Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17181 til 17200 af 48964
-
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør... -
Darwin - bio og his
ForumindlægHvordan kan fagene bio og his ikke forklare (metodisk) Darwins teori?? -
Ret til dagpenge mellem uddannelser...
ForumindlægHej alle Håber en eller flere af jer kan hjælpe mig med svar på følgende: Jeg stopper hf til sommer og satser på at starte videregående uddannelse efter sommerferien. Alle steder hører jeg så, at man ikke er berettiget til dagpenge i de par måneder imellem. Er det korrekt? Har lige snakket med a-... -
Hvad sker der med SU hvis man skifter skole (Ungdomsuddannelse)
ForumindlægHejsa, jeg skifter muligvis skole i februar måned. Lige nu er jeg ved at tage det 2-årig HF forløb på VUC Storstrøm, men nu har jeg valgt at tage min STX i stede for. Men hvad sker der med mit SU? Skal jeg søge helt om igen, eller kan jeg tage mit SU "med"? Jeg har søgt på nettet og ka... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har ledt og ledt online efter en guide til, hvordan man beregner sit karaktergennemsnit. Hver gang er der dukket både forskellige metoder og regneark op. Har nemlig indtastet mine karakterer og fået forskellige gennemsnit! :S Det er sgu til at blive forvirret over... Er der nogen, der m... -
Er Gymnasiet hårdt?
ForumindlægHej, Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har valgt studieretningen: Samfundsfag A, Matematik B, Erhversøkonomi C. Jeg overvejder dog at hæve matematik til A niveau. Hvis i har haft denne linje eller en lignende en, syntes i så det var hårdt eller? Hvor lang tid brugte i på lektie... -
De første studenter
ForumindlægHej,Hvornår fik årets første studenter deres hue? Var det de første der fik den i dag? -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
Differentiabel funktionen f ud fra f'(2)
ForumindlægHej SP Jeg har funderet lidt over denne opgave og har også set der er andre der har haft besvær med den herinde, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre i den. Opgaven lyder: Figuren viser grafen for en differentiabel funktion f. a) Bestem ud fra grafen f ' (2). ... -
Er det muligt at få 12 med 2 fejl?
ForumindlægHej. Jeg har for nylig været til årsprøve i mat c>b, hvor der var 20 spørgsmål i alt i prøven. Jeg har efterfølgende lagt mærke til to dumfejl, jeg har lavet, da jeg helt har glemt en af opgaverne og lavet en mindre regnefejl i en anden. Det, jeg gerne vil vide er, om det - på trods af 2 fejl ... -
Andengrads og cos
ForumindlægHej. Nogen der ved hvornår man bruge cos og andengradsligning sammen når man skal beregne sider/vinkler? På forhånd tak. -
1 årig uddannelse - Findes den?
ForumindlægHej, Jeg tænkte på om der findes en uddannelse der kun var et år? Hvor lang er den korteste uddannelse man kan tage her i Danmark? :) Jeg er bare nysgerrig, Liv1988 -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg er simpelthen så meget i tvivl om, hvad det er jeg vil. Jeg har altid haft en vision om at skulle være læge, men tror måske ikke, jeg er så interesseret i det mere. Jeg er startet i 1.G her i år med mat/fys/kemi, men allerede her i grundforløbet synes jeg, at fysik er forholdsvis svært og jeg... -
Erhvervsøkonomi almen
ForumindlægHvordan er det at læse HA? Er det svært? Jeg har aldrig haft faget, da jeg gik på STX og jeg er bestemt ikke en haj til matematik. Vil jeg kunne klare uddannelsen? Jeg forstå det på den måde, at de fleste HA studerende har en HHX baggrund, hvor de allerede har et solidt fundament angående erhv... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
AT 2013: Kampen for det gode liv
ForumindlægSå er AT 2013 emnet her. Kampen for det gode liv er titlen, og nu begynder arbejdet med AT for alvor. Der er masser af muligheder indenfor emnet "Kampen for det gode liv". Hvordan vil du gribe opgaven an? AT 2013 opgaven beskrives således: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for ... -
Er det umuligt at få 12 i gennemsnit på gymnasiet?
ForumindlægJeg tænkte på om det var dybt umuligt at få et snit på 12 i gymnasiet, hvis man deltager aktivt i timer og leverer opgaver til UG hver gang? -
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
Frustreret elev af fjernundervisning
ForumindlægMin lærer giver ingen oplysninger, hverken vedrørende eksamensvilkårerne eller om selve de fornylig offentliggjorte spørgsmål. Har skrevet mail til hende, men INTET SVAR. Er der nogen som har været tilmeldt fjernundervisning på matematik B, og kan fortælle mig hvor jeg kan finde eksamensspørgsmål... -
Potensfunktion
ForumindlægHar en opgave til eksamen, som lyder således: Redegør for karakteristiske egenskaber ved potensfunktionen y = b * x^a og dens graf, herunder betydningen af de indgående størrelser a og b, og hvordan forskriften findes ud fra to punkter. Jeg fatter NADA!. :s
