Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 16961 til 16980 af 18958
-
Der Streik in New Kensington, 1 sætn.
ForumindlægHejDer er en enkelt sætning, som jeg bare ikke kan få til at ligne noget fornuftigt når jeg oversætter:"Efter at være flygtet til Amerika i 1933..."Har I et forslag? -
Medlemskab i DGS
ForumindlægI dag kom en repræsentant fra DGS ud på vores skole og fortalte om organisationen. Jeg er lidt i tvivl, og jeg skal melde mig ind. Fx er jeg ikke enig i deres holdninger om brugerbetaling eller klassekvotient, mens jeg er imod dele af gymnasiereformen. Er der nogen, der har nogle erfaringer med DGS? -
Mozart fortælling
ForumindlægHej alle,Jeg har fået til opgave at skrive en lille stil om Mozart. Er der en der gider læse den igennem, give noget feedback og rette voldsomme fejl?Im Jahre 1747 waren Leopold Mozart und Anna Maria Pertl heiratet. Sie haben viele Kinder, und als siebentes Kind kommt am 27. Jänner, kommt Wolfgan... -
Oversættelse
ForumindlægHej! Skal oversætte denne tekst fra kommenteringsopgaven Politikerin:I efteråret 1994 fik socialdemokratiet, SPD, over 30% af stemmerne ved valget i den meget konservative delstat Bayern. Partiets leder er den 51-årige Renate Schmidt, som også er vicepræsident i forbundsdagen. Efter hendes succes... -
Rettelse af grammatik
ForumindlægHej allesammen ;) Håber der er nogen som har tid og lyst til at kigge på en oversættelse jeg har lavet :) Foran det røde hus stod to piger og talte om deres forældre. Bilen kørte med stor fart gennem byen. Han bor hos sin søster. Vi steg ind i bilen og kørte ud på landet. Den lille dreng va... -
Er den her sætning oversat rigtigt.`?
ForumindlægI 3. runde går Lola på casino og vinder nok penge til at hjælpe Manni In der dritten Runde Lola geht im Casino und gewinnen genug Geld zu Manni helften. På forhånd tak. -
Oversættelse
ForumindlægHejsa :)\nSidder lige og laver en oversættelse, hvori der er nogle sætninger, som er lidt kringlede. I får den lige: \n\nDenne gang ankom sigøjnerne sent til vores lille by. Det var allerede efter pinse. Alle i byen havde håbet på, at de havde valgt et andet sted for sommeren. Men på den sidste t... -
Homonymer
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20607 Nogle Experter som kan hjælpe! -
Samme betydning?
ForumindlægHej folk :D Betyder fremstilling og produktion det samme? Hvis nej, hvad er så forskellen? :-) -
Gået ned i gym?
ForumindlægEr der andre end mig der er gået ned i karakterer fra folkeskolen til gymnasiet?\nJeg gik fra 8,4 til 7,8, så det er ikke så slemt som jeg regnede med. Hvad med jer? -
Lavt gennemsnit - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg går i 8 klasse, og synes at mit gennemsnit er lavt. Den ligger der omkring 4.0 - 4.5.. Jeg er allerede nu bange for at jeg ikke bliver egnet til gym. En eller anden, som kan hjælpe? Ved ikke rigtigt om mit gennemsnit er ok.... -
Snørklede sætninger...
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder her med en tyskoversættelse, og der er et par sætninger, jeg gerne vil høre jeres respons på:Mit nye liv i den lille by, som vi bor i nu, er ret roligt og ensformigt; men egentlig er jeg HELT GODT TILFREDS med min nuværende tilværelse her.Mein neues Leben in dem kleinen... -
Præpositioner med kasus
ForumindlægJeg sidder med en oversættelse med fokus på præpositioner med kasus, sætningen lyder således: Vores tog kørte ind på færgen. På færgen holdt (der) en bus foran toget. Jeg har skrevet: Unser Zug fährt in die Fähre. Auf der Fähre hält den Bus vor des Zug. -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
rettelse af stil ca. 400 ord
ForumindlægJeg ville blive meget gald hvis der var en der lige ville påpege de værste fejl i denne stil.på forhånd tak..Was machen wir jetzt?Doris Dörrie hat den Roman >Was machen wir jetzt? 1)Franka ist 16 Jahre alt und sie ist schwanger. Sie erzählt es zu ihren Eltern, aber Sie werden nicht froh. Denno... -
rigitgt
ForumindlægEr dette korrekt.. lad vær med at rette den, men fortæl blot hvor fejlen består.Ich will gern erzählen von sportsskandalen, welches damit der sport themen gehören. -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Das Leben
ForumindlægHejsa.. Dette digt er blevet opgivet til min mundtlige tyskeksamen, men har bare ingen notater, - så er på ret bar bund!Hvis en af jer har nogen notater ville jeg blive lykkelig.. Eller måske bare et par guldkorn til hvad det handler om/hvordan jeg skal gribe det an? - Alt kan bruges!!Das LebenDi... -
Rettelse (84 ord)
ForumindlægHey der ude. Har en meget kort tekst som jeg gerne ville have rettet hvis der var nogle søde mennesker der ude, som havde lyst til det ;-) Vi skulle skrive et kort brev fra et ferie sted.. På forhånd tak :-) Teksten Lieber Vater. Mutter und ich geniessen unserem Urlaub in die Türk...
