Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 17421 til 17440 af 111527
-
hastighed
Forumindlægnogen der ved hvad resultatet er på denne opgave? Rød og blå løber står modsat af hinanden på en 400 meter lang bane. Hver side, A,B,C og D er 100 meter lang. Der er derfor 200 meter imellem dem. Rød løber med 12,7 km/t og Blå løber med 11,3 km/t Spørgsmål: Hvor på banen indhenter Rød løber B... -
Andengradsligning hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal løse andengradsligningen x^2-4x+3=0. Det jeg er i tvivl om er dette x, som ligningen starter med. Da jeg bruger formlen d=b^2-4ac for at finde diskriminanten hænger det bare ikke sammen at a er x? Skal jeg sætte noget ind i stedet for? Eller hvordan skal jeg lige gøre? På f... -
Enzymer
ForumindlægHej..Jeg er i fuld gang med et projekt omkring Enzymer, vedr. fordøjelsen. Mere generelt Spytamylase, som vi også har haft visse forsøg med..MEN, mit lille problem, er omkring lidt forvirring over nogle enkelte ting.Er der nogle der kan forklare mig lidt om henh. 1 Stivelse, jeg ved at de bliver ... -
Dropper ud ?
Forumindlæghej Da jeg kun har fået 4 i matematik og 7 i billedkunst så har jeg valgt at droppe ud, jeg opnår aldrig 12 tallet i et fag :S Jeg har også en fraværs procent på 20 årligt. mvh Fassos -
hjælp endnu en gang
Forumindlægjeg tænkte på hvad giver den her så, for at se om jeg har regnet rigtigt. hmm(a-b)²evt. en nem måde at regne dem på....? -
Bestem vektor AC udtrykt ved t? & Bestem arealet af trekant ABC, når t = 4?
ForumindlægHej Jeg sidder med en aflevering, og har kigget på denne opgave i lang tid nu, og kan ikke finde ud af den. Håber der er nogle der kan hjælpe. Opgaven lyder som så: I et koordinatsystem er tre punkter givet ved A(3,0) ,B(0,5) og C(2,t) hvor t er et reelt tal. a) Bestem vektor AC udtrykt ved t b... -
i need help in mat;(
ForumindlægFor en række aber kan hvilestofskiftet f (x), målt i kcal/døgn, beskrives ved modellen f (x) = 69,5 * x0,76 Hvor x er dyrets vægt, målt i kg. a) Bestem ifølge modellen hvilestofskiftet for en chimpanse, der vejer 30 kg. resultat for a var så 921,71... b Så er der b´eren som jeg ikke kan f... -
Ang. LaTeX
ForumindlægEr der nogle der ved om pakken "mhchem" virker her på fora'et?? -
Hjælp til nogle engelske sætninger
ForumindlægHej er der nogle som gider at kigge lidt på de her sætninger? Engelsk er nemlig ikke min stærke side..May I look at your new bike?You can see it but you can not drive on it. I have to talk with you. May I come tonight?He maybe comes tomorrow.It could be very cold in April. You must see this movi... -
projektion af vektor
Forumindlæghej! Jeg vil høre om der er nogen der har mod på at hjælpe med denne opgave:det er givet: projektionen vektor a1 af vektor a på vektor b er bestemt ved vektor a1 = 1/25 (6 over 8) - altså 6 står oven på 8ønsker bestemt: længden af vektor b, når skalarproduktet/prikproduktet af vektor ... -
sandsynlighedsregning.
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe med denne opg.I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to hændelser A og B. Der oplyses at P(A)=1/3 og P(AUB)=2/3. Bestem P(B) i hver af følgende tilfælde.a) A og B er disjunkteb) A og B er uafhængigepå forhånd tak -
Vurdering af skriftlig matematik
ForumindlægJeg er frustreret! Jeg skal i 3g efter sommerferien, har matematik på højniveau, og vi har indtil videre haft TRE forskellige matematiklærere. De har hver især lært os noget forskelligt mht. skriftlig matematik. Dvs. hvorvidt man skal angive dit og dat, opstillingen, om tegninger skal laves osv.... -
Trekant
ForumindlægHvordan beregner jeg BC -
Lineære funktioner
ForumindlægHej, Hvordan skal jeg opstille følgende data til en lineær funktion? 2013 solgt 800 stk. 2014 solgt 700 stk. 2015 solgt 1300 stk. 2016 solgt 1600 stk. 2017 solgt 2200 stk. 2018 solgt 2900 stk. 2019 solgt 3300 stk. 2020 solgt 4600 stk. -
Hvad betyder AO?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse Farmaci næste år, men ved ikke hvis jeg kommer til at få de karakter der kræves til at læse det på KU så jeg tænker på måske at læse på SDU. Der står AO, og jeg ved godt at det betyder alle er optaget, men så når jeg kigger på adgangskrav så står der følgende: Karakterg... -
Oversættes til engelsk
ForumindlægJeg har endnu engang også lavet en stor sætning . jeg har sådan meget travlt at jeg også har 6 afleveringer foran mig, og jeg skal nå at lave færdigt Jeg har en engelsk stil for, jeg er i gang med det, jeg er noget halvdelen, kan i ikke godt oversætte det her hvad jeg har skrevet indtil videre i ... -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ... -
Grammatik
ForumindlægHej alle! jeg skal lave noget engelsk grammatik, men er ik ret sikker på hvordan man gør.. håber i vil hjælpe! Forklar brugen af apostrof i hvert af de nedenstående 5 ekspempler. svaret skal skrives på dansk. 1) Meet the Obama family's fun-loving new dog, Sunny 2) This isn't the most i... -
Fysik >< Matematik
ForumindlægSkal man være god til matematik for at studere fysik på universitetet? Er fysik ikke mere præget af matematik end kemi er på uni? -
A-niveau
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opg.3.064Der oplyses om vektorne a og b at:længderne /a/=2 /b/=5 og at skalarproduktet a*b=7vinklen mellem a og b er udregnet til v=45,57*Beregn længden /a+b/- Hvordan finder man vektoren a eller b???
