Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16941 til 16960 af 23766
-
areal af cirkeludsnit
ForumindlægHej Opgavebeskrivelsen: Konstruer et cirkeludsnit på 45 grader med en radius på 2cm. Beregn arealet af figuren. Hvordan jeg tror man regner den ud: (45/360) × π × 2² ≈ 1,57 cm² Facit siger dog at svaret er 5,57 cm2. (Facit kan somme tider være forkert.) Er der n... -
Er mat A noget ligesom det i folkeskolen
ForumindlægHej alle sammen, mit navn er Andreas. Jeg er 20 år gammel og har asbergers. Jeg skal til at tage en stx her lige om lidt, og jeg bliver smidt direkte ind i mat a. Jeg har aldrig været så god til matematik da jeg er blevet flyttet rundt i andre skoler meget. Jeg ville høre om der er nogle steder s... -
problem
ForumindlægHej jeg har brug for hjælpe, for jeg kan ikke finde på noget naturfagligt problemstilling. Mit overemne er ´´Bæredygtig energiforsyning på lokalt og globalt plan´´ så hvis nogle kunne hjælpe ville det være perfekt -
Stabil eller ustabil atom
ForumindlægHvordan vurderer man om et atom er stabil eller ustabil? Også, hvis den fx har afgivet nogle elektroner eller modtaget, hvordan regner man på den stabilitet? -
Det antikke Grækenland
ForumindlægHej, er der nogle der mulgivis kan komme med et svar på hvad vi skal bruge det antikke Grækenland, og hvorfor det er godt, at vide noget om det antikke Grækenland?l -
Hej Mennesker
Forumindlæghar en samf eksame for og overemnet er ligestilling - så det jeg skal er at vælge et område hvor der IKKE er ligestilling i danmark. kan i hjælpe mig? PÅ FORHÅND TAK -
Hvilken studieretning????
ForumindlægHej. Jeg er lige startet i 1.g og er derfor i grundforløbet. Jeg skal snart til at vælge studieretning, men jeg ved ikke hvad jeg skal vælge. Valget står mellem samf a engelsk a og tysk a engelsk a og samf b. Jeg er god til tysk og derfor vil tysk på a give mig en kæmpe fordel. Jeg overvejer også... -
Kvantetilstand
ForumindlægVille egentlig bare spørge, hvad en kvantetilstand er. Kan ikke finde nogle konkrete svar -
uddanelse i USA
ForumindlægHej. Er det rigtig, at de i USA selv skal betale for deres uddannelse? Hvis de f.eks. skal på "college", så skal de betale mange penge for at komme ind - i stedet for at være dygtig? Andet viden omkring USA og deres skole- og uddannelsessystem modtages gerne -
Fat man - Atombomben
ForumindlægHej Alle Jeg sidder og er igang med min SRP omkring atombomben, hvori jeg skal analysér hvor meget energi der blev udviklet i denne. Jeg kan dog ikke finde en kilde omkring, hvor meget at plutoniumet som ikke nåede at blive omdannet, dog kun at der var cirka 6,2 kg i bomben. Nogen der har en kil... -
Fundamentalsætning, hovedsætning, lemme, korollar, teorem
ForumindlægHej Hvad er forskelle og ligeheder mellem en fundamentalsætning, hovedsætning, lemme, korollar og teorem? -
Begreber
ForumindlægHvad er forskellen på differentialkvotient og væksthastighed? -
SSO - parabler
Forumindlæghej jeg skal til at skrive SSO i matmatik B. jeg har indtil videre valgt emnet parabler, men det er jo et bredt emne, så jeg skal have det indsnævret lidt. jeg mangler inspiration. tak:) -
Bosoner og fermioner
ForumindlægHej allesammen Når man afkøler superleders elektroner ned til ekstrem lave temperatur så bliver fermioner omdannet til bosoner, hvilket betyder at elektronerne pludselige bedst trives når de er sammen. Er denne forklaringen et gren indenfor Kvantemeknikken? Altså når man snakker om bosoner og ... -
Newtons 2. lov
ForumindlægJeg sidder og er ved at læse til mundtlig fysik, og skal i et af spørgsmålene omtale newtons love. Den 2.lov lyder: Loven om kraft og acceleration "En partikel med massen m, der påvirkes af kræfter med resultanten Fres, får en acceleration a, der er proportional med Fres: ... -
Tankeeksperiment: Beregne hvordan mønten lander?
ForumindlægJeg ved ikke rigtig, hvor jeg skulle poste det her, så jeg skriver det bare i fysikkategorien.Hvis vi har en helt normal mønt, en robotarm og en hulens masse variabler, som alle er taget højde for, vil det i så fald være muligt at beregne, hvordan mønten lander (altså plat eller krone).Hvis vi ke... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
SRP i Matematik og Kemi: Oscillerende Reaktioner
ForumindlægJeg har oprettet en lignende tråd for nogle uger siden. Da jeg er mere klar over hvad jeg vil spørge om nu, opretter jeg en ny. Jeg er i gang med at skrive mit studieretningsprojekt til om 6 måneder så jeg er en smule tidligt ude. Ikke desto mindre valgte jeg først at ville skrive om Komplekse t... -
Opdrift
ForumindlægJeg har udført et forsøg, hvor jeg målte opdriften for et lod nedsænket i saltvand. Vil så bruge formlen: Fop = V * dvæske * g I opgaven står der, at jeg skal sammenligne mine eksperimentelle resultater med en teoretisk beregning. Hvad betyder dette? På forhånd tak. -
KEMI HJÆLP!! HASTER
ForumindlægHvad er forskellen på om Cu reagerer med fortyndet syre eller koncentreret syre?
