-
Renter, finde antal kroner
ForumindlægHej allesammen jeg skal finde ud af hvor mange penge jeg får, hvis jeg ligger et antal kroner i banken. Renten er på 3% hvert år. X/100*3= så finder du antal kroner du får hvert år. Men hvis det er efter 10 år, kan jeg så sige X/100*30? Help -
Løsning af ligninger
ForumindlægHej Nogen der kan forklare mig, hvordan jeg løser de her to del opgaver: A) Givet den trigonometriske ligning sin (y) = − √ 3/ 2 . Angiv tre positive løsninger. B) Givet den eksponentielle ligning e^z = 2 √ 3 − 2i . Bestem tre løsninger som har en positiv im... -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre punkter: (-1,2), (3,2) og (1,-1) Ligningerne bliver: f(-1) = a•(-1)2+b•(-1)+c = 2 f(3) = a•32+b•3+c = 2 f(1) = a•12+b•1+c = -1 Er der nogle der kan hjælpe mig med at komme videre? -
Hjælp haster. Hvordan finder jeg atomnummeret for pap?
ForumindlægHej. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde elektroner / cm^3 for pap,og ved at finde det skal jeg bruge atomnummeret, men hvad er det lige for pap? I opgaven står der, at papir mest består af glykose (C6H12O6) og har ca. densiteten 0.6 g/cm^3 Men jeg mangler stadig atomnummeret. Er der nogen der... -
Reducer !!!
ForumindlægNogen der gider reducere de to her... fatter hat af reducer :)(a+b)-(2a+b)4a*2+(3-7a) -
En - To - Tre - NU!
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål til en - to - tre -nu! hvorfor bytter jeppes far pengne ud??? tak :) -
divisionsalgoritmen
ForumindlægHej Alle Jeg har brug for hjælp til denne opgave -
Isolering
ForumindlægHej alle!! Jeg har brug for lidt hjælp til at isolere: Jeg har Y = 5L^(2/3)[((r/w)(60/15)) /L]^(1/3)Jeg skal så isolere L, men jeg får hele tiden forskellige løsninger.... nogle idéer??Tak... -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej...Nogen der kan hjælpe med denne opgave:I et koordinatsystem i rummet er fire punkter bestemt ved A(2,3,2) B(3,4,1) C(5,6,-1) D(2,4,0)Gør rede for at punkterne A, B og C ligger på en ret linje.Jeg har prøvet at lave en parameterfremstilling for linjen AB, og derefter sætte C ind, for at se om... -
Bestem den stamfunktion til funktionen g(x)=-7/x .......
ForumindlægOpgaven(uden hjælpemidler) lyder således: Bestem den stamfunktion til funktionen g(x)= -7/x , x>0, hvis graf har linjen med ligningen y= -x+4 som tangent. Jeg har startet med at finde stamfunktionen: G(x)=ln(x)*-7+k Jeg skal så finde k. -7/x=-1 x=7 y=-1*-1+4 =5 F(7)=5 ln(7)*-7+k=5 ???... -
Matematik....HJÆLP!
ForumindlægHej..jeg sidder lige med nogle matematik opgaver, som jeg meget meget gerne vil have hjælp.. da jeg nu snart skal op i skriftlig eksamen:(Opgaverne lyder:1. Grafen for f har to tangenter, der begge har hældningskoefficienten 3.Bestem koordinatsættet til røringspunktet for hver af disse tangenter.... -
Lidt med AlCl og AgCl
ForumindlægJeg har problem at løse følgende opgave...Aluminiumtrichlorid udkrzstalliserer af en vandig opløsning med krystalvand. Formlen kan skrives således AlCl3* x H2O. Ved analyse ønskes x bestemt.0.180 g aluminiumtrichlorid med x krystalvand afvejes og opløses i vand. Der tildryppes 22,35 mL 0,100 M Ag... -
Bestem areal af afgrænset funktion.
ForumindlægJeg har givet 2 forskrifter: Disse to funktioner skærer hinanden i punkt A. Jeg fik koordinatertil til A 4,2 De to grafer afgrænser et areal. Bestem denne areal. Jeg er gået i stå herfra. -
1/3 omskrevet til decimaltal?
ForumindlægHjælp!!! Hvad er 1/3 når det skal omskrives til decimaltal? Ligesom 1/5 er 0,20 - hvad er 1/3 så? -
Ligning for parablen
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse følgende opgaver.1) en parabel har toppunktet i (3,2) og går gennem punktet (6,-1). bestem ligningen for parablen.2)Andengradspolynomium f har forskriftenf(x)=ax^2+bx-5det oplyses, f(1)=0 og f(2)=7bestem tallene a og b. -
Re-eksamen forsøg
ForumindlægHej alle , Jeg hedder Nadia . Er der nogen der vide ,Hvad er det maksimale antal forsøg kan en studerende sidde i re-eksamen på universitetsniveau`? Vh Nadia -
Syre og baser
ForumindlægHej. Nogen eksempler på konkrete baser og syrer? -
Ammoniakvand
ForumindlægHej :) formlen for ammoniak er vel NH3, men skal man så bare skrive det, eller skal det være NH3+H2O? Derudover, hvordan reagere CuSO4 og ammoniakvand sammen, siden blandingen bliver blå? Det er vel noget med at Cu og ammoniakvandet går sammen, og laver noget, men kan virkelig ik få det stillet o... -
hjælp med lining
Forumindlæghvordan løser manx"i anden" + 16/x = 0?!jeg skal bruge det til en opgave som jeg ikke kan regne ellers. -
tvekulsurt natron
ForumindlægSpørgsmål: Ifølge bagebøger kan tvekulsurt natron give bagebærket en afsmag af soda. Hvordan kan det forklares? jeg er ikke sikker på hvad de mener med soda? Er det den almindelige drik de taler om, eller er det noget andet? og er der nogen som kender svaret til spørgsmålet? På forhånd tusind...
