Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 16781 til 16800 af 73261
-
Differentialligninger
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal løse den. Den går ud på at jeg skal bestemme den fuldstændige løsning til ligningen: y'=y+x jeg tænker at løsningen til denne er y=c*ek*x. men facitlisten siger noger andet.. -
Basik kemi - stofmængde og molære koncentration
ForumindlægHej derude. Håber i kan hjælpe mig med de to spørgsmål her: De er sikkert ret nemme, men det er helt væk lige nu. 1. Jeg skal finde stofmængden af tilsat NaOH. Hvilken formel skal jeg bruge? Jeg er i tvivl da det er den tilsatte mængde jeg skal beregne. 2. Jeg skal beregne molære koncentration af... -
kemi hælp
ForumindlægHej vil lige spørger om hvis der er nogle herinde som kan hjælpe mig med kemi. Jeg har virkelig svært ved at forstå de kemiske beregninger håber nogle kan hjælpe mig Benzin er som nævnt en blanding af forskellige carbonhydrider. I denne opgave regner vi på C7 H16 . De forskellige isomere med denn... -
Psykologi model til eksamen
ForumindlægHejsa :) Jeg skal op i psykologi her om nogle uger. (C-niveau) Jeg forstår ikke rigtig min lærer's svar, når han forsøger at forklare hvordan man skal gøre til eksamen. (han snakker ikk så godt dansk, han er russer), så derfor ville jeg høre om der var nogle af jer der har en evt. model til h... -
Hjælp til Opløsning etc..?
ForumindlægPå en fyldt kemikalieflaske står der: Natriumhydroxid-opløsning NaOH(aq) 500 ml 0,15 mol/La) Hvor mange mol NaOH finder der i den fyldte kemikalieflaske?b) Hvor mange gram NaOH er benyttet til at fremstille denne opløsning?c) Beregn pOH og pH i o... -
Det haster..
ForumindlægHej, jeg sidder med en biologiopgave fra 2005. Jeg kan ikke finde ud af at besvare følgende spørgsmål.a) Angiv en mulig baserækkefølge for den del af EPO-genet, der koder for viste aminosyre?C) Analyser figur 1, og forklar princippet i regulerinsmekanismen.Opgaven ligger på denne hjemmeside:http:... -
det er håbløst for mig
Forumindlæg35 mL 1,00M KBr opløsning blandes med 60 mL 0,600M KBr opløsning, hvorefter blandingen inddampes til et slutvolumen på 50 mL. a. Beregn massen, m, af opløst KBr. b. Beregn stofmængdekoncentrationen, c, af KBr i den dannede opløsning. er der nogen der vil hjælpe? -
Skriftlige eksamen 2005....haster skal aflever i morgen
ForumindlægJeg har problemer med d)i følgende eksamensæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/kemihn-2005-10-1.pdf Håber nogle kan argumenter for den indbyrdes beliggenhed af kogepunkterne for A,B og C. Det vil være dejligt hvis i kan give et svar, da jeg skal aflevere imorgen. På ... -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Alle :-) Jeg har fået et spørgsmål, som en del lyder således: Vektorer i planen Redegør for linjens ligninger y=ax+b og ax+bx+c=0. Problemet er, at jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal. Jeg håber, at der er nogle der vil hjælpe mig! Mange tak på forhånd.. -
100 lire koster 0,3842.....
ForumindlægHejj håber der er nogen der kan hjælpe nem opgave men kan ikke finde ud af det håber der nogen der kan forklarer :-) 100 lire koster 0,3842. 100 svenske kr. koster 86,25. A hvad koster 21000 lire i danske penge? B hvor mange danske kr. er 100000 lire? C hvor mange danske kr. er 100000 svenske k... -
2002-8-1
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med et pr. opgaver i flg. opgavesæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-1.PDF opgave 5 og 6) og http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-1.PDF (c) Så hvis der er nogen der har tid og lyst til at hjælpe mig,vil... -
Mat. finde vinkel B
ForumindlægHej. Vi har en trekant som er 20 m, 8 m og 21,6 m . Og vi ved at vinkel C er 90 grader. Vi skal så finde ud af hvor mange grader vinkel B er. hvordan gøre jeg det? Altså har prøvet at bruge sinA men det giver et MEGET stort tal :S Håber der er nogen der kan svare hurtigt, da det er noget jeg h... -
Symmetriske beregninger
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig igang med denne opg: Ved kast med en symmetrisk terning betragtes få¸lgende tre hændelser: A : Der slås ulige, B : Der slås 5 eller 6. C : Der slås 3 eller 5. Undersøg for hvert par af hændelser, om de to hændelser er uafhængige. Tak :D -
2. gradspolynomier og parabler
ForumindlægHej, jeg har fået følgende opgave: y1=2x^2+x-1 a)Er parablen glad eller sur? (her har jeg svaret glad, da a er positiv!) b)Hvor skærer parablen y-aksen? (er det b?) c)Bestem nulpunkter og toppunkter. (Hvad er nulpunkter?) Håber der er nogen som gider hjælpe mig... -
Psykologi -valgfag .
ForumindlægJaaa, som sikkert mange andre 1.g'er, har jeg også lige fået taget mig sammen og valgt mit valgfag .. - Efter længe tænkning er jeg kommet frem til psykologi.. Ville lige hører, til dem som har psykologi på C-niveau, hvad synes i om det? -er det godt/skidt? .. Noget jeg kan glæde mig til?, ev... -
Tekstopgaver - HASTER
Forumindlæga) 150 kr er 30% af et beløb. Beregn hele beløbet. - hvordan? b) Renten af 2000 kr til 5 % p.a. i 1/4 år er? -||- c) Hvor meget koster 1800, når kursen er 105? -||- d) Skriv facit med 1 decimal: 3,75 * 0,75 = ? (jeg ved, at man se bort fra kommaerne, men hedder det så 075 eller 75 eller noget hel... -
Konstanter i 2. gradsligning
ForumindlægHåber der er noget hjælp at hente, for er virkelig lost, kan overhovedet ikke tænke lige nu. Men opgaven lyder således: En parabel er givet ved ligningen y=x^2+bx+c. Punktet P(3;4) ligger på parablen og parablens tangent i punktet P indeholder punktet Q(-1;-4). -
Bestemmelse af stamfunktion
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave uden hjælpemidler, der lyder som følgende: Bestem den stamfunktion til funktionen f(x)= - 2/x , x>0 , hvis graf går gennem punktet (e,1). Jeg har først fundet en vilkårlig stamfunktion: ln x + c + K ? Men er i tvivl om hvordan jeg udfra denne vilkårlige stamfunkti... -
graf + funktion
Forumindlægmin opgave lyder: grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). bestem en forskrift for f(x). hvordan ville du gøre? jeg har fundet fortegnene for a,b,c og d, men hvordan får jeg en egentlig forskrift ud af det? -
Differentialligninger
ForumindlægHejsa, jeg har følgende problem: Opgaven handler om luftmodstandens indvirkning, når man falder i frit fald. Jakob vejer 75 kg og hopper ud fra 7000 meters højde. Først antages at der ikke er nogen luftmodstand. a) Opstil en differentialligning for Jakobs hastighed v målt i m/s og tiden t m...
