Søgning på: naturgeografi b noter. Resultater: 17021 til 17040 af 99996
  • "bedste rette linie"

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at bevise Gauss's sætning om bedste rette linie, men er stødt ind i det problem at jeg er endt med ligningen: ∑(ax+b-y) ... og den skal jeg have differencieret .. hvordan gør man dette??
  • polynomiet Hjælp; HASTER

    Forumindlæg
    P(x)=3x^3+bx+7x-9 bestem tallet b så x= 1er rod i P(x). bestem samtlige rødder i P(x). hvordan laver jeg det?
  • bestem a ??

    Forumindlæg
    Funktionen f: f(x) = (3,2)/(1 + 2e^-2x) Hvordan bestemmer jeg a herud fra??(er til tangentligningen jeg mangler a... den skulle gerne blive: (Y= ax + b ) Y= 1,422x+1,0667
  • Grader?

    Forumindlæg
    Okay, lidt matematik-halløj: Det handler om cosinus. : I den retvinklede trekant ABC skal du beregne de ukendte stykker, når <B = 43 grader og kateten a = 10 grader.. what do i do?
  • Reducér

    Forumindlæg
    Nogen der vil hjælpe mig med at lave dem ? 1. (2a + b)^2 – 3a (a - 2b) – 10ab 2. (x - y)^2 + 3y (x – 3y) – x ( y + x)
  • omkreds af trekant

    Forumindlæg
    hej :) Jeg har en retvinklet trekant, hvor B=32,3 grader, |AB| = 10,6 og arealet er 22,9. jeg udregnede højden fra C til 4,3 Nu skal jeg altså bestemme omkredsen af trekant ABC. Hvordan er det liige jeg gør det?
  • HJÆÆÆÆLP - Linear regression

    Forumindlæg
    Linear Regression (ax+b) regEQ(x) = 122x + -240400 a = 122 b = -240400 Giv en betydning af a og b i modellen
  • lineær sammenhæng

    Forumindlæg
    hey folkens, hvordan er det man angiver b i en linær sammenhæng formlen for en linæer sammen hæng lyder sådan: y=ax+b. Hvad gør jeg så for at finde b?
  • reducering

    Forumindlæg
    (a-b)(a+b) -(c-d)(c+d) Dette skal reduceres. Jeg har fået det til a^2 - b^2 -c^2-d^2 Passer det ?
  • Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    Hejsa.Jeg skal skrive 3.års-opgave om Naja Marie Aidts novellesamling, "Tilgang", og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget af den samling? Alt har interesse!På forhånd tak.Hilsen Mille
  • Bestem en ligning for en tangent til parabel?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er lidt lost her: Hvordan bestemmer jeg en ligning for tangenten til parablen med ligningen: Y = 1/2 x2 i punktet (4, f(4))?? På forhånd tak!
  • Bagud i Fysik/Kemi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 9 kl. og kender nærmest INTET mht. til Fysik/Kemi. Jeg søger derfor gode råd, så jeg kan blive skarpere på de emner vi allerede har haft i forvejen, og som vi ser frem til i afgangseksamen. Hvis du har noget OVERHOVEDET, som kunne hjælpe, ville det være fedt. På forhånd tak.
  • Coming of age

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en lille fremlæggelse om emnet 'coming of age' altså perioden hvor du bliver voksen. Så jeg tænkte om i havde nogle ideer til hvad jeg kunne skrive om.. :)
  • Irrationelle funktioner

    Forumindlæg
    De sidste 2 irrationelle funktioner i min afleveringsopgave driller mig meget og jeg kan simpelhen ikke løse dem. Jeg har prøvet at benytte vores bog men der står ingen ting om 2 andengrads irrationelle funktioner. Håber der er en som vil give sig tid til at hjælpe med resultatet og forklaringe...
  • matmatik

    Forumindlæg
    har problemer med den første opgave ved ikke hvad de går ud på opgave 1) har lavet en støre billed
  • Løs ligningen f(x)=2

    Forumindlæg
    F(x)=2x+1 F(x)= -x+4 Løs ligningen f(x)=2 Er det bare sådan her så?: F(x)=2x+1=2 og så isolere x? og det samme ved F(x)=-x+4 ?
  • gode fif TAK

    Forumindlæg
    Hej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....?
  • verbum + modalverbum

    Forumindlæg
    Sidder i skrivende stund lige og bliver lidt i tvivl om, hvorvidt det her er korrekt: Er erzählt, dass sie seine Familie besuchen sollen Er sagt nichts über, was sie machen sollen Er det korrekt mht "sollen" - und warum??
  • Nogen der har noget til til at kigge en kort stil igennem ?

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet en slags stil, som jeg er lidt i tvivl om. Det en opgave som jeg skal svar på. Ved ikke om jeg har lavet den rigtigt, så hvis du har tid eller ville. Hvis jeg har nogen fejl må du meget gerne sætte en streg under, men det er ikke så meget det der er vigtigt, mere om jeg ha...
  • Matematik!!!

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne hører om jeg har regnet rigtigt?Reducer:A) 8x+4y/12x+6y = 4/3B) 6a*b+6a/2(b+1) = 12a/4C) 3x+2/3 - 2x+1/2 = 1