Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 16761 til 16780 af 19042
-
Bestem L af funktion af t
Forumindlægse vedhæftet fil. tak på forhånd. :-) -
Dansk: Råd til eksamen (9. klasse)
ForumindlægJeg skal snart op til dansk eksamen, og vil lige høre nogle gode råd til eksamen, om hvordan man kan får god karakter osv. -
Klage over årskarakter
ForumindlægJeg har fået en årskarakter, som jeg har valgt at klage over da jeg føler mig meget uretfærdigt behandlet. Nu er mit spørgsmål så bare: Hvem skal klagen rettes til? Jeg har skrevet den og har den klar men er ikke helt sikker på hvem jeg skal sende den til.. Er det rektor på gymnasiet eller studie... -
Klage over lære
ForumindlægJeg tænkte på, om man som elev har mulighed for at klage over at ens lære ikke underviser så bekentgørelsen bliver opfyldt, så man altså er ret dårligt stillet ved en evt. eksamen.Jeg spørger fordi, at jeg har en begrundet mistanke om at min kommende datalogilære faktisk slet ikke kan faget og ba... -
Nem mat spørgesmål, (Algebra)
ForumindlægReducer følgende udtryk: 3+(-5a+4)2-3a Metode til at beregne denne her? Sæt den størst mulige faktor uden for parentes: 81a-189b+54ab= 9(9a-21b+6ab) er det rigtigt? 12 1/2-8 1/2= 5? er der rigtigt En øl indeholder 33 cl. Hvor mange litter indeholder en kasse med 30 stk.? = 990 er de... -
Rette tysk
ForumindlægJeg søger desperat hjælp med at få kigget denne tyske tekst igennem og få rettet nogle fejl. Jeg garantere næsten at de er der :) Ville være glad over hvis nogen ville hjælpe:Mein SonntagIn dem Wochenende kann ich meistens lange schlafen. Dass ist ein von menge Dinge dass ich mag. Ich beginnt mit... -
Hjælp til mat.
ForumindlægHej alle sammen.Vil i ikke være søde og hjælpe mig med denne her opgave:Angiv den løsning til diff.ligningen, hvis graf går gennem (0,0)dy/dx=2x-(2x/x^(2)+5)) Løsningen skal går gennem linjeelementet(0,5Pi;0;3).PÅ FORHÅND MANGE TAK. -
Blodets farve
ForumindlægHejsa, jeg har fået at vide blod ikke er rødt, men blåt i biologi, men der står i Lademanns leksikon blod er rødt, er der nogen der kan forklare det (evt. med et link som bevismateriale)? -
Problemregning på computer. Hvordan?
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig, at lave mine problemregninger på computer fremover, da jeg er meget langsom til at skrive ind (og så får et 7-tal for det). Problemet er, at jeg ingen ide har om hvilke programmer man bruger. Bruger man Word eller Excel? Og hvordan laver man kvadratrodstegn osv.? -
Haster - kort tekst
ForumindlægHey alle sammen. Jeg vil hører om nogen at jer vil stille og rolig hjælpe med at rette den her tekst da jeg skal aflevere den i morgen. Det er en kort tekst . :) Yasemin und Jan Yasemin hat nich sieht ihrer Familie vor 1 Jahr. Sie vermissen sie. Aber das kan sie nicht verändern. Sie loss die... -
Hvordan bliver...
ForumindlægHvordan bliver man klog og får gode karakter? Snakker om gennemsnit tæt på 10 eller over.Jeg laver stortset altid mine lektier og jeg for også nogenlunde karaktere (8,6 1.g trukket ned pga musik og idræt). Men hvordan bliver man rigtig klog. Både til at skrive en stil bedre, men at man også bare ... -
funktion der driller...
ForumindlægHey Studi...Jeg har en lille, men snedig opgave !En funktion f er givet vedf(x)=x^2(1-x)^9- Beregn størsteværdien for f.Jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør det, jeg vil meget gerne hvis nogen kunne hjælpe.Tak, hilsen SigurdPK. -
Stråling og funktion
ForumindlægHåber der er nogen som vil hjælpe mig med denne her...Når en bestemt type gammastråler sendes gennem en blyvæg, er der følgende sammenhæng mellem intensiteten Inul før passage af blyvæggen og intensiteten I efter passage.I=I(nul)*e^-kxhvor x angiver blyvæggens tykkelse, målt i mm, og k er en kons... -
Oversættelse - hjælp!
ForumindlægHola Todos! Så har jeg lavet en oversættelse men er sku meget i tvivl om det overhovedet er rigtigt. Synes det gik godt med at oversætte men der er self nogle steder, hvor jeg ikke vidste hvordan jeg skulle oversætte, men har så prøvet. Havde desværre ikke min grammatik hos mig, så det er nok... -
Evt. et dumt spg....
ForumindlægHej Jeg har undret mig over noget. lad og tage et eksemple 0.15x+4=5.2 ved godt at løsningen er sådan: (5.2-4)/0.15 men hvorfor flytter man ikke 0.15, hvorefter man skal dividerer med 0.15 på begge sider? er det fordi at 0.15x er en værdi/tal som ikke kan skilles ad først, så der er ... -
hjælp
Forumindlægjeg har lavet noget venstrehåndsarbejde fordi jeg ikke kan finde min ordbog. håber i kan hjælpe mig lidt. de ord hvor der er et * ved jeg ikke hvordan man oversætterteksten er: Carl ZuckmayerIn seine Selbstbiographie der Verfasser Carl Zuckmayer erzählen:Wir leben es groben Anteil auf der Jahre i... -
Differentialmodel af absorption (SRP)
ForumindlægHej. Jeg har kigget rundt på nettet i en del tid nu, for at finde et sted hvor den ligning jeg skal bevise er gennemgået. Dog uden held. Jeg skal bevise at at differentialligningen dI/dX = -μ*I(x) har den entydige løsning I(x) = I0 * e^-μx Jeg har kigget herinde på forummet, men synes bare ... -
Hvordan kan jeg tabe mig???
ForumindlægHvordan kan jeg gå ned i vægt???(ikke det det med at spise sundt og motionere mere, den del har jeg styr på, men alligevel, kan jeg ikke tabe mig) -
Energiforsyning
ForumindlægHej.Skal skrive en mindre afhandling om enmet bæredygtig energiforsyning. Er der nogen, der har gode ideer til hvad, jeg kan skrive om. Faget et kemi, men forslag der har relevans til fysik og eventuelt biologi er også velkomne.Mette. -
Hvordan virker logaritmers ved måling og udregning af fx protolyse og amfolyttiske elementer fx vand.
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i at med MAT og KEMI, et af mine spørgsmål er "Hvordan virker logaritmers ved måling og udregning af fx protolyse og amfolyttiske elementer fx vand." jeg ved godt hvad protolyse og amfolytte er. men jeg er helt blank med hvad jeg skal skrive... nogen der ...
