Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 16861 til 16880 af 62610
-
Eksamens vejledning
ForumindlægHej Jeg skal til historie eksamen her snart, derfor vil jer gerne vide følgende: 1. Hvordan læser man bedst op? Skal man lægge mest vægt på kilderne? Eller hvordan? 2. Da jeg er på gammel ordning indgår der noget samfundsfag i pensum, skal det behandles på nogen speciel måde i forhold til alt ... -
Hvilken lommeregner skal jeg vælge til gym?
ForumindlægHej! Jeg skal bruge en lommeregner, som skal bruges til det matematiske gymnasium.. Hvilken en skal jeg vælge? Er der nogle der har gode råd? Jeg tænker mest på at købe en Ti 83 Plus Silver, men ville det være bedre med en Ti 89, da den kan udføre symbolsk manipulation? Og er det overhovedet noge... -
Cellulær respiration
ForumindlægHeej! Jeg sidder med en opgave og har ekstremt brug for hjælp. Det er en slags mundtlig eksamen som vi skal op til, og en af de ting, som jeg skal snakke om, er, hvor i cellen respiration foregår og hvordan. Jeg har fundet ud af, at respiration hvis nok foregår i noget kaldet mitrokond... -
Danskopgave om "Den Kroniske Uskyld"
ForumindlægJeg skal til at skrive en stor opgave (i 9. klasse) inden for danskfagets faglige rammer. Jeg skal i opgaven beskæftige mig med romanen "Den kroniske uskyld" af Klaus Rifbjerg, på baggrund af følgende opgaveformulering:"Der ønskes en analyse og fortolkning af Den kroniske uskyld me... -
Ligning - hjælp! :-)
ForumindlægHej jeg har lige en opgave (indskrivning - problemreging) opgave) Løs ligningerne: a) 8x + 3 = 5x + 45 b) 5(9 + 3x) = 3 - 6x PÅ FORHÅND TAK! -
ligning:trekant2
Forumindlæghej igen :D Håber der nogle derude der kan hjælpe:))) i en retvinklet trekant med areal 9 er hypotenusen 1,5 gange så lang som den ene katete. bestem sidelængderne i trekanten.. -
Faktoriser?
ForumindlægHalløjsa :) Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig, hvad der menes med: Faktoriser g(x) =3x^2 + 6x - 9 Jeg forstår ikke hvad der menes med "faktoriser". Påforhånd mange tak ! -
UWC - IB
ForumindlægBag akronymerne i overskriften:\nUWC, United World Colleges\nDansk: http://uwc.dk/hvad_er_uwc/\nEngelsk: http://www.uwc.org/\nIB, International Baccalaureate \nEngelsk: http://www.ibo.org/ibo/index.cfm\n\nJeg overvejer at indsende en afsøgning til UWC. UWC-DK sender årligt 10 - 12 danske lever ru... -
politik enhedslisten
Forumindlæghej.. er der nogen der ved hvilken partitype enhedslisen er? -
differentiere
Forumindlæghvordan vil I differentiere 2*In(x) skal man bruge produktreglen? -
Er det lykkes dig at bryde den sociale arv?
ForumindlægEr du den første i din familie med en studentereksamen? Videregående uddannelse? Universitetsuddannelse? Hvordan oplever du støtten fra din familie? -
Differentialligning
ForumindlægHejsa. Har et spørgsmål der lyder: I en model kan udviklingen i biltætheden (målt i antal biler pr. 1000 indbyggere) i Danmark i perioden efter 1968 beskrives ved differentialligningen: dN/dt=0,0004*N*(315-N) hvor N betegner biltætheden til tiden t (målt i antal år efter 1968). a) bestem en forsk... -
Hjælp..... Hurtigt...
ForumindlægHvordan kan man regne denne ud? ------- x^2+6x-27 = ??? -
Nægtet Oprykning Til 3.G (HJÆLP)
ForumindlægHJÆLP!! Jeg står i den situation, at jeg er blevet nægtet oprykning til 3.G. Under karantæne har jeg ikke været meget aktiv i timerne, og mine årsprøver er heller ikke gået så godt, hvilket har gjort at mit snit er under 2,0 så jeg kan ikke rykke op. Jeg skal til samtale med rektor på mandag om ... -
Klage over årskarakter?
ForumindlægHej.. Vi har lige fået årskarakter på skolen i de fag, som vi afslutter i år. Jeg har normalt været lige glad, hvis en karakter var mere eller mindre urimelig, da det jo ikke betød noget alligevel. Men jeg er rigtig skuffet over at jeg har fået 7 i et fag jeg afslutter her på 2. år og ikke skal t... -
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Grundlag for klage? - dansk STX
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige fået min skriftlig eksamen offentliggjort (ligesom alle andre), men jeg er rimelig utilfreds med den. Jeg fik 7 for den, men jeg plejer at få 10 eller 12 i alle danskopgaver. Især i litterære artikler har jeg scoret højt. Ud af de to gange jeg tidligere har skrev... -
FSA fysik.
ForumindlægHalløj (; Nogen der var oppe i fysik i dag? Hvis ja, Hvordan gik det og hvad trak i? -
Hvordan det er at gå i gymnasiet
ForumindlægJeg skal starte i 1.g efter sommerferien på Espergærde Gymnasium og HF. For at være lidt forberedt kunne jeg godt tænke mig at høre hvor mange timer I bruger på lektier om dagen, hvor mange afleveringer I har om ugen samt om I synes det er hårdt at gå i gymnasiet.
