Søgning på: radioaktivitet forsøg. Resultater: 17381 til 17400 af 17507
-
Rettelse af oversættelse.. PLEASE hjælp
ForumindlægDANSK: Urlaub in LissabonFor 2 måneder siden sagde min søsters chef til hende ” En medarbejder fra vores kontor skal deltage i en miljøkonference, som skal finde sted i Lissabon. Hvis De ønsker at deltage, vil vi udvælge Dem til det”. Han opfordrede hende (til) at tænke over det. Først overvejede... -
NOGLE DER KAN REDEGØRE??
ForumindlægNOGLE DER KAN REDEGØRE FOR DET HER, SÅ VI DET VÆRE SUPER NICE! Thor Möger Pedersen: Regeringen er på vej med en skattereform, der har som mål, at det i højere grad end i dag skal kunne betale sig at tage et arbejde. Hårdtarbejdende lønmodtagere med jævne lønninger blev overset af den borg... -
stil en som vil rette
ForumindlægI denne stil vil jeg skrive lidt om den stigende overvågning, der sker i samfundet. Jeg vil tage udgangspunkt i disse to avisartikler: ”Angiv socialbedragerne” og ”Jeg er på”. ”Angiv socialbedragerne” er skrevet af Lone Nørgaard og er et læserbrev fra Berlingske Tidende, den 12. november 1999. ”J... -
Bedømmelse!
ForumindlægVille lige hører, er det muligt at nogle her inde fra gad at bedømme min stil?Her er den:Tjørneskolens holdninger giver os et tydeligt billede af, hvad man mente om teknologien i 1990errne. I dag opfatter vi teknologien, som et hjælpemiddel og er stort set lettede over, hvor simpel en hverdag vi ... -
god eller dårlig?
Forumindlæghejsa ! har skrevet min stil færdig og nu vil jeg gerne høre jers mening eller om jers rettelser..! Johan August Strindberg (1849-1912) var fra Sverige og var ligesom mange andre meget optaget af Georg Brandes og den naturvidenskabelige tankegang. Hans mest kendte stykke er Frøken Julie, som ... -
Rettelse eller kommentar!
Forumindlæghejsa ! har skrevet min stil færdig og nu vil jeg gerne høre jers mening eller om jers rettelser..! Johan August Strindberg (1849-1912) var fra Sverige og var ligesom mange andre meget optaget af Georg Brandes og den naturvidenskabelige tankegang. Hans mest kendte stykke er Frøken Julie, som er... -
HJÆLP VENLIGST!
ForumindlægJeg har skrevet en tysk stil men ved ikke om grammatikken er rigtig, da jeg ikke er den bedste til det. Jeg har selvfølgelig også oversat den til dansk. Vil en venligst hjælpe ? TYSKE DEL (skal rettes): Beschreibe die Geschichte „Der Tunnel“ aus der Sicht von Harry Melchior: Er ist deutchser Me... -
Hvem havde troet?
