Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 17321 til 17340 af 72126
-
SRP
ForumindlægHej. Jeg havde originalt tænkt mig at skrive SRP i emnet "acetylsalicylsyre", men min lærer brugte dette emne til SRO'en i 2.g. Jeg vill sprøge om der var nogle emner der minder meget om? Tak på forhånd. -
Eksportteknologi, diplomingeniør
ForumindlægHej Jeg ville høre, om nogen herinde kan fortælle mig, hvordan det er at læse diploningeniør i eksportteknologi (Aalborg Uni)? Syntes det lyder som en fed uddannelse, men matematik niveaut sætter nogle tanker igang, da jeg ikke er den store matematiker. Dog er adgangskravet blot Mat B. He... -
Syre, base og Salte.
ForumindlægHey folkens :D Behøver hjælp med disse to spørgsmål :D Hvad har salte og syre tilfælles ?? HVad har base og salte tilfælles ?? På forhånd tak :D -
Mekanisk eller bygningsingeinør for at blive offshore ?
ForumindlægSom overskriften siger, så vil jeg gerne vide hvad der er bedste at tage, mellem bygningsingeniør eller mekaniskingeniør for at blive noget inden for offshore, tænker her Norge med deres olie og gas. indenfor Bygningsingeniør kan jeg specialiser mig inden for Energi,vej og anlæg, konstruktion og ... -
Samf/mat - Medicinstudiet?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at vælge studieretning på gymnasiet, og hælder ummidelbart mest til studieretningen samf/mat. Da jeg ikke er sikker på hvad jeg vil endnu, men synes at jobbet som læge lyder rigtigt spændende og interressant, finder jeg den samfundsmatemstiske linje meget god for mig... ... -
Hjælp til SRP emne Matematik A Dansk A
ForumindlægHej. Jeg skal vælge emne til srp, og SKAL have matematik A med, men jeg kan ikke komme på noget emne som vil passe godt til dansk A, da jeg ikke er særlig god i mange andre fag. Jeg går på HTX så der er ikke så mange andre fag jeg kan vælge... Mvh. Tim -
Spørgsmål om Studieområde
ForumindlægHej, Jeg er ikke sikkert om det er rigtige sted at stille min spøgrsmål. Jeg vil gerne spøger om uni-uddannelser. Jeg har færdiggjort midicine uddannelse i mit hjemland, og vil gerne start forfra her i Danmark på Dansk. Hvad er krav før man kan start? Tak på forhånd. -
Bestem halve tid af en 0.ordens reaktion
ForumindlægJeg har fgl. opgave, som siger, at det første halve-tid af en 0.ordens reaktion er 200 sekunder, hvad vil varigheden af den næste halve tid være? Umiddelbart tænker jeg, at det den nlste halve tid ville være t=200, t1/2= 200/2= 100 Men jeg kan ikke rigtig komme videre, eller skrive udtrykket... -
Gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg går nu i 2.g med et gennemsnit på 8,1 og går og drømmer om at blive læge. Jeg klare det godt i de naturvidenskabelige fag men kæmper en smule med dansk og samfundsfag. Er dog bange for at mit gennemsnit i 3.g ikke er højt nok til at jeg kan studere medicin på Aalborg Universitet. Mit ... -
Hvorfor er det nødvendigt, at processen er anaerob?
ForumindlægHej alle Jeg har om biogas, og har undret mig over hvorfor den nedbrydende proces af biomassen skal foregå under iltfrie forhold. Da vi selv skulle lave biogas, skulle beholderen også være lufttæt. Er det for at mindske produktionen af CO2? Eller er det fordi bakterierne ikke kan leve under forh... -
Mentor - Ideer/HJÆLP!
ForumindlægHej!! Jeg har sammen med min FANTASTISKE matematik-lærer fået et "mentor" program på benede, hvor det er meningen at jeg skal lave nogle naturfaglige ting med en lidt yngre pige, samt blive hendes "ven" og få hende til at se at der er flere nørder på skolen, da mange af dem ... -
Hvad er Bromthymolblå?
Forumindlægjeg sidder og skal til at skrive en biologi rapport, men kan ikke huske hvad bromthymolblå(BMB) er. Jeg har prøvet at google det, men der er ikke rigtig nogle svar som uddyber. så er der please nogle der kan forklare det for mig? -
Logistisk differentialligning
ForumindlægSkal på en eller anden måde finde c med solve eller desolve. Funktionen: N(t)=315/(1+c·e^(-0.0004·315·t)) Det vides at N(0)=198. -
Hjæælp pleasee
Forumindlægi et kordiat system i planen er to punkter C(-1,4) og P(2,8) opskriv en ligning for den cirkel der går gennem p og har centrum i c Håber i kan hjælpe :) -
En båd sejler - trigonometri
ForumindlægHej. Jeg har fået en opgave som lyder følgende (ikke tryk væk fra siden - jeg giver jer bare lige opgaveformuleringen, så i bedre kan sætte jer ind i det - ikke så jeg selv ikke har gjort nogle tanker) En båd sejler fra punkt A til punkt C, men opdager ved punkt C and den burde være sejlet til ... -
03
Forumindlæghey..please hhjælp mig.. jeg er så sur og har det af helvede til.. jeg har lige været op i geografi. Jeg fik 03 og det synes jeg er uacceptabelt.. jeg synes selv jeg gjorde det meget godt, jeg sagde meget.. og de nikkede hele tiden og sagde, at det var rigtigt det jeg sagde.jeg ved ik hvad jeg sk... -
høj karakter?
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie d. 19 og det er min sidste eksamen. Jeg har nok over 400 ns, som skal læses og jeg stræber efter et 10-tal. Mit spgm lyder:Hvordan foregår eksamen HELT PRÆCIST? Og hvordan kan man bedst forberede sig derhjemme? Synes nemlig der er mange ting og det er især det med kild... -
vektorregning opg. 2.029
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet tre vektorer a(1,2,3)b(2,-1,2)c(-1,2,2)Bestem gradtallet for vinklen mellem a og b. den har jeg fået til 57,69bestem koordinatsættet til projektionen af a på c. den har jeg fået til (-1,2,2)Bestem tallene s og t således at vektoren d=a+sb+tc står vinkelret p... -
Hjælp til en mat opgave
ForumindlægJeg har denne opgave som jeg virkelig ikke forstår. Jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe den an - forstår heller ikke måden den er formuleret på. Klinten i C er 50 m høj og skibsmasten i A er 10 m høj Hvor lang er horisontens kant fra C og hvor langt er der til skibet i fugleflugtslinje ... -
vektorer
ForumindlægA84,3) er et punkt i planen. En linje l i planen er bestem ved at den går iennem punktet A og har normalvektorern (1 over 2). En anden linje m i planen er bestem ved at den ligeledes går igennem punktet A og at den er ortogonal på l. Bestem en ligning for hver at linjerne l og m. Hvilken formel a...