ForumindlægHvem havde troet jeg skulle oprette en blog her på studieportalen. Stedet hvor det nærmest er umuligt være anonym. Jeg blogger også på en anden portal men jeg har efterhånden erkendt at mit liv i gåseøjne er for kedeligt til at blogge om på min anden blog. Egentlig har jeg forsøgt mig med Urban B... -
Korrektur af min tyske oversættelse
ForumindlægJeg har lige lidt tekst, hvor det ville være fremragende hvis nogen gad at kigge igennem. Bare tag lidt af det, hvis det virker uoverskueligt/-overkommeligt :-) 1. Fortælleren har lige taget afsked med Paul, som hun har tilbragt natten med. Paul har ellers en anden kæreste, nemlig fortællerens ve... -
Hurtig rettelse af en engelsk oversættelse
ForumindlægEr ikke super til engelsk, men har prøvet og har da ogs fået lidt hjælp fra en af Gads engelsk ordbøger ;)Men er ikke god til at finde fejl. Så er ét klogt hoved der lige gider kigge den hurtigt igennem?Lige for at gøre det nemmere har jeg vedhæftet den Danske tekst, øverst, og min engelske overs... -
Nyhedsartikel
ForumindlægHejsa, nogen som vil kigge lidt på denne artikel, jeg idag skrev. Den skal afleveres imorgen og jeg føler, her er en del fejl og mangler. Jeg synes artiklen er meget lang og kunne bestem godt bruge nogen forkortelse samt præsition. Det Skulle være en nyhedsartikel gerne med brug af elementer fra... -
forvirring :( , hjælp
ForumindlægHeejsa , tak for kigget . Ville lige spørge om en hjælp , altså jeg har en artikel i mit disposition, og det er således at jeg har oversattet det . Men det er sådan at jeg ikke har kunne oversattet det fuldkommen : Tysk : Ich habe gehört, dass sich am Versorgungsausgleich ab dem 1.9.2009 etwas ... -
Dansk stil - Essay
ForumindlægVi har fået en stil for i skolen og vi skal skrive om brug af tæv i opdragelsen. Jeg har skrevet følgende og jeg ville gerne ha respons på det skal afleveres i morgen. har brugt ikke start komma håber nogle gider læse den igennem tjekke fejl osv. Alle børn har krav på en god opdragelse, hvilket ... -
Dansk Stil om Unges
ForumindlægGoddag derude! Jeg er en niende klasses elevn som i dag, PÅ FØRSTE SKOLEDAG! Fik en stil for, men situationen vendte hurtigt, for et af oplæggende passede mig fortræffeligt! Tøj og stil og jeg gik simpelthen tankerne gik i gang i samme øjeblik jeg drejede nøglen til min hoveddør. Dog sidder jeg... -
Oversættelse.. Er der grammatiskefejl eller andet?
Forumindlæghej... nogen der gider at kigge på den? På forhånd Tak. Ovrsættelsen er fra Dansk til Engelsk. I 1620 blev de første negre sejlet til staten Virginia på Amerikas østkyst af hollandske købmænd. I det 17, 18 og 19 århundrede blev store laster af Afrikanske negre, mænd, kvinder og børn... -
Srp i biologi om alkohol
ForumindlægHej alle. Jeg har nu færdiggjort første spørgsmål og ville høre om der er nogen der måske lige ville kigge det igennem og komme med kommentarer, det håber jeg.. Gør rede for og forklar alkohols optagelse, nedbrydning og udskillelse samt virkning på nervesystemet i menneskekroppen. Når alkohol ... -
Grammatik rettelse
ForumindlægKære alle. Jeg er rigtig i tvivl om nogle af mine spanske sætninger! Håber i kan hjælpe mig med at findene fejlene og fortælle hvad det rigtige svar er. <span lang="ES" style="font-size:12.0pt;line-height:115%; font-family:"Times New Roman","serif";mso-an... -
Oversættelse dansk til fransk
ForumindlægHej Er der en der gider læse min oversættelse på fransk igennem: DANSK: Dette er et uddrag af et manuskript Teksten handler om Auschwitz, som var en tysk koncentrationslejer under anden verdenskrig. Her skal der lige nævnes at under anden verdenskrig var Frankrig besat af Tyskla... -
mangler lige en til at læse med nye øjne..
Forumindlæghejsa jeg har læst en tekst der handler om ulighed i det danske skole system. og har til den fået 3 opgaver: 1: redegør for teksten, 2: dikuter frafaldet på ungdomsudd. 3: overvej hvad der kan gøres ved problemet. jeg har så nu forsøgt at skrive opgaven men jeg mangler lige lidt feed back inden j... -
Novelle, hvor lang
Forumindlæghar skrevet dette ind til videre, skal den være længere? Rystende hænder Hun kiggede på sin søn, med sine trætte øjne fulde af sønnens smerte. Det gav mig et stik i hjertet hver gang jeg så på dem, moderens øjne fyldt med længsel, sønnens tomme og grå udtryk i de rødsprængte øjne. Medikament...
